HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Trådlösa hörlurar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

scoop
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/09/19 :  09:34:37  Show Profile Send scoop a Private Message
Hur är det, kan man få bra trådlösa hörlurar för inte allt för mkt pengar eller är det kört? Har funderat på ett par hörlurar i sennheiser 497-klassen, finns ungefär motsvarande prestanda som trådlösa för inte allt för mkt pengar?

Ska ha till tvn när jag kollar hembio och mest köra mp3or så det är inga högre krav jag ställer, dock är priset, hur sköna dom är och hur mkt dom väger rätt viktigt...

tycker mest tanken att slippa sladdar verkar bra.

Några förslag på lurar som kan vara värd att kolla upp?

Vet ju att det finns hörlurar som xdream etc. som ska vara bra men dom kostar ju därefter...

Edited by - Zalve on 2004/11/27 00:16:13

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/09/19 :  10:35:58  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Om du har möjlighet att köra med kabel så gör det. Tror fördelarna (med kabel) överväger nackdelarna.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/09/20 :  00:49:25  Show Profile Send Terminator a Private Message
Prova att söka på forumet. http://www.hififorum.nu/forum/search.asp Min erfarenhet av trådlösa, Sennheiser RS-85, är att de låter ganska dåligt (hade ett par i ett halvår).

Edited by - Terminator on 2003/09/20 00:51:21
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/20 :  10:46:15  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag har ett par Sennheiser T40. Kostar väl runt tusenlappen men de låter ärligt talat rätt kasst. Upplösning och detaljer saknas. Ljudbilden är åt det instängda hållet. Och diskanten känns väldigt avrullad.
Jag är övertygad om att kabelhörlurar generellt låter bättre. Jag har ett par gratislurar i samma storlek som jag fick när jag gick med i någon klassisk skivklubb. De låter faktiskt bättre än de trådlösa . Det säger en del om de trådlösa... Så kan det gå när man handlar på nätet
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/20 :  11:59:29  Show Profile Send Aton a Private Message
PS. Särskilt bärbara är de inte heller. I min lägenhet med betongväggar kan man nätt och jämnt gå in i rummet bredvid.
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2003/09/20 :  12:28:30  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
Kolla Philips Trådlösa, ligger på en tusenlapp ungefär :)

MvH Patrik
Go to Top of Page

chinaski
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/09/20 :  22:17:36  Show Profile Send chinaski a Private Message
Jag kan bara hålla med vad alla andra här verkar vara överens om. Kör med kabel ifall det går. Jag har ett par Sennheiser HDR45 och de låter långt ifrån bra. Jag använder dom bara ifall jag ska slötitta på film sent på kvällen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.59 sekunder. Snitz Forums 2000