HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tillräckliga kraftresurser?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Schrebowitz
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/09/19 :  12:41:22  Show Profile Send Schrebowitz a Private Message
Har funderat på att köpa en Rotel RA-02 och undrar ifall ni tror den kommer driva mina högtalare bra, vill kunna spela ganska högt. högtalarna är ett par Sony golvare som är specade till 6 ohms impedans, 89 db/w vid en meter, de har basreflex. Vet att förstärkaren är väldigt strömstark men den har ju faktiskt inte många watt under huven för det. Svar uppskattas, gärna från nån som förstärkaren i fråga.

Ladies and gentlemen we are floating in space

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/19 :  13:16:29  Show Profile Send Aton a Private Message
Hur stort är ditt rum och hur nära högtalarna sitter du?
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/09/19 :  16:02:46  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
vissa säger att rummet är det som ofta sätter gränsen för högt du kan spela med bibehållen kvalitet. Är beredd att instämma. Således, har du ett mindre rum (<20kvm) borde inte förstärkaren vara något problem, för övrigt skall väl rotel vara stabila impedansmässigt och inte heller ha ett vasst ljud (vilket också kan vara påfrestande vid höga volymer).Mvh micke
Go to Top of Page

Schrebowitz
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/09/19 :  21:59:09  Show Profile Send Schrebowitz a Private Message
rummet är nog omkring 20 m^2 skulle jag tro, ganska rektangulärt. Ifall ni tror att det blir för lite kräm i stärkaren så lutar det nog åt att jag köper en HK 670 istället

Ladies and gentlemen we are floating in space
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/09/19 :  22:17:47  Show Profile Send daja a Private Message
Kan spela tillräckligt högt med min 01:a i mitt rum som är ca 16-17 kvm. Tror inte det ska vara några problem.

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000