| Author |
Topic  |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 15:00:24
|
Den svagaste länken i mitt system är utan tvekan min Technics cd spelare, så jag håller på att kika runt efter en ny i prisklassen kring 5000-6000 kr.
Så nu vill jag gärna ha rekommendationer och personliga erfarenheter på bra produkter. Jag föredrar ett lite "mjukare och gosigare" ljud, inte så metalliskt och hårt...
|
|
|
Hifitrollet
Member

251 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 15:42:06
|
Såg att det kar kommit in en annons här på forumet under säljes. Denon S 10 heter den och den kan jag varmt rekomendera, men se till att pruta lite då han vill ha 5500:- Mycket fin CD med ett behaglit ljud.
|
 |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 15:57:06
|
Hehehe, ingen blygsel här inte Nåja, visst kan vi pruta lite. Spelaren kostade mig 505 Euro, plus 50 Euro i frakt plus kostnaden för pengaöverföring till tyskland. Totalt ca 5250 kr. Det är det pris någon kan hämta den för. Jag har inte för avsikt att tjäna på affären, men ej heller förlora på den. Den är som sagt ett misstag som jag moraliskt måste fullfölja.
För övrigt kan sägas att spelaren inte ännu är hos mig, den är kvar i Tyskland då jag "vann" auktionen igår.
Annars passar den nog bra i på det ljudideal Milleniumking önskar. Mjukt och behagligt men med pondus. Och byggkvalitén på dessa spelare är makalös.
Så är det.
"Går den att tweaka? |
 |
|
|
AKA
Trancelover

616 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 19:27:04
|
Cambridge D500SE kostar 4000kr. Den skall tydligen vara ett fynd!
|
 |
|
|
Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 22:14:55
|
quote:
Hehehe, ingen blygsel här inte Nåja, visst kan vi pruta lite. Spelaren kostade mig 505 Euro, plus 50 Euro i frakt plus kostnaden för pengaöverföring till tyskland. Totalt ca 5250 kr. Det är det pris någon kan hämta den för. Jag har inte för avsikt att tjäna på affären, men ej heller förlora på den. Den är som sagt ett misstag som jag moraliskt måste fullfölja.
För övrigt kan sägas att spelaren inte ännu är hos mig, den är kvar i Tyskland då jag "vann" auktionen igår.
Annars passar den nog bra i på det ljudideal Milleniumking önskar. Mjukt och behagligt men med pondus. Och byggkvalitén på dessa spelare är makalös.
Så är det.
"Går den att tweaka?"
Vore inte denna spelare intressant för dig själv? Eller är din tweakade 1650AR så överjäkligt bra att du vill behålla den? 
/Erik
|
 |
|
|
Jonas N
Member

289 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 01:06:24
|
Med en Rega Planet kan det inte bli fel . Fjärran från metalliskt och hårt. Bara mjukt flödande, och piggt på samma gång. Du kommer inte att höra dammråttornas flykt över parketten, ej heller någon seismisk aktivitet, men det är inte något du kommer att sakna. Det du hör är musik!
|
 |
|
|
Gaddad
Member

126 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 07:04:23
|
Har lyssnat lite på denons s10, och jag tyckte under den tid jag lyssnade att den faktiskt gick mer åt andra hållet än millenium önskade, den var lite mer kylig och vass i toppen. Något som jag är helallergisk mot. Med tanke på detta så gav jag den inte så mycket chans, då jag direkt ratade den på grund av kyligheten/vassheten.
Den borde finnas kvar i en o annan hifiklubben buti i landet, prova låna hem den, eller hör med stefan om du får ta öppet köp. Den kanske faller dig i smaken och isåfall till ett bra pris.
|
 |
|
|
n/a
deleted

552 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 18:42:33
|
Ska du köpa nytt så är NAD 541i mycket prisvärd i Sverige. Kostar 4298:- på Hifiklubben. Jag har haft den ett par månader nu och är äntligen riktigt nöjd med CD-ljudet i min anläggning. Cambridge D500SE provade jag också men den spelar inte i samma division som NAD:en vilket förvånade mig men det kan bero på att Cambridge är högt prissatta i Sverige. (I England kostar Cambridge spelaren endast £200 medan NAD 541i kostar £330).
Enligt engelska tidningen WhatHifi är närmaste konkurrenten till 541i Arcams CD62T (som kanske är ett par procent bättre om jag ska vara helt objektiv) men även den spelaren är högt prissatt i Sverige tycker jag. £350 i England mot 6500:- i Sverige säger väl allt egentligen. Ska du få ett rejält bättre ljud än NAD 541i om du köper nytt så får du gå över 6500:- i Sverige är min erfarenhet. Om NAD's ljudkaraktär bara passar dig så kan du göra ett bra köp. Men lyssna först!
|
 |
|
|
JPL
I have a girl

292 Posts |
Posted - 2002/08/27 : 23:37:53
|
HEJ
Håller med Stefan ,NAD C541i är en bra spelare, Jag hade tidigare en C541 som iof var bra men hade lite problem med spårningen.. Bytte till C541i och den fungerar perfekt..Den har oxå bättre dynamik..Jag är helnöjd faktiskt..Tror inte det finns bättre spelare för dom pengarna..Om man inte köper begangnat..
Patrik..
//Same Same....but Different.!
Edited by - JPL on 2002/08/27 23:42:1 |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2002/08/28 : 13:19:48
|
C541i är en cd spelare jag är mycket intresserad, bland annat efter att ha läst hi-fi worlds utmärkta recension av den. men jag ska ta och provlyssna på den först...
Tyvärr är den ju inte så vacker, till och med mindre vacker än NAD's normala layouter. Men det har iofs ingen betydelse över huvud taget, är den så bra som recensionerna säger så är den ett hett alternativ! 
|
 |
|
|
n/a
deleted

552 Posts |
Posted - 2002/08/28 : 16:19:21
|
Ko ihåg att lyssna på en ordentligt inspelad maskin bara, det gäller förstås alla spelare men NAD:en lät verkligen "grötigt" de första 20-30 timmarna innan den öppnade upp ljudbilden på riktigt.
|
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
|
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 00:13:14
|
Med risk för att bli halshuggen av puritanerna på forumet....
Cambridge DVD300. Helt fantastisk för 6000 Kr. Och då kan du titta på film också. Väntar på en gratis mjukvaru-uppgradering till min. Kommer imorgon.
/Marcusoft
"Badgers...BADGERS, I dont need no stinking badgers. |
 |
|
|
Thomas A
Member

189 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 09:04:27
|
Marantz CD6000.
Thomas
"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar |
 |
|
| |
Topic  |
|