Finns det nån gräns (teoretisk eller praktisk) på hur långa signalkablar man kan använda tillsammans med ett passivt försteg? Går det att köra med 3-4 m långa kablar?
Med passiva försteg blir det än viktigare med kabeln. Skall vara så kort som möjligt och ha låg kapacitans. Nästan lika viktig som kabeln till skivspelaren. :-)
Thomas
"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar
Jag vet inte hur man räknar men vissa tillverkare nämner problemet med passiva försteg t.ex Dynamic Precision: "BPC 7.3 er designet for å drive relativt lange kabler, noe som normalt er et problem ved passive kontrollere. For å oppnå dette er utgangsimpedansen redusert til et nivå lavere enn 2.4 kohm."
Frågan är då vad är längden man kan ha på en signalkabel med ett passivt steg? 1m?
Jag kör med passivt försteg tillsammans med rör så jag har ju lite "gratis" där iom att rörsteget har rätt hög ingångskänslighet.
Och som någon mycket riktigt påpekade så måste man vara lite petig med kabelvalet. Men med rätt kablar ska det nog kunna gå att köra upp till en två meter fördé..
Jag har själv inga kablar över metern och jag kör med Van Den Hul´s D-102 som har en kapasitans på 37 pF/m