HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audioquest?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2003/09/26 :  08:03:59  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message
Någon som har provlyssnat signal & högtalarkablar från Audioquest?

//Nicke

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/26 :  12:12:04  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ja...
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/09/26 :  16:02:52  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag ska också skaffa lite kablar såsmånigom. Vad tyckte du om Audioquest och vilken modell lyssnade du på MartinH?
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  16:10:21  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Har provat, Python och Anaconda från AQ. Två bra kablar som spelar dynamiskt, detaljerat och är tämligen neutrala i klangen. De passar i de flesta anläggningar. Även Vipern är helt ok, lägre bör man dock inte gå.

På högtalarkabelsidan så levde jag med AQ Caldera en längre tid, trevlig kabel med bra bas och hög upplösning, rekommenderas!


I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/09/26 :  16:21:08  Show Profile Send Snutten a Private Message
Audioquest har ju släppt nya kablar (Calderan finns inte längre). Undrar hur de är, kanske tester kommer snart. Jag har även Harmonic Tech på intresselistan och kanske Kimber också. Jag har precis bytt kablar med en arbetskollega för test och har nu hans Harm. Tech Melody Line hemma. Tycker att de låter ngt bättre än mina Tara Labs RSC Prime (gamla). Men jag skulle vilja ha ännu bättre kablar så Harm. Tech Pro-11 kanske vore ngt då jag kör singlewirat?
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/09/26 :  17:14:36  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag kör på AQ Dragon och det är en kabel med makalös upplösning och djup bas..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/09/26 :  18:05:36  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Har precis lånat hem Audioquest Pikes Peak. Feta lyssnat färdigt har jag dock inte gjort ännu. Dessutom behöver man inte spela in dom, det sitter batterier på kabeln som gör det!?
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2003/09/26 :  18:32:41  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message
Intressant att se om det funkar med batteriprylen. Är själv sugen på att prova någon av deras SUB-kablar.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2003/09/26 :  19:05:01  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message
Hittade lite priser och även en test.
http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Audioquest/Audioquest.htm

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/27 :  03:19:14  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har haft hema lite AQ kablar med solidcore teknik ( högtalarkablar..), har hemma nu både Harmonic och Kimber för test... Visst är det skillnad mellan kablar, men som jag oftast upptäkt så är det matchning som gäler.. Jag har alltid gillat AQ kablar och tror nog att jag skulle gilla deras nyare kablar. Men dom har oftast haft bra bas och en varm karaktär....


Jag skulle dock vilja testa lite mer från AQ och se hur de står sig mot Kimber, Harmonic, Nordost, Transparent
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/09/29 :  15:16:13  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Kör på rätt billiga type4, dom är klart bättre än både Supra Ply och Linn K400 i min uppställning HK/Mission.

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )

Edited by - Tonkis on 2003/09/29 15:16:44
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/09/29 :  17:23:59  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Hej Devilfish

Jag har precis lämnat tillbaka Audioquest Pikes Peak.

Provad BedRock för något år sedan och blev inte så förtjust, men Pikes Peak var mycket trevliga, tycker att du skall testa dessa H.T. kablar i några dagar helt OK.
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/29 :  17:29:55  Show Profile Send J-son a Private Message
Jattelite, hur lät Pike's peak?
Kan du resumera dem....tack
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2003/10/01 :  12:32:46  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message
Tonkis...
Vad är det du gillar med type4 bättre än Supra Ply (kör själv biwirat Ply 3.4)?

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/10/01 :  12:58:36  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Vet någon av AQ kablar går att använda som Tri-wire?

Jag har alltid tyckt att dom gjort jäkligt snygga kablar...
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/01 :  13:02:01  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Japp det går, har bla sett caldera som triwire. Nya serierna går säkert oxå bra att få som triwire.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/10/01 :  13:04:49  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Okej, konstigt att inte Pause i Sthlm kör triwire till sina Audiovector högtalare (S6 serien).
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/01 :  13:13:55  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Japp det är konstigt....

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:15:49  Show Profile Send crion a Private Message
När jag var hos Pause och lyssnade på Arcam AV8+P7 så biampade vi och triwirade AV högtalarna. Lät väldigt väldigt trevligt. Man måste visa lite vad man vill när man är där..
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:17:29  Show Profile Send Merkurius a Private Message
OT: Vet ni vad dom har för Meridian stärkare inne?
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:20:20  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Meridian dvdn och processor finns iaf hos Pause på norrlandsgatan. Tycker dock att dom har lagom koll på Meridian dock. Jag kört en del med det och ihop med Audiovector M3 Avantgarde serien.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:25:40  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Det var främst stärkare jag tänkte på. Jag vet att pause på sveavägen har haft ett försteg (vad hette det?) och två monoblock. Vet någon om de har 501 och 506 inne?

Edited by - Merkurius on 2003/10/01 16:27:49
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:55:50  Show Profile Send crion a Private Message
Just det glömde, jag har haft hemma AQ Volcano högtalarkabel och AQ Anaconda interconnect på lyssning.. Högtalarkabeln Volcano är väldigt rapp, dynamisk, saknar distorision. Ofärgad. Interconnecten Anaconda är ruskigt bra, jag har svårt att hitta fel i den, väldigt bra balans mellan registren, holografisk känsla i ljudbilden. Ersättaren Sky har jag inte prövat dock..

De högtalarkablar jag har använt i mitt system frånsett AQ Volcano är Harmonic Techs Pro 9+ och MITerminator 2 BiWire..
Analoga interconnects jag använt i mitt system frånsett AQ Anaconda är HT Truth Link och Precision Link, Nordost Blue Heaven, Red Dawn, Tara Labs RSC Prime.

Om jag skulle titta på en interconnect för rimliga pengar idag skulle jag kolla PS Audio XStream Statement, slakta och på med Bullet Plugs. Om jag skulle titta på en högtalarkabel idag skulle jag kolla in XStream Statement BiWire. Dessa är relativt säkra kort.

Sedan håller jag på att utröna om Virtual Dynamics kablar är så bra som vissa säger. Det kan vara en oerhörd potential i dessa kablar i förhållandet till sitt pris. Men tyvärr måste man beställa dessa direkt ifrån tillverkaren.. Får se om jag får loss lite pengar längre fram och vågar på mig en beställning..
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/01 :  17:05:40  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Med mina Mission 780se blev det klar mer definierad bas och mer spelglädje, till mina Yamaha NS120 funkade supran riktigt bra (det gjorde dock typ4 oxå). Det är bara att testa i sin egen uppsättning och se hur det funkar.

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000