HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifimöbler??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/27 :  09:59:49  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Har inte hittat någon tråd om detta på detta forum men har för mig att vi hade en lite disskusion om detta på gamla magasinet. Jag har lite problem med mitt Soundstylerack. Det börjar bli trångt och fixen får knappt plats.

Vilken hifimöbel rekommenderar ni?
Skifling, Solid tech, Target, Empire, Mana mmmm????

Hur bra är Baseunderlagen och vad säger ni om stenarna som säljs av Radiolagret i gbg ni som varit där och tittat/lyssnat.

Da

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/27 :  10:09:42  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Vad är det för prisklass du är i?

"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2002/08/27 :  10:25:55  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag kör med Finite Elemente Spider som är hur enkelt som helst att byta bredd på eller bygga ut om man känner att man behöver. FEs modell Pagode ska vara en riktig dräpare, men så kostar den också en del mer. Info finns på http://www.finite-elemente.de.

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/27 :  10:51:37  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:

Vad är det för prisklass du är i?

"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*



Tja, upp till 8-10 tusen.

Da
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/27 :  10:52:39  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:

Jag kör med Finite Elemente Spider som är hur enkelt som helst att byta bredd på eller bygga ut om man känner att man behöver. FEs modell Pagode ska vara en riktig dräpare, men så kostar den också en del mer. Info finns på http://www.finite-elemente.de.





Den var snygg. Var finns den i Sverige? Kostar vad med fem hyllor?

Da
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/27 :  10:57:12  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Schroers & Schroers ställ med klarglas å lyse i är nå förj*vligt snygg...

"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/08/27 :  10:58:48  Show Profile Send Per a Private Message
Jag rekommenderar sparring hyllor. Om du har betongväggar du kan borra upp dem på alltså. Man slipper alla sorts inkommande vibrationer förutom de som skakar om huset man bor i.

sayonar
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/08/27 :  11:02:41  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

quote:

Jag kör med Finite Elemente Spider som är hur enkelt som helst att byta bredd på eller bygga ut om man känner att man behöver. FEs modell Pagode ska vara en riktig dräpare, men så kostar den också en del mer. Info finns på http://www.finite-elemente.de.





Den var snygg. Var finns den i Sverige? Kostar vad med fem hyllor?

Dan



Vilken var du intresserad av? Om det är X-serien tror jag priset ligger runt 10 000:-.

Men Pagode serien drar iväg. En Pagode 750 Master Reference i 5 nivåer kostar c:a 53 500:-.

Det är Uniconnect Tel 040-367242, uniconnect@swipnet.se som marknadsför dem i Sverige.

X-serien finns uppställd hos Ljudprodukter i Malmö Tel 040-910390.

Mvh
Audionet

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/27 :  11:14:53  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:

Jag rekommenderar sparring hyllor. Om du har betongväggar du kan borra upp dem på alltså. Man slipper alla sorts inkommande vibrationer förutom de som skakar om huset man bor i.

sayonara



Vavava?? Sparring? har jag aldrig hört talas om men en betongbunker har jag
Hur fungerar det systemet och finns det bilder?

Da
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/08/27 :  11:15:44  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Stenarna av diabas som säljs av Radiolagret är mycket bra. Trodde inte ens själv attde skulle ge så mycket ,men efter att jag flyttat cd:n från dem så märker jag direkt vilken skillnad de gör. Och det är faktiskt, även om få kan tro det, en stor skillnad. Mvh Kristofer

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/08/27 :  11:17:40  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Apropå möbel så använder jag ett fyra våningsplans stereorack från Standesign. Mvh Kristofer

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/27 :  12:22:31  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:

Apropå möbel så använder jag ett fyra våningsplans stereorack från Standesign. Mvh Kristofer





Jag tror dig om diabasstenarna. Problemet är väl ett tillräckligt starkt rack som orkar med dom, eller om man ställer stenen under rackset kanske

Da
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/08/27 :  12:49:35  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
quote:

Vavava?? Sparring? har jag aldrig hört talas om men en betongbunker har jag
Hur fungerar det systemet och finns det bilder?



Jag antar att det är Elfa Sparring hyllsystemet som avses, < http://www.elfa.com/index.htm >. Det finns liknande hyllor på Ikea. Annars är det väl bara att köpa tillräckligt stabila hyllkonsoller med tillhörande hyllplan och bulta fasta dem i väggen.

//Henri
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/27 :  13:12:51  Show Profile Send matson a Private Message
Hej!
Jag har en Skilfing som jag är nöjd med, men skulle önska att den var lite enklare att bygga på.....
Hade jag varit på G att skaffa nytt så hade jag valt en som man kan bygga ut!
Jag tillhör ju dom som helt klart tror på att alla material har sin egen ljudsignatur och för mig är allt annat än trä ointressant! Ett bra rack ger minst(!) samma förbättring/förändring som en ny CD(imho)!


Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2002/08/27 :  16:33:50  Show Profile Send arcam a Private Message
quote:

Stenarna av diabas som säljs av Radiolagret är mycket bra. Trodde inte ens själv attde skulle ge så mycket ,men efter att jag flyttat cd:n från dem så märker jag direkt vilken skillnad de gör. Och det är faktiskt, även om få kan tro det, en stor skillnad. Mvh Kristofer




Hej Whiskyman, jag har själv funderat på att skaffa
diabasskiva till min cd. På vilket sätt blev det bättre
ljud renare? etc. mvh Arcam i Göteborg


Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/27 :  20:54:43  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
När jag tittade på signaturen Björns system under tpicen som handlade om bilder på olika medlemmar i detta forums system så noterade jag inte bara hans häftiga anläggning utan också grejerna dom stod på.

Dom var ju för fräcka. Såg grymt stabila ut. Kan det vara Solid techs nya?? http://www.solid-tech.net/products/rack.htm


Priser? snälla???


Da
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/08/27 :  21:11:05  Show Profile Send Gebex a Private Message
quote:

När jag tittade på signaturen Björns system under tpicen som handlade om bilder på olika medlemmar i detta forums system så noterade jag inte bara hans häftiga anläggning utan också grejerna dom stod på.

Dom var ju för fräcka. Såg grymt stabila ut. Kan det vara Solid techs nya?? http://www.solid-tech.net/products/rack.htm


Priser? snälla???


Dan



Det är Solid Techs nya rack. PL-Audio +46 40 916 658 verkar vara agent för Solid Tech i Sverige.

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/27 :  22:03:50  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:

quote:

När jag tittade på signaturen Björns system under tpicen som handlade om bilder på olika medlemmar i detta forums system så noterade jag inte bara hans häftiga anläggning utan också grejerna dom stod på.

Dom var ju för fräcka. Såg grymt stabila ut. Kan det vara Solid techs nya?? http://www.solid-tech.net/products/rack.htm


Priser? snälla???


Dan



Det är Solid Techs nya rack. PL-Audio +46 40 916 658 verkar vara agent för Solid Tech i Sverige.





Då skall detta kollas upp. ST kan man köpa hos Ågrens här i Gbg

Da
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/08/28 :  08:12:11  Show Profile Send Gebex a Private Message
quote:


Då skall detta kollas upp. ST kan man köpa hos Ågrens här i Gbg

Dan



Ågrens har inte dessa bänkar hemma. Men de kan säkert beställa om du är intresserad. Jag var själv där och köpte en annan bänk för en månad sedan. Personalen var som alltid mycket trevliga.

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/28 :  08:16:36  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:

quote:


Då skall detta kollas upp. ST kan man köpa hos Ågrens här i Gbg

Dan



Ågrens har inte dessa bänkar hemma. Men de kan säkert beställa om du är intresserad. Jag var själv där och köpte en annan bänk för en månad sedan. Personalen var som alltid mycket trevliga.





Nej just för då hade jag säkert redan sett dom live. Visst kan dom beställa och visst är dom trevliga. Skall ta ett litet snack med dom, grejerna ser doch dyyyra ut.

Da
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/08/28 :  10:04:07  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Jag rekommenderar vad som helst, som man tycker är snyggt och prisvärt!
Jag rekommenderar däremot INGEN att köpa något som påstås påverka ljudåtergivningen!

Har man skivspelare, så finns det förmodligen lite mer fog för att värdera skillnader i olika hyllors förmåga att motstå externa vibrationer.

Observera!
Det går naturligtvis utmärkt att mäta och grafiskt visa att olika hyllor påverkas olika mycket.
Dock är det så, att dessa skillnader - även om de är stora, relativt varandra - nominellt ligger på en sådan nivå, att inga somhelst ljudmässiga skillnader finns mellan dem!

Strmbrg,

Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/08/28 :  10:15:19  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Hej Bamsefar!

Är din T32R försedd med DAB-radio?


/Johan

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/08/28 :  11:16:34  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Hej Whiskyman, jag har själv funderat på att skaffa
diabasskiva till min cd. På vilket sätt blev det bättre
ljud renare? etc. mvh Arcam i Göteborg"

Anledningen tillattdet blir bättre borer på attman uppnår en stabilare läsning för cdtransporten.

Jag upplever ljudet som mer kontrollerat, basfrekvenserna blir renare även diskant och mellanregister blir klarare.Det blir mer distinkt. Tycker att det här är en av de kostnadseffektivare delarna som man kan göra för att förbättra sin musikupplevelse.Mvh Kristofer

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2002/08/28 :  19:48:47  Show Profile Send arcam a Private Message
Hej Whiskymannen! vad kostar en sådandäringa
diabasskiva Vad väger den 40 Kg?

Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/08/29 :  11:41:02  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:

quote:

Hej Bamsefar!

Är din T32R försedd med DAB-radio?

/Johan



Nix, vad skall jag med DAB till ??? Sverige verkar ju gå i frontlinjen till att lägga ned DAB...

Inge illa menat, men från att varit drivande på DAB så har Sverige i princip slutat att bry sig eftersom det kostar för mycket eller nå´tt.

Det sagt, jag vet de som har DAB i AV32R, och är mycket nöjda, även om jag personligen skulle rekommendera att montera DAB i T32R för att inte "bygga in sig" för mycket. I T32R finns nämligen flera utgångar att välja på (analog och digital, plus kontrolanslutningen vilket man rent teoretiskt skall kunna ta imot bilder via............).

Enda felet är alltså Sveriges Radio som strypt DAB till Stockholm och Göteborg tror jag det var....

Best Regards
Bamsefar

"En mening på Internet kan tolkas på 1000 olika sätt."



Jag håller helt med dig. Det är synd att det ännu inte har blivit någon vidare framgång. Tekniskt sett är det ett mycket bra system. Möjligtvis är ljudkodningsalgoritmen idag något föråldrad, men det är den mest okänsliga för bitfel.

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/08/29 :  13:51:52  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Hej Whiskymannen! vad kostar en sådandäringa
diabasskiva Vad väger den 40 Kg?"

Nej Den vägde senast jag vägde den c:a 46 kilooch kostade mellan 1100 och 1200 :-. MvhKristofer



Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000