Author |
Topic |
|
linkan
Mångalen...!?
545 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 08:00:19
|
Jag behöver inte sälja mina rörmonoblock, frun har gått med på att behålla dem och använda dem på nedervåningen och inhandla Moon I-5 till övervåningen. Jag har haft sån ångest över att behöva göra mig av med dessa skönheter men nu känns det mycket bättre och jag kan sova på nätterna igen . Tipset är ju att få dem lite berusade och börja den STORA övertalningskampanjen och säga hur fantastiskt bra de låter samt att de är så snygga och att de skulle passa utmärkt brevid kakelugnen som ska monteras in om en månad.
Linkan
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 08:12:00
|
I utbyte för denna uppoffring krävs något i gengäld. Om du vill ha mölighet att göra om en räddningsaktion eller uppgradering eller.....
Älskling, jag har fixat barnvakt och två biljetter, ställ dig i duschen så åker vi sedan....
Här är den antika spegeln du dreglat över i ett halvår, jag fick ned priset lite....
Tack för att du är en sådan smart unik fru som förstår att vissa saker är viktiga i en mans liv. Jag känner ingen annan som har en sådan klok och generös kvinna!
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 08:38:14
|
Eller byt bort henne mot ytterligare ett par värstings-rör-mono-block. Jag bytte (bildligt talat) bort en Fender Telecaster från tidigt 60-tal mot en kvinna från tidigt 50-tal under tidigt 70-tal. Hänger ni med?. Det ångrar jag nu för hon stack efter ett tag. Jag skulle ha behållit Telen och dumpat Tjejen. Jag vet inte vad som kommer först, tanterna, gitarrerna eller HiFi:n. OBS, ironi med några stänk av sanning.
Edited by - Flint on 2002/08/26 08:47:1 |
|
|
linkan
Mångalen...!?
545 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 09:10:17
|
Flint Ja, att byta ut henne kanske skulle vara billigast eftersom hon har häst och i Sthlm så kostar det ungefär lika mycket som hyran på en normalstor 3:a. Hon är dock förstående för en mans innersta behov att kunna shoppa lite prylar, om än dyra så är det ändå något billigare än hästen.
Linkan
|
|
|
Girl
Member
137 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:09:05
|
Linkan...
Tur för dig att du har en sådan snäll fru. Men visst, inte ska du behöva skiljas ifrån dom!//girl
// you can get it if you really want...!/ |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:16:16
|
quote:
Eller byt bort henne mot ytterligare ett par värstings-rör-mono-block. Jag bytte (bildligt talat) bort en Fender Telecaster från tidigt 60-tal mot en kvinna från tidigt 50-tal under tidigt 70-tal. Hänger ni med?. Det ångrar jag nu för hon stack efter ett tag. Jag skulle ha behållit Telen och dumpat Tjejen. Jag vet inte vad som kommer först, tanterna, gitarrerna eller HiFi:n. OBS, ironi med några stänk av sanning.
Edited by - Flint on 2002/08/26 08:47:14
Och jag har blivit av med en strata och en Gibson SG tack vare mitt alltför stora intresse av det motsatta könet. Min nuvarande livskamrat är jättesnäll mot mitt hifiintresse men så har jag ett eget lyssningsrum och så tror hon att min cdspelare betingade 1995Kr på Onoff
Da |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:29:52
|
"Eller byt bort henne mot ytterligare ett par värstings-rör-mono-block."
Lättare sagt än gjort...
Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
|
|
|
BluesBoy
Member
160 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 11:00:04
|
Fru, vad är det?
Sådant skall man sjunga om, inte leva efter |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 11:06:09
|
Om stenen föll från ditt hjärta och landade på locket till någon del av utrustningen, så lär det nog bli liv.....
/Marcusoft
"Badgers...BADGERS, I dont need no stinking badgers. |
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 11:15:45
|
Dan Brickman
Är din nuvarande till salu och tar du inbyte?
|
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!
534 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 12:01:59
|
"Om stenen föll från ditt hjärta och landade på locket till någon del av utrustningen, så lär det nog bli liv....."
Om den inte var från Shakti förstås...
|
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 12:46:52
|
quote:
Dan Brickman
Är din nuvarande till salu och tar du inbyte?
Vad har du att byta med ?
Da |
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 13:17:03
|
Vad har du att byta med ?
Tyvär ingen Gibson. LesPaulen gick för några år sedan. Jag är Fender Telecasterförare. Den jag har nu tror jag att jag behåller. Trivs mycket bra med den och den kan också vara tyst en timme eller så vilket inte en hona kan. En Fender Precision från 71 kanske. Jag har gjort mig av med många gitarrer. Den gamla Gibson 330an spelade jag aldrig på. Kul gitarr men halsen passade mig inte. Den var för smal. Nu blir det mycket akustisk Martin. Praktiskt med bara en trälåda med hals och strängar. Själv då.
|
|
|
|
Topic |
|