Jag har ett par nya Gale-högtalare som kan börja surra då och då. Jag har fastställt att det händer när jag använder scart-kontakt från DVD:n till TV:n samtidigt som jag använder ljudet från DVD:n till högtalarna. Om jag kopplar ur scarten ur DVD:n och spelar musik från DVD:n så händer det inte. Kan det vara så att det räcker att byta scart-kontakt?
OK. Så länge jag kan vara säker på att det inte är högtalarna det är fel på så är det OK. Ska nog ändå prova med en annan scart, för den jag har nu är ganska dålig. Annars gör jag som du tipsar om marcus. Tack för tipset.
Gonzo: Jag har provat det också. Det konstiga är att det går över efter några timmar, även om man inte kopplar om någonting. Det är oförklarligt för mig.
Jag kan bara hålla med dig, det är ett elände. Själv har jag katastrofala elledningar i kåken så det brusar och sprakar i tv, högtalare etc, lite olika mycket och i olika delar olika dagar. Otroligt irriterande, men provar jag prylarna på annat håll funkar de utmärkt. Så skit från vägguttagen e svårt att komma åt.