HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Push-Push ala Minos!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/09/25 :  23:59:46  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Tjenare!
Vad är det som minos uppnår med sin push-push teknik, denna sub har ju fått otroligt bra kritik över hela världen och dom använder 2st XLS 12"are.

Jag skulle gära vilja ha förklarat för mig om push-push bara är vanlig parallellkoppling av 2 element fast man sätter dom mitt emot varandra i lådan, eller ifall det är krångligare än så.

Det jag till slut vill komma fram till är att denna sub borde vara optimal att klona, man behöver ju inte göra den lika vacker som Vintersorg har gjort utan kanske bara använda samma lådvolym som orginalet (runt 50l) samt hyffsat slutsteg och en Linkwitz krets för uppkorrigering av den djupare basen.

Med ett DW 400 eller en fet förstärkare byggd på D teknik samt ett aktivt deln. filter med faskorrigering så tror jag att detta skulle kunna vara en av det mest prisvärda subwoffers man kan få i 10k klassen

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/09/26 :  18:54:19  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Det är klart att någon måste veta mer om det här, komigen nu, släpp fjärrkontrollen till tvn å ge mig lite smaskig info.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000