Author |
Topic |
|
Girl
Member
137 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:07:06
|
Hej
Ska vi inte enas om att det finns program om bilar,mat,hus o hem, barn,antik saker,it o data, med mycket mera.....
Men vart är programmet om Hifi?! Skulle det inte vara kul att ha en halvtimme i veckan på typ Z-tv...eller nåt. Där Ingvar ö är programledare(el nån annan)......ha ha..
Är detta helt omöjligt/orimligt? Hur många hifi fans/proffs kan det finnas i Sverige?...(tillräckligt många för att få igång ett program, och större intresse hos allmänheten)
Jag skulle hur som helst gilla det?
Förslag.... kommentarer....
//girl...// å så sågar ni inte mig nu!
// you can get it if you really want...!//
Edited by - Girl on 2002/08/25 20:23:3 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:10:44
|
Så har jag tänkt flera gånger. Vore hur skoj som helst. På discovery för många år sedan såg jag ett program om extrem hifi som hobby..
Man får göra ett själv.. jag jobbar jyst nu i frihamnen, man kanske skulle knata in på ztv imorgon och lägga den underbara idén på bordet hos redaktörn.
yes?
JAG sågar inte på söndagar.
--------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger |
|
|
celef
sirap i datorn
2422 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:17:52
|
Öhh... vadå?? Skall man titta på några som sitter å lyssnar på en stereoanläggning? Fan va trist! OKEJ om det är ett DIY program där man bygger högtalare, lyssningsrum, osv. Annars finns ju MTV (musik!)...
Girl
Member
137 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:30:30
|
Celef...
Jag lyssan kan bli svårt... Men det finns annat...som man vill SE på tex olika anläggningar,rum,m.m.
Man kan ha små debatter lik väl som här på forumet, man kan ha expertis och proffs...och som du nämde kan man få bygg tips och mycket annat.
Det var en snabb/kul tanke som slog mig.... inte en "in i detalj planerad" tanke.
//girl.
// you can get it if you really want...!/ |
|
|
Wilderwein
Member
534 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:31:18
|
nej men de skulle ju kunna testa och säga vad de tycker om produkterna.. så som trafikmagasinet även om det suger..=) Wille
|
|
|
Niklas Nord
6152 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:32:05
|
CELEF,
du får väl köpa ennm bättre tv då
|
|
Girl
Member
137 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:37:16
|
Celef...
JAG har en bra tv...men eftersom jag pratar om ett e.v tv program är det kanske så att inte alla har det...
// girl
|
|
norman
Member
127 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:53:08
|
Kan ju bli succé, blir nog i klass med "jerry springer"... ("kabelfanatiker" försöker trycka ner kabel i halsen på "vetenskapskille" som predikar högt ur sin formelsamling..)
|
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:56:43
|
Riktigt kul ide!
Man skulle ju kunna köra en kombination av diy och köpe-grejer. Kanske lite hemma hos reportage, presentation av nya prylar på marknaden, reportage från tillverkare, koll av handlare mm.mm. Finns ju hur mycket som helst att bita i! Jag är med!
MVH
|
|
|
Girl
Member
137 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 20:59:32
|
Jag menar det!
Jonas du fattar PRECIS vad jag menar! // girl
|
|
Niklas Nord
6152 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 21:09:08
|
Ett reportage där man besöker Can Elgiz, och ett där man besöker Royal Device i italien... Puh..
men det bästa av allt vore nog kanske en massa factory tours hos tillverkare..
Hemma hos Mr DIY, vem nu det är.
Besök hemma hos Nerik, och programledaren kryper in i Nerik´s subwoofer och försvinner.
|
|
Terminator
Moved on...
1124 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 21:09:39
|
En kombination av Trafikmagasinet och Motorjournalen fast för HIFI!
Terminator Professor Audiofil |
|
|
Niklas Nord
6152 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 21:12:03
|
Terminator, det skall vara lite Steve Irwin i det hela också
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 21:43:58
|
Skulle vara roligt, men tror att det är alldeles för smalt för at passa en generell publik. Musikprogram finns det ju en del.
Thomas
"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar |
|
|
celef
sirap i datorn
2422 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 22:42:38
|
Nä ni, jag tycker nog ett "HIFI-program" bättre skulle passa för radio! Eller talkassett/CD!
Tips (för de envisa): gör ett pilotavsnitt själva som ni lägger upp på webben, ni har väl hört talas om WEB-TV??
neriks
Harry-vinnare 2004
1782 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 23:06:31
|
quote:
Besök hemma hos Nerik, och programledaren kryper in i Nerik´s subwoofer och försvinner.
Niklas Nord,
Programledaren skulle nog komma ut fortare än kvickt om jag vräkte på lite ...
|
|
|
dax
Member
644 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 23:10:30
|
Man kanske skulle låta Jan-Erik Lustig och Utbildningsradion ta på sig detta ansvar.
|
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 23:42:01
|
quote:
Hej
Ska vi inte enas om att det finns program om bilar,mat,hus o hem, barn,antik saker,it o data, med mycket mera.....
Men vart är programmet om Hifi?! Skulle det inte vara kul att ha en halvtimme i veckan på typ Z-tv...eller nåt. Där Ingvar ö är programledare(el nån annan)......ha ha..
Är detta helt omöjligt/orimligt? Hur många hifi fans/proffs kan det finnas i Sverige?...(tillräckligt många för att få igång ett program, och större intresse hos allmänheten)
Jag skulle hur som helst gilla det?
Förslag.... kommentarer....
//girl...// å så sågar ni inte mig nu!
// you can get it if you really want...!//
Edited by - Girl on 2002/08/25 20:23:32
Jag kan bara instämma mycket bra ide jag har själv funderat på denna ide
arcam
|
|
|
Gorgo
Member
70 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 09:46:51
|
Problemet är att man skulle få åtta och en halv tittare... Alltså kanske via ppv, webben, video?
Programpunkter utöver de som redan föreslagits ovan: -Mest skruvade hifipryl -Hifi-milsten -Wallraffreportage från olika handlare (Bemötande...)
Visa hifisketchen i "not the nine o'clock news" med Rowan Atkinson i varje avsnitt.
/George
Live long and prospe |
|
|
Girl
Member
137 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:06:00
|
Se där.... Det var ej så tokig ide'
Frågan är...vart ska man börja// girl
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:22:18
|
När jag hade en massa Skykanaler från England för 5-6 år sedan så såg jag ett livsstilsprogram med två timmar hifi. Det var riktigt bra och i studion fanns bla Meridians ägare och Naims grundare. Kul disskusioner och man förstod att just dom två hade helt olika uppfattningar om välljud. Dessutom som hade man reportage från Arcamfabriken och från Linn och hemma hos reportage.
Tänk er Lts, Linngänget och ex Mike Bladelius i samma studio. KUL
Dan
Edited by - Dan Brickman on 2002/08/26 10:22:5 |
|
|
Gorgo
Member
70 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 10:29:31
|
Man måste diskutera syftet med programmet också. Olika syften ger ju olika program. Är programmet till för de redan frälsta? =Högre nivå Är programmet till för att intressera nya grupper? =Lägre nivå Är det ren underhållning eller mer av utbildningskaraktär man är intresserad av?
/George
Live long and prospe |
|
|
BluesBoy
Member
160 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 11:07:18
|
Otroligt rolig idé! Helst förslagen med studio och olika gäster inbjudna, men jag tror att det skulle kunna urarta. Om vi bara tar dom hetsiga diskussioner som förekommit på olika forum här på nätet så kan ni ju bara tänka er hur det skulle komma att se ut när det inte stod en dator i vägen... Men som sagt idén är hur bra som helst. Svt som är ett Public Service företag borde ju i alla fall värna om landets hobby-minoriteter, eller?
Sådant skall man sjunga om, inte leva efter |
|
|
Jonas N
Member
289 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 13:38:07
|
"Dags att runda av programmet. Idag har vi lärt oss lite mer om filateli, eller samlande av frimärken. En växande hobby som verkat lite i skymundan. I vårt nästa program fortsätter vi vår serie om udda fritidssysselsättningar. Då ska vi titta lite närmare på begreppen audiofili och hifi. Missa inte detta program. Tack för att ni tittade. Go'kväll!"
Ungefär så, kan man väl på sin höjd, förvänta sig att exponeringen i TV skulle kunna bli. Ett program från UR som behandlar udda företeelser i det svenska folkhemmet.
|
|
|
dekengren
Member
389 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 15:08:49
|
quote:
Öhh... vadå?? Skall man titta på några som sitter å lyssnar på en stereoanläggning? Fan va trist!
Enligt den teorin skulle TV-kocken Tina snart bli arbetslös...
/D
|
|
|
BluesBoy
Member
160 Posts |
Posted - 2002/08/26 : 17:38:26
|
Hmmm, det där med TV-kocken gav mig en idé. Skulle inte Tina kunna leda programmet? Det kanske skulle stjäla för mycket av uppmärksamheten
Sådant skall man sjunga om, inte leva efter |
|
|
|
Topic |
|