Author |
Topic |
|
HenkesHiFi
Member
60 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 18:40:46
|
Hej!
Har skaffat sådana där Soundcare Superspikes till mina Audiovector M3 Super. I förpackningen om 4 st finns en "metallskena" som man tydligen kan använda mellan två av de fyra spiksen. I bruksanvisningen står dock inget om det och på innehållsförteckningen står det inte heller denna skena med....!?
Varför 1 skena? Varför inte 2? Det blir ju assymetriskt..
Och vad är den bra till?
Förvirrad! Enlighten me please! :-)
Mvh Henke
|
|
HenkesHiFi
Member
60 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 18:42:39
|
ja e dum! :-)
Det är ju låsnyckeln!
Ooops!
|
|
|
JPL
I have a girl
292 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 19:02:43
|
HaHa!!
Tack för ett gått skratt..
Patrik...
//Same Same....but Different. |
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 19:15:24
|
Den va fin
------------------------------------------------------------------------ Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.
Jorm |
|
|
n/a
deleted
776 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 21:22:45
|
Ja.. tack för den.. dagens garv!
//X-ray
"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med mitt liv försvara din rätt att säga det."
-Voltaire |
|
|
Gaddad
Member
126 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 21:27:06
|
Skriv gärna några rader om soundcare när du lyssnat ett tag. Andras åsikter är också intressant.
|
|
|
HenkesHiFi
Member
60 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 22:06:23
|
he he...visst ska jag även återkomma med intryck så småningom. I synnerhet nu när jag kör utan ni vet vad...:)
Fast tänk på det en smula - jag menar när vi lever i en värld där det finns företag som producerar hållare syftandes till att distansera kablar från golvet....och det dessutom finns sådana som oss som är intresserade....man blir snabbt präglad i denna bransch/hobby!
(Men det är ju KUL med prylar)
God kväll också!
Henke
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 22:51:33
|
Soundcare fungerar mycket bra till mina stativare. Bättre än originalspiksen Och ännu bättre blev det med BDR mellan Soundcare och golv. Och fungerar bra till racket också. En mycket prisvärd produkt, som dock inte alltid passar ihop med högtalare/golv. Mjuka kuddar kan vara bättre i vissa kombinationer.
------------------------------------------------------------------------ Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.
Jorma
Edited by - Jorma on 2002/08/26 22:52:5 |
|
|
yalpa
Member
1208 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 23:36:26
|
vilka söta, små, korpulenta flodisar
|
|
|
Gaddad
Member
126 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 07:06:18
|
quote:
Soundcare fungerar mycket bra till mina stativare. Bättre än originalspiksen Och ännu bättre blev det med BDR mellan Soundcare och golv.
Finns sådana där bdr att få tag på någonstans i sverige? Hört talas om dem, men aldrig fäst mer än "ett öra" vid namnet.
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 08:44:31
|
Hifibutikerna tar hem på beställning. Dom är runda nuförtiden och heter Pucks.
Jorm |
|
|
niklass
Member
508 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 09:17:05
|
Jag har har oxå kombinerat sonus faber med soundcare och är mkt nöjd med resultatet...
för sjuhundra kr. som jag köpte mina för var det mkt väl värt pengarna (spikesen alltså inte högtalarna)
jag har samma stativ och troligen original spikes som jorma, dock en lite billigare högtalare dock sonus... och jag upplevde en mkt stor skillnad i de gamla vanliga parametrarna, fastare bas bättre 3d o lite öppnare ljudbild....
/n
- despite all the rage, i'm still just a rat in a cage |
|
|
Per Berger
Member
563 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 10:42:26
|
Jag testade först med soundcare under mina QRS Callisto (mellan högtalare och stativ) och sen med SD-kuddar. SD-kuddarna funkade MYCKET bättre... Så det är nog ganska beroende av vad man har för högtalare...
/P
|
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 11:40:43
|
Hi-end modellen av soundcare, är den bättre på nåt sätt eller är det bara estetiskt? i så fall är det en jävla merkostnad! de är ju 70% dyrare!!
Respond-React |
|
|
n/a
deleted
552 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 18:08:24
|
Med Soundcare spikes får jag ett öppnare och lite mer dynamiskt ljud tycker jag. Även basen blir tightare. Men det är ingen dramatisk skillnad mot att köra med originalspikes stående på "enkronor" som jag hade det tidigare för att undvika repor i golvet. Det blev iallfall mer praktiskt nu med Soundcare spikes...
Med SD kuddar blir ljudet lite för "fett" hos mig, det blir "grumligare" ljud i alla register, framförallt i basen på något sätt.
Men visst beror det på högtalarna vad som passar bäst.
|
|
|
|
Topic |
|