HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Biwira Magnepan/Erfarenheter!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2003/09/24 :  14:00:57  Show Profile Send Monster a Private Message
Hej.

Jag undrar om det finns någon som biwirat ett par Magnepan 1.6 och hur resultatet har varit. Bättre, sämre eller lika.

Cheers
Jonas

Danne
Member

67 Posts

Posted - 2003/09/24 :  14:45:08  Show Profile Send Danne a Private Message
Ingen större skillnad vad jag upplevt.
Men biampa, det blir bättre, mycket bättre faktiskt. Basen djupare, renare mellanregister och du får en förbättrad dynamik, som ger dem mer så kallad "slam".
Kan varmt rekommenderas. Men ingen större ide att göra så kallad passiv biamping, utan gör/köp ett aktivt filter som är en elektrisk kopia av det passiva originalfiltret, med samma delning och lutning för att inte skada högtalaren. 2 billiga slutsteg kommer att knäcka vilket stort/dyrt slutsteg som helst ihop med det passiva original filtret.

/Danne
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/09/24 :  21:23:34  Show Profile Send Kero a Private Message
Är oxå nyfiken över detta.

Han som jag köpte mina 1.6:er av hade visst provat hänga på en värsting Kimber kabel och då hände det tydligen grejer, började visst spela bas utav f_n.. nu kostade kabeln typ 2-3 gånger så mycket som 1.6:erna men det skvallrar kanske om att 1.6 inte har nåt emot bra kablar!

Jag kör en Kimber 4TC till mina nu, ska kanske prova nån nordost kabel snart.

Edited by - Kero on 2003/09/24 21:24:32
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2003/09/25 :  09:17:13  Show Profile Send Monster a Private Message
Tjena Kero.

Är även jag sugen på den kabeln. Alla som spelar med ett par Magnepan tycks använda denna kabel! (nordost).

Man får se vad det kan bli för inköp
Cheers
Jonas
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/09/25 :  12:54:16  Show Profile Send Kero a Private Message
Jag har hört att nordost kablar ska fungera speciellt bra till stativ högtalare och då kan det ju lika gärna fungera till Magnepan.

Mina Kimber fungerar bra och gav ett jätte lyft mot mina tidigare Linn kablar men jag har inte jämfört 4TC med nåt annat. Ska bli spännande och se vad som händer, kanske får prova biwira med nordost oxå.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000