HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Subwoofer, köpråd, kostnad upp till 40.000:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2002/08/25 :  19:39:06  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Jag letar efter en subwoofer som klarar av att gå LÅNGT ned i frekvens med låg distortion samt rejäl kraft (inte helt ovanliga krav)
Denna Sub ska komplettera ett par stativare, t.ex JMLab Mini-Utopia.
Lyssningsrummet är 30m2 stort med 3meter till tak, än så länge så är inte rummet akustiskt optimerat men jag räknar med att jag ska hinna med det innan inköp. Den Subwoofer jag främst tittat på hittils har varit Velodyne HGS-18mk2, mycket kraft, ganska låg distortion och klarar att gå ned ganska djupt.

Robert Hjertkvis

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/08/25 :  19:47:23  Show Profile Send markih a Private Message
Minst 2 två, gärna fler basmoduler förbättrar artikulationen och möjligheten att integrera med stativare.

marki
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:17:44  Show Profile Send Viking a Private Message
Har eid Velodyne HGS-18 og den er ikke i nærheten av renheten til JMLAB Subutopia2. Denne kjøres i et hjemmekinosystem med Mezzoutopia, Miniutopia og centerutopia!

MVH Vikin
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:18:22  Show Profile Send Morgan a Private Message
Jag har två rekommendationer att komma med:

1) Två stycken Dynaudio T-sub (Theatre eller Contour Sub, även kallad) Dessa kan spela rent brutalt kraftigt, och går mycket djupt.

2) Två stycken REL Stadium III. Även dessa kan spela mycket djupt och kraftigt, och de integrerar mycket fint med mini-monitorer.

Båda dessa förslag skjuter över din budget en aning, men mitt förslag är att du sparar in en slant genom att välja ett par Dynaudio Contour 1.3SE i stället för de JM-Lab du nämnde (Det handlar förstås om personlig smak, vilken man föredrar. Jag hoppas du har kommit till insikt om att prisklassen och statusen inte avgör hur det låter :). Just kombinationen Contour 1.3SE och REL Stadium III använder vi i min fars stereo med ett mycket, mycket fint resultat. Om du använder två subwoofers så kan du med fördel placera dessa så att rumsresonanser undertrycks, med bättre artikulation och frekvenssvar som följd.

Dynaudio T-sub rekommenderar jag endast med ett förbehåll. Du bör använda ett externt delningsfilter till dessa, eftersom de i nuvarande version inte kan delas lägre än 80 Hz. Personligen föredrar jag att dela subwoofers en hel oktav lägre än så, för bästa integration. Men med lite placeringsmöda kanske du kan få dem att integrera fint ändå ;)

MVH
/Morgan

*To boldly go where no-one has gone before?
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:28:21  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Ino Profundus Y-2 eller Y-4 (?). -3 dB vid 17 Hz. Max spl vid 19 Hz i rum >126 dB. Elektronisk delning >30 dB/oktav.

Altenativt Z-4. -3 dB vid 15 Hz. Max spl vid 19 Hz i rum >134 dB. Något över 40,000:-. Rätt så stora dock.

Thomas

"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:30:11  Show Profile Send yalpa a Private Message
har du möjlighet med mittenplacering så räcker det med en, annars måste man ha två...en del inbillar sig att man inte kan lokalisera subben om den är lågt delad...ja, kanske om man kör den under 35Hz, men annars borde man inte syssla med HiFi om man inte kan höra var den står...
du vill att de(n) ska gå lågt, 2st dynaudio contour subbar borde duga eller?

Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:34:21  Show Profile Send bjorn a Private Message
I senaste numret av The Absolute Sound testar man Audio Physic Minos subwoofer. Det är en intressant test att läsa...

mvh

Björn

Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:47:17  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Tackar för alla goda tips.

Kompletterar informationen med att jag inte har några restriktioner då det gäller storlek eller utseende på "lådan", det viktigaste är att det låter BRA. Som försteg har jag tänkt att använda min TAGMcLaren AV32R, har inga planer på att byta då jag är mycket nöjd med den. Det verkar som att vissa tycker att en "sub" är fel och en riktig baslåda med rejäl woofer är att föredra, vill gärna veta mer om vad och hur man ska lösa det bäst.
En baslåda torde vara passiv, då behöver jag någon form utav god effektförstärkare till den osv, tips ?

Robert Hjertkvis
Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:53:16  Show Profile Send P.P a Private Message
quote:

En baslåda torde vara passiv, då behöver jag någon form utav god effektförstärkare till den osv, tips ?

Köp en stor j*vla sak! Basen hanterar bara 3 av det hörbara områdets 10 oktaver så det är inte sååå kritiskt. Dssutom så är örats känslighet i det (basen alltså) området är taskigt.

Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2002/08/25 :  21:29:15  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Morgan: Delningsfiltret i Stadion III duger alltså ? Att använda 2st låter intressant, det räcker med dessa eller bör man för bäst resultat komplettera med "baslådor" ?

Robert Hjertkvis
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/25 :  23:46:06  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag har funderat på att testa en sub till mina Sonus Faber Electa Amator 2. Dom lär vara svåra att få ihop med en sub och endast det bästa duger. En billigare sub duger inte om man ska använda en, då distorsion i form av övertoner kommer att avslöja var subben står.
Övertonerna spelar såpass högt upp i frekvensregistret att med lite sämre subb bör man ha 2 st placerade i närheten av stativarna. En bättre sub har lägre distorsion och blir inte lika placeringskänslig.
Audio Physiks Minos eller Revel B15 är dom som jag ska försöka att låna hem senare i höst. Om dom går att få tag i för hemlån?
Alternativet är att testa fullregisterhögtalare, och där finns ett intressant alternativ som jag kommer att prova hemma senare i höst.
Mårten Design Coltrane. Det kan bli dyrt om det vill sig väl

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/26 :  00:23:02  Show Profile Send matson a Private Message
quote:

Jag har funderat på att testa en sub till mina Sonus Faber Electa Amator 2. Dom lär vara svåra att få ihop med en sub och endast det bästa duger. En billigare sub duger inte om man ska använda en, då distorsion i form av övertoner kommer att avslöja var subben står.
Övertonerna spelar såpass högt upp i frekvensregistret att med lite sämre subb bör man ha 2 st placerade i närheten av stativarna. En bättre sub har lägre distorsion och blir inte lika placeringskänslig.
Audio Physiks Minos eller Revel B15 är dom som jag ska försöka att låna hem senare i höst. Om dom går att få tag i för hemlån?
Alternativet är att testa fullregisterhögtalare, och där finns ett intressant alternativ som jag kommer att prova hemma senare i höst.
Mårten Design Coltrane. Det kan bli dyrt om det vill sig väl

Jorma

Om det inte skulle bli bra med något av dina förslag så finns det ju en annan lösning.....
Baselementet i dina högtalare kommer från Skaaning, så en sub med deras stora baselement och aktiv delning.....
Det kommer iofs bli svindyrt då jag tror deras 10-tummare kostar upp mot 10 papp(sen minst 2 för filter och säkert 10 för ett slutsteg och då har du ingen låda än).
Det går ju att betala(mycket) mer för ett vassare filter också.....

Fast 2 lådor är ju mycket bättre.....ojojoj det går att få det där riktigt dyrt om man vill(och vem vill inte det)

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/26 :  00:27:28  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Om det inte skulle bli bra med något av dina förslag så finns det ju en annan lösning.....
Baselementet i dina högtalare kommer från Skaaning, så en sub med deras stora baselement och aktiv delning.....
Det kommer iofs bli svindyrt då jag tror deras 10-tummare kostar upp mot 10 papp(sen minst 2 för filter och säkert 10 för ett slutsteg och då har du ingen låda än).

Fast 2 lådor är ju mycket bättre.....ojojoj det går att få det där riktigt dyrt om man vill(och vem vill inte det)

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation"

Kan man prova hema innan man bestämmer sig för den lösningen

Jorm
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2002/08/26 :  00:40:05  Show Profile Send Morgan a Private Message
Robert: Komplettera med "baslådor"? Jag kan lova dig att två stycken REL Stadium III tillsammans med ett par Dynaudio Contour 1.3SE kan spela bedövande högt, och att det inte kommer att uppstå några "hål" i basområdet ;) Delningsfiltret i RELs subwoofers är mycket kapabelt, med mycket precis justering i frekvensdomänen. Tyvärr har det bara fasvippa, inte steglöst justerbar fas. Detta är för att de inte vill introducera aktiv elektronik i signalvägen i onödan (fasvippan är ju passiv).

Jorma: Jag har ju varit hemma hos dig och lyssnat till dina Sonus Faber, och jag vill minnas att jag redan då föreslog dig att lyssna till REL Stadium III. Detta var för att jag tyckte att dina högtalare ljudmässigt liknade Dynaudio Contour 1.3SE (även om jag själv föredrar den senare, förstås ;) Jag vill upprepa min rekommendation till dig att lyssna på dessa subwoofers, för jag tror att de skulle passa bra.
Ditt resonemang om en bättre subwoofer kontra två lite sämre är intressant. Dock inte invändningsfritt... En ensam subwoofer tvingas jobba hårdare om den skall flytta samma mängd luft som två stycken subwoofers, ifall elementen är av samma storlek. Större konutslag innebär högre distorsion. Därför blir jämförelsen betydligt jämnare än man först skulle kunna tro.

Sedan tillkommer en del principiella fördelar med att använda två eller flera lågbashögtalare. Genom att justera den inbördes placeringen kan man undertrycka rumsresonanser, varvid artikulationen förbättras och man får ett rakare frekvenssvar.

Revel B15 som du nämner, har en inbyggd 3-bands parametrisk EQ, vilket man menar skall kunna användas "to precisely tailor the room response and tame unwieldy acoustic anomalies". Detta är ett mycket intressant, och ganska missvisande påstående från Revel. Det fungerar förstås alldeles utmärkt om man talar om statiska signaler (som exempelvis en ihållande sinuston), där direktljudets och rumsresonanserna tillsammans kan ge en ganska rak frekvensgång, men på dynamiska signaler (musik, ett slag på en puka, en transient från en kontrabas) så fungerar inte en parametrisk EQ alls så trevligt... Om man tänker sig att man har en peak på +10 dB i lyssningsposition vid en viss frekvens på grund av bakväggsreflektionens konstruktiva interferens, och justerar subwooferns EQ för att ge en rak statisk respons, då kommer plötsligt själva attacken i musiken att dämpas kraftigt, men följas av en linjär efterklang. Det är inte särskilt korrekt...

Nej, lösningen heter nog flera subwoofers för att undertrycka resonanser, samt tubetraps eller annan basabsorbent för att ordna till efterklangen.

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/26 :  00:40:22  Show Profile Send matson a Private Message
quote:

quote:

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation"

Kan man prova hema innan man bestämmer sig för den lösningen

Jorma

Tror inte det, men Epkpeng håller ju på med Skaaning elementen så om han skulle ha element hemma(filter och slutsteg är ju mindre problem).....
Å andra sidan kan man ju justera en sån lösning tills man blir nöjd...

Om du såg i senaste(ev näst senaste(dom kommer så j***a oregelbundet till mig)) Stereophile, så testade dom en stor amerikansk golvare med Skaaning element. Den låg nog i prisklassen kring en knapp halvmiljon har jag för mig! "Bra betyg" skulle nog kunna kallas årets understatement!
Fast AudioPhysic är ju fina grejor!

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/26 :  07:59:57  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Man tager en Audio Physic Minos (10 Hz...) och en dr Akustikus och efter en kväll borde det sitta. Undras om han är dyr i drift den där Akustikus

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/08/26 :  08:09:50  Show Profile Send niklass a Private Message
Jorma:
jag skulle kunna tänka mig att rekommendera dig att lyssna på sonus fabers egan subwoofer Gravis B1, jag har själv Minima Amator, och en Gravis. Jag tycker att denna sub är fantastiskt, mkt musikalisk och djupgående.

jag tycker åtminstone att du ska lyssna på den om du gillar klangen i sf:s grejer. har fr mig att den liger på ca 18kkr nypris.

Ken kessler i Hifinews recenserade den för ngt år sedan och den fick toppbetyg.

/n

- despite all the rage, i'm still just a rat in a cage
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/08/26 :  08:30:20  Show Profile Send drgreen a Private Message
Ken kessler är väl inte förmögen att ge ngt italienskt ngt annat än toppbetyg....

Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2002/08/26 :  12:48:24  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Morgan: Vad använder ni för kringutrustning i Dynaudio + REL systemet ? Jag måste hitta något lämpligt slutsteg till dessa Dynaudio högtalare, för närvarande så har jag bara ett "hembio" slutsteg Rotel RMB-1075.

Robert Hjertkvis
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/08/26 :  13:43:08  Show Profile Send niklass a Private Message
hehe nej det kan väl iofs mkt väl vara så att ken kessler är en italien frälst audiofil...

jag tycker dock att den subben är klart väl värd en lyssning om man nu har sonus faber i övriga delar av anläggningen....

det integrerar ngt så fint så fint.... men det är ju mitt tycke o smak... såklart! :)

/n

- despite all the rage, i'm still just a rat in a cage
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2002/08/26 :  14:08:54  Show Profile Send Margaux a Private Message
Dec Alpha,

Velodynen HGS-18 har ju fått väldigt fin kritik världen över med väldigt nöjda ägare. Jag har själv spelat med HGS:12 hemma hos mig (dock lite över min budget). Den har superlåg distortion och kan spela väldigt högt( med bibehållen slåg distortion vilket är många andra subbars svaghet). Jag har svårt att tro att någon annan subwoofer kan vara så speciellt mycket bättre än HGS-18.

Se dock upp med en sak med denna subwoofer. Se till att den inte brummar (mitt exemplar brummade så det hördes på 3 meters avstånd). Den senaste varianten som just introduceradas skall just vara mindre brumbenägen. Vissa expemplar var tysta men vissa har haft problem. Jag tror det beror på att vi i Europa kör med 230 volt. Amerikanarna gjorde helt enkelt inte sin hemläxa...

Annars kan du ju försöka få tag på några Paradigm Servo 15 i Danmark (säljes inte i Sverige för att distributören blev förbannad på leveranstiderna från Canada). Då får du två subbar till ett lägre pris än en HGS-18. Den är inte riktigt lika bra (har högre distortion vid mycket höga ljudnivåer) men två subbar är ju bättre än en rent akustikmässigt så resultat kan mycket väl bli bättre.

Min drömsub är i alla fall en HGS-18 som inte brummar

Varför är chokladmilkshaken nästan alltid slut på McDonalds
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/08/26 :  14:55:30  Show Profile Send David A a Private Message
Kan bara hålla med MARGAUX. Velodynes HGS serie är förbannat bra helt enkelt. Har nu HGS-12 parat med Dynaudio 1.3se, fungerar ypperligt.
Har även haft en Velodyne FSR-18 tidigare, motsvarar HGS-18. Men den var mycket slöare i responsen än 12an och var svårare att integrera. En annan anledning till att jag bytte bort den var att den brummade så mycket. Septon bytte till en ny HGS förstärkare men problemet kvarstod. HGS-12an har brummar oxå lite, men mycket mindre.
Jag skulle nog rösta på två HGS-12or. Dessutom är dom så små och behändiga att man i stort sett kan placera dom var som helst.

"THE LEADER IN AUDIO ENGINEERING"
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/26 :  15:36:00  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

vad torde det idealiska vara?

placera ut ca 4 - 6st subwoofers i rummet,
eller en av typ "linesource" med flera element,
t.ex. 12" från golv till tak, ca 4st 12" från
golvet till taket?

linesource eller placera ut många subbar?

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2002/08/26 :  16:04:50  Show Profile Send Viking a Private Message
Som jeg sa tidligere: JMLAB Subutopia2 spiller renere, med bedre artikulasjon og har en "raskere" bass enn Velodyne HGS 18!!!! Jeg har selv eid FSR 18 og HGS 18 i et 33 m2 stort rom.

MVH Vikin
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/26 :  16:28:04  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Jorma:
jag skulle kunna tänka mig att rekommendera dig att lyssna på sonus fabers egan subwoofer Gravis B1, jag har själv Minima Amator, och en Gravis. Jag tycker att denna sub är fantastiskt, mkt musikalisk och djupgående.

jag tycker åtminstone att du ska lyssna på den om du gillar klangen i sf:s grejer. har fr mig att den liger på ca 18kkr nypris.

Ken kessler i Hifinews recenserade den för ngt år sedan och den fick toppbetyg.

/n

- despite all the rage, i'm still just a rat in a cage -

Gravis tillhör inte classikserien utan är en del i homeserien, alltså den lite billigare och enklare delen av Sonus Fabers sortiment.
Electa Amator 2 tillhör Classicsidan.
Jag tror inte att det skulle fungera med dom krav jag har på återgivningen.

Jorm
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/26 :  16:48:26  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Robert: Komplettera med "baslådor"? Jag kan lova dig att två stycken REL Stadium III tillsammans med ett par Dynaudio Contour 1.3SE kan spela bedövande högt, och att det inte kommer att uppstå några "hål" i basområdet ;) Delningsfiltret i RELs subwoofers är mycket kapabelt, med mycket precis justering i frekvensdomänen. Tyvärr har det bara fasvippa, inte steglöst justerbar fas. Detta är för att de inte vill introducera aktiv elektronik i signalvägen i onödan (fasvippan är ju passiv).

Jorma: Jag har ju varit hemma hos dig och lyssnat till dina Sonus Faber, och jag vill minnas att jag redan då föreslog dig att lyssna till REL Stadium III. Detta var för att jag tyckte att dina högtalare ljudmässigt liknade Dynaudio Contour 1.3SE (även om jag själv föredrar den senare, förstås ;) Jag vill upprepa min rekommendation till dig att lyssna på dessa subwoofers, för jag tror att de skulle passa bra.
Ditt resonemang om en bättre subwoofer kontra två lite sämre är intressant. Dock inte invändningsfritt... En ensam subwoofer tvingas jobba hårdare om den skall flytta samma mängd luft som två stycken subwoofers, ifall elementen är av samma storlek. Större konutslag innebär högre distorsion. Därför blir jämförelsen betydligt jämnare än man först skulle kunna tro.

Sedan tillkommer en del principiella fördelar med att använda två eller flera lågbashögtalare. Genom att justera den inbördes placeringen kan man undertrycka rumsresonanser, varvid artikulationen förbättras och man får ett rakare frekvenssvar.

Revel B15 som du nämner, har en inbyggd 3-bands parametrisk EQ, vilket man menar skall kunna användas "to precisely tailor the room response and tame unwieldy acoustic anomalies". Detta är ett mycket intressant, och ganska missvisande påstående från Revel. Det fungerar förstås alldeles utmärkt om man talar om statiska signaler (som exempelvis en ihållande sinuston), där direktljudets och rumsresonanserna tillsammans kan ge en ganska rak frekvensgång, men på dynamiska signaler (musik, ett slag på en puka, en transient från en kontrabas) så fungerar inte en parametrisk EQ alls så trevligt... Om man tänker sig att man har en peak på +10 dB i lyssningsposition vid en viss frekvens på grund av bakväggsreflektionens konstruktiva interferens, och justerar subwooferns EQ för att ge en rak statisk respons, då kommer plötsligt själva attacken i musiken att dämpas kraftigt, men följas av en linjär efterklang. Det är inte särskilt korrekt...

Nej, lösningen heter nog flera subwoofers för att undertrycka resonanser, samt tubetraps eller annan basabsorbent för att ordna till efterklangen.

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!*

Rel stadium 3 tror jag norska Audio försökte anpassa till Sonus Faber Electa Amator 2, men det blev inget bra resultat. Rel,en höll inte måttet. Jag är inte ute efter en dunderbas, utan den ska vara så ren som möjligt. Basen betyder en hel del för rumsinformationen även när den är ställd så att det knappast går att uppfatta att det finns en sub med i systemet. Revel B15 och Audio Physiks Minos är dom subbar som bäst fyller dom kraven och också lär vara dom som går att anpassa till dom flesta högtalare.
Revelen har en inbyggd rumskorrektionsenhet som jag är lite tveksam till, men den lär vara bra.
Audio Physiks har en inställning för rom gain tror jag att dom kallar det. Och det gör att den går att anpassa till rummets klang och även till sidosystemet.
Dynaudio Contour 1.3SE håller jag inte med om att dom liknar mina högtalare. Hade dom gjort det, så hade jag sparat in en rejäl slant när jag köpte Amatorerna förra året. Det var dom första stativhögtalarna som jag kunde tänka mig att släppa in i mitt hus :)
Men det är enl. min smak, och Dynaudihögtalarna är ganska OK, men det var aldrig något alternativ. Så att Rel.en går bra ihop med Dynaudio behöver inte betyda att dom funkar med Amatorerna. Du får komma över och ta en lyssning framöver när jag har bytt förstärkare. Och så har jag ju Bybeefierat Amatorerna sen sist. Det gjorde gott för välljudet.

Jorm
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000