HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Var kan man hyra mätutrustning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/24 :  09:26:19  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Tjenare. Har ett rum och ett par högtalare som jag skulle vilja mäta upp lite, men tycker att det kostar lite mycket att köpa ett komplett mätsystem. Vet någon något ställe (gärna nära Lund) där man kan hyra mätutrustning?
Har sett att Golden Age hyr ut för 700:-/vecka + frakt, men det skulle ju va smidigt om det fanns något ställe i Lund/Malmö så att man slapp frakten, och dessutom kunde snacka lite.
Kanske finns det t.o.m. någon här på forumet som vill hyra ut / erbjuda mättjänster för en slant?

/Simon

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/24 :  13:39:04  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
upp
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/09/24 :  15:22:50  Show Profile Send celef a Private Message
det finns en hobbyförening på ericsson i lund som har proffsutrysning (lms, och även leap) för gratis utlåning... till anställda! du kanske känner nån på ericsson?

sound pollution
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/25 :  09:22:12  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
MMmmm... Jo, jag känner ett par på Ericsson en del, vet dock inte om jag tycker att jag känner någon av dem så väl att jag vill be om en sådan tjänst..... fast kanske det...tack för tipset ivf!

/Simon
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/09/25 :  10:07:34  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Det här verkar intressant! Du får gärna messa mig om du får tag i utrustning, skulle gärna själv vilja mäta lite. Kommer dock själv att läsa en kurs i mätteknik i höst så jag kan undersöka möjligheterna till hemlån där (jag läser i Lund).

Jocke

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/25 :  10:26:42  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Ok, ska meddela dig! Hade varit coolt om det funnits det så många hifimänniskor i Malmö/Lund att vi kunnat starta en klubb där vi köper in ok-mätutrustning... Jämför 700:-/vecka + frakt fram och tillbaka = minst 900:-, med att köpa samma utrustning för ca 10kkr med 11 pers i en klubb.
Tänkte förresten kanske själv gå kursen Teknisk Akustik för E och F på LTH nästa läsperiod. Måste bara kolla upp hur mycket obligatoriskt det är mitt på dagarna eftersom jag jobbar.

/Simon

Edited by - Saim on 2003/09/25 10:29:54
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/09/25 :  15:28:13  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Har du läst under Hifi->studenter i Lund. Där kanske finns möjlighet. Fanns gott om folk i alla fall. Starta en förening är ju en bra start!

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/25 :  16:10:12  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Jepp, skulle ju va kul. Kanske finns lite folk som är intresserade av mätutrustning också...

/Simon
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000