HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 SF Electa Amator II eller SF Cremona Auditor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/09/18 :  23:57:01  Show Profile Send musiclover a Private Message
Akhenaton> Har du testat Sonus Faber Cremona Auditor ihop med Krell KAV-400xi? Eller vilken förstärkare kommer du testa ihop med Sonus Faber Cremona Auditor?
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/09/19 :  00:07:05  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>musiclover

Jag kommer köra en Krell kav 400xi tillsammans med Cremona Auditor. Förhoppningsvis en Audionet Sam V2 också.

Signalkälla kommer vara Arcam cd23t och förhoppningsvis en Audionet Art v2. Kablar kommer vara audioquest och nordost.

Med lite tur så blir det så att jag har Cremona Auditoren och Electa Amatoren hemma samtidigt och kommer därför kunna jämföra dom ganska bra med varandra. Båda kommer då att köras med ovanstående elektronik.

Det blir dock inte förrän tidigast nästa helg då jag flyttar nu på måndag och måste hinna få mitt blivande lyssningsrum möblerat och lätt akustikreglerat först.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/09/19 :  00:16:55  Show Profile Send Anton a Private Message
Akhenaton: Hör av dig när Ingvar har fått in dem! -Vore kul att lyssna på dem (fast det kanske är farligt för ekonomin!).
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2003/09/19 :  11:16:29  Show Profile Send sker a Private Message
Hej Akhenaton
Jag har varit Electa Amator II ägare ett par år nu,är mycket nöjd. Har lyssnat på Cremona Auditor och tycker att den saknar mycket i basen,inte samma snabbhet som EA,har även haft ett par Grand Piano(orginal modelen)inom familjen och tycker att både cremonan och EA är ett steg upp. Det ska bli kul att höra vad du tycker!
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/19 :  13:09:53  Show Profile Send Aton a Private Message
Vilka nypriser har dessa två stativare? Är det någon som har bildlänkar. (SF:s hemsida är ju som en höstack utan nålar när det gäller att få tag på specifik information.)
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/09/19 :  13:59:35  Show Profile Send musiclover a Private Message
Electa Amator II finns väl inte längre att köpa, den gick väl ur produktion december 2002.
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2003/09/19 :  15:25:38  Show Profile Send sker a Private Message
Nä jag tror att EA II finns att köpa än, i stockholm finns det kvar och har till och med prissänkts till drygt 35.000kr utan stativ. Möjligt att dessa bara är några de har kvar i lager men annars finns det nog en hel del på beg.marknaden.
Cremona Auditor går på 29.000 utan stativ.
MVH

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/09/19 :  16:09:07  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Electa Amator II finns fortfarande att köpa på en hel del ställen, men dock som demoex efter som electa amatorerna ersatts av Cremona Auditor. Nypris på electa amator var väl ca 45 000kr eller nåt i den stilen.

Ska bli mycket interessant att jämföra dessa två skönheter ordentligt!

>sker

Vad har du för kringutrustning till dina EA II:or?

Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2003/09/20 :  10:16:56  Show Profile Send sker a Private Message
Jag har en Teac VRDS-10 SE som jag kör som transport med en Musical Fidelity A3-24 dac, Adcom GFP-750 försteg och ett Musical Fidelity A3 slutsteg.
KAV-400xi verkar intressant, har du lyssnat något på KAV-300il? har lyssnat en del på 300an men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, den känndes lite grå på något sätt. Priset är ju lite högt på 300an också.

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/09/20 :  13:21:40  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>sker

Jag har inte lyssnat nåt alls på Krell 300il, utan bara på Krell 400ix. Den låter riktigt bra tillsammans med mina Grand Piano Home iallfall.

Jag måste dock säga att Electa Amator II tillsammans med elektronik från Audionet låter sjukt bra!!!! Ska bli interessant att höra hur Cremona Auditor låter tillsammans med Krell elektronik och hur dom står sig mot Electa Amator II tillsammans med Audionet Sam V2 och Audionet Art V2. Återkommer med lyssningsintryck i slutet av nästa vecka.

Jag hade i och för sig redan nu kunnat slå till på Electa Amator II eftersom dom låter så djävulskt bra, men både Ingvar och Björn menar att jag bör ge Cremona Auditor en ordentlig chans att visa vad dom går för först. Vem vet, Auditorerna kanske slår Electa Amator II på fingrarna

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/21 :  03:35:56  Show Profile Send Bravo a Private Message
Med risk för att tjata ihjäl folk, men Sonus Faber och Gamut D-200 är en otrolig kombination tillsammans med ett kompetent försteg, ex en billigare Krell, Meridian m.fl.

Bravo
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/09/21 :  03:42:15  Show Profile Send Snutten a Private Message
Hej Bravo, ännu en "nattsuddare" ser jag. Har aldrig lyssnat till Gamut eller Sonus Faber så jag har väl ngt att se fram emot ev.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/21 :  03:51:27  Show Profile Send Bravo a Private Message
Exakt "Snutten", ljuva tider väntar dig!
SF Gran Piano home och Gamut är en kanonkombo och eftersom de SF jag har lyssnat på har samma ljudfilosofi så borde det bara bli bättre med dyrare varianter.

Bravo
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/01 :  18:20:29  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Sitter just nu med både Electa Amator II och Cremona Auditor och har stor beslutsångest. Hur fan ska jag kunna välja bara en av dessa två helt underbara högtalare...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/10/01 :  18:37:38  Show Profile Send Timbre a Private Message

Varför inte börja med en liten recension under Hårdvara...
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/01 :  18:49:27  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Timbre

Det är på gång. Med bilder och allt. Men jag har en hel del lyssnande kvar innan jag känner att jag kan ge en rättvis recension. Dessutom har Cremona Auditor bara spelat ca 20 timmar och är inte inspelade än. Men det är på g!

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/10/01 :  20:09:26  Show Profile Send Timbre a Private Message

Det ser vi fram emot! Vilka stativ har du till Amatorerna...
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/10/01 :  21:16:37  Show Profile Send Mattias a Private Message

Akhenaton, du verkar ha angenäma problem
Skall bli intressant att läsa om....

/Mattias
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/01 :  21:27:19  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Mattias

Har "påbörjat" en recension på hårdvara. Än så länge så består den bara av en massa smaksiga bilder, så det kan ju vara värt att ta en titt ändå! Det är ett mycket angenämt problem jag har!

>Timbre

Jag har inte "stand wood", tyvärr. Kika på min tråd under recensioner så ser du vilka stativ jag har till Amatorerna. Vet inte vad dom kallas

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000