HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spetsiga kabellyftare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/09/23 :  08:58:14  Show Profile Send Per a Private Message
Ska det vara hårda eller mjuka kabellyftare? Med eller utan spikes?
Nytt hett träto ämne? Så här tycker copulare att man skall gå till väga.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/09/23 :  09:30:05  Show Profile Send zorro a Private Message
Frågan är väl mer varför man ska ha kabel-lyftare över huvud taget?

heja sverige!
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/09/23 :  09:30:56  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Söta små fyrbenta varelser...



Edited by - zvenzzon on 2003/09/23 09:34:21
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/23 :  09:35:38  Show Profile Send Bravo a Private Message
Nu saknar vi bara en längre utredning om för- och nack- delar samt om de fungerar eller inte....

Bravo
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/09/23 :  10:25:58  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Jag tycker man ska lägga ut vanliga kuddar att ha sina kablar på. Då ligger dom mjukt och bra. Vill man ha det lite exlusivare kan man köpa kuddar i någon hip design-affär, eller kanske köra med sidenkuddar. Det är ju lite av en smaksak.

En budgetvariant är att hänga upp kablarna i slingor av toalettpapper som man tejpar fast i taket. Kanske inte fullt så stiligt som sidenkuddar, men säkert lika bra. Någon som provat?

Edit: Stavfel

Edited by - Mr.Älg on 2003/09/23 10:55:21
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/09/23 :  10:27:13  Show Profile Send Adagio a Private Message
Har provat lyftare en tid nu, mina gamla kablar hördes det ingen större skilnad på, men det kunde bero på att endast en del av kabeln var lyft.
Med mina nya Red Dawn rev2, som bara är 2m långa kunde jag få hela kabeln att slippa kontakt, följande intryck har observerats.
Till en början spelades bara jazz och klassiskt som tack vare sina ofta utmärkta produktioner lät bättre med lyftarna, sen spelades mer hårt producerade skivor med NIN, Metalica mfl även rock/pop då blev resultatet för hårt detaljerat ljud.

Intryck i korthet med lyftare: Bättre dynamik, lite klarare perspektiv/ljudbild, hårdare ljud, tunnare bas, markerad detaljerad diskant.

Intryck utan lyftare, på golvet: Mer harmoniskt följsamt/flytande ljud, en liten färgning av bas och röster, fler övertoner/undertoner, fylligare/varmare ljud, mer lättlysnat.

Det är små men helt klart hörbara skilnader. Som jag skrev tidigare:
"Jag tror inte på det, men jag tror att jag hör"

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/09/23 :  10:51:37  Show Profile Send marbrink a Private Message
Det kan ju knappast försämra i alla fall så varför inte? =)
Här har vi en test från någon på kabellyftare som tyckte att det var en av de bästa tweaksen han gjort! =) http://www.audiotweaks.com/reviews/cblelevators/page01.htm
Go to Top of Page

Autosataniker
Ej medlem längre

489 Posts

Posted - 2003/09/23 :  12:00:20  Show Profile Send Autosataniker a Private Message
Hej!

A* anser att man bör ha testat innan man uttalar sig !!

"Testat" innebär att samtliga kabellyftare som - i diverse esoteriska material samt
konstruktionsfilosofi - någonsin har sålts i hifisyfte bör ha provats i 100-1000h
per kabellyftare! A*nnars varken bör eller kan man ha vettig åsikt i detta $pör$mål!!


Mvh A*
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/09/23 :  18:41:17  Show Profile Send Per a Private Message
Min egen variant är att mina högtalarkablar är så korta att de inte kommer i kontakt med golvet.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/09/23 :  19:49:55  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Blindtesta skiten!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000