HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vincent cd S3 vs Roksan Caspian DVD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/09/22 :  09:59:35  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Hej!

Går i tankar på ett byte i anläggningen. Nämligen att sälja av Vincenten till förmån för en Roksan Caspian DVD-spelare som kommer matcha förstärkeriet. Till att börja med skall den endast få spela CD-skivor dock.

Alltså hur står sig dess cd-ljud i jämförelse med Vincenten. Det jag kan tycka är dåligt med vincenten är att basen inte är den rappaste. Dock uppskattar jag den för dess soundstage, röster, naturliga mellanregister och mjuka men ändå tämligen detaljerade diskant.

Mvh Micke

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/09/29 :  15:31:00  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Det skulle vara intressant att höra om någon jämfört.. är oxå inne på att köran en bra DVD-spelare som CD.

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/29 :  17:27:19  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har alltid tyclt att Roksans cdsåelare låtit riktigt bra, tror nog att deras DVD låter bra även på vanliga cd skivor.. Hur den står sig mot en "vanlig" cd kan vara svårt att säga. Men Roksan är ett hififöretag ut i fingerspetsarna och har aldrig gjort en dålig produkt..

Men en DVD är oftast en sämmre en spelare än en ren cd i samma prisklass, dock tror jag att Roksan kan prestera bättre än många cd spelare i samma prisklass...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000