HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Så här bygger jag kretskort
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

rikkitikkitavi
Member

653 Posts

Posted - 2004/08/08 :  15:48:02  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
vid hanteringen av alla dessa kemikalier som används vid tillverkning av kretskort rekommenderas å det starkaste skyddsglasögon. ett stänk innebär troligtvis permanent ögonskada

idag får man sälja max 20 % väteperoxid till privatpersoner , så receptets mängd väteperoxid skall räknas upp med 30/20, ca 50 %. Samtidigt minskar man mängden vatten.

sammanblandad väteperoxid och saltsyra utvecklar långsamt klorgas, och en lösning som står i en sluten flaska kan sprängas av gastrycket= stänk av otrevliga kemikalier.

/rickard

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/08/09 :  13:08:37  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Handskar rekommenderas också, i alla fall till kaustik sodan!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2004/08/09 :  16:25:20  Show Profile Send Wizard a Private Message
Jasså är det därför mina händer blöder varje gång jag tvättat dem i kaustik soda?

Wizard
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000