HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi bakfylla?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/09/26 :  00:46:21  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Forumet har varit lite lojare än vanligt ett par dagar, åtminstone som jag upplevt det. Dessutom har trådar om husdjur och nudlar florerat...
Här föjer min tes:
Kan det vara så att det råder lite Hifi bakfylla efter Luleå mässan o allt vad det innebär med resande för vissa o bilddreglande för andra?
Har själv erfarenhet av att hifi fixeringen är periodisk. Har någon annan det o kan denna krusning i forumströmmen vara ett uttryck för en sådan microperiod??? Eller har jag bara jobbat för mycket denna vecka o lider av trötthetsdilerium?

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/26 :  01:06:01  Show Profile Send Bravo a Private Message
Allt går väl i vågor, hifi som annat.

Bravo
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2003/09/26 :  01:27:29  Show Profile Send CC a Private Message
Har fullt upp med mekande o snickrande av mitt lysningsrum Kanske fler har det så

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/09/26 :  07:05:11  Show Profile Send Poe a Private Message
Hi-fi bakfylla. Mycket bra beskrivning. Har definitivt drabbat mig just nu. Efter en längre tids uppgraderingsvånda satte jag mig ner och bara lyssnade på musik härom kvällen. Det lät faktiskt riktigt bra...

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2003/09/26 :  07:42:08  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
Vanlig bakfylla då?

Fredag idag iofs...

HiFi bakfyllan är en rätt trevlig bakfylla.
Man sitter ihopsjunken, drömmandes, dreglandes och alldeles nöjd med allting.

Tills man inser att man inte har råd, och ger sig av mot nya berusningsställen
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:26:03  Show Profile Send bjarne a Private Message
quote:
Allt går väl i vågor, hifi som annat.
T ex Ljud...
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/09/27 :  09:06:15  Show Profile Send Timbre a Private Message


Lördag morgon...

Det kan lätt bli för mycket av allting, så även hifi. Att hitta den harmoniska balansen mellan familj, vänner, festande, jobb, hifi, övriga intressen samt Internet är ta mig xxx inte lätt.
Alltså får man en sinuskurva...
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/09/27 :  09:30:04  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Tyvärr är min sinuskurva lite utdragen.......
Har varit i hembioträsket i ett par år. Kan bara säga till alla som funderar över att konvertera dit, det är inte värt det.
Man glömer aldrig ljudet från en bra tvåkanalare *myser*
Tack och lov har jag en underbar fru med samma musikintresse som jag själv, och barnen får väl slåss om hembioanläggningen, medans pappa letar efter nya pryttlar.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/27 :  09:43:47  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det är så sant som du säger Timbre. Den här månaden och nästa jobbar jag extra mycket för att få ihop pengar till framtida uppgraderingar, och det gör att jag har väldigt lite tid att umgås med vänner och flickvän, och dessutom har väldigt lite tid att vara hemma och lyssna på den anläggning som ska uppgraderas...

Det är inte lätt att få allt att gå ihop

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/09/27 :  12:25:36  Show Profile Send whiskyman a Private Message
För min del så beror det på att jag har mycket att göra på jobbet just nu så därför har forumbesöken fått "stryka på foten".

Annars så kan jag ju hålla med om det att hifiintresset går i vågor och just nu är det mest hemmabion som är i fokus eftersom jag just nyligen köpt en plasmatv. MvhKristofer
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/27 :  12:37:01  Show Profile Send Ayn a Private Message
Härligt whiskyman. Men vad var det du instämde i?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/09/27 :  12:55:03  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Tjaba!

Det där med sinuskurva sämmer rätt bra in på mig.
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/09/27 :  13:12:31  Show Profile Send Cyber a Private Message
Hifidreamer "Det där med sinuskurva sämmer rätt bra in på mig"...


Hifidreamer..har du tagit dig en återställare?
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2003/09/27 :  13:41:43  Show Profile Send thli a Private Message
Allt går i vågor, just nu försöker jag komma ikapp på skivköpar fronten som har varit lite lågprioriterad den senaste tiden.

Problemet är väl bara att ju mer skivor jag köper ju mer lyssnar jag och när man lyssnar mer ökar lusten att uppgradera hårdvaran!
Vad gäller forum skrivandet så är jag ny, så det är väl lite nyhetens behag att skriva lite.

//Thomas
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/09/28 :  13:18:09  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Härligt whiskyman. Men vad var det du instämde i?

Jo det om jag nu , inte missuppfattade topicen sinnebörd: att hifi intresset går i vågor, dvs ibland prioriterar man ren stereolyssning, ibland flerkanal och ytterligare ibland att gå på konsert för att kunna få någon sorts referens så att man inte blir "hemmablind". MvhKristofer
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/09/29 :  08:52:50  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Kanske debatten om kontroversiella stenar ligger lågt just nu eller andra glödheta ämnen som vissa märkens förträfflighet kontra hype!

Själv har jag snickrat ihop lite tube-traps och dämppaneler och jag måste nog ta och utvärdera dem innan jag kan komma med alltför många nya inlägg.

Det är dags att ta och lyssna igenom lite (nya) skivor, vore ju synd om forumet tar all lyssningstid!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/09/29 :  09:06:47  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
För min del så håller jag på med mina datorer, uppgraderar och installerar om program. Det tar en hel del tid att göra det, så tyvärr blir det inte så mycket tid till att besöka forumet.

Oturen har slagit till oxså, min CD spelare och min pickup gick sönder samma kväll, och nu senast slocknade min VHS-video, så nu vågar jag snart inte slå på strömmen på grejorna längre.

Så jag hoppas att jag nu befinner mig längst nere i vågdalen, och att det bara kan gå uppåt.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/29 :  10:03:38  Show Profile Send Bravo a Private Message
quote:
min CD spelare och min pickup gick sönder samma kväll, och nu senast slocknade min VHS-vide


Ren smärta "Gemeni", ren smärta, man blir lite paranoid på kuppen.

Det är bara att ta nya tag, en bättre pick-up kanske och bättre ljud.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000