HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DVD-spelare omkring eller under 2 000 kr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/09/13 :  17:18:23  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Får man prata om dvd-spelare på det här forumet? Finns några gamla topics på dvd men någon som har förslag på en "billig" dvd-spelare som ändå går att spela musik på utan att man blir av det.

Själv har jag en Sony ns405:a som jag personligen tycker är hyfsad till båda ljud och bild med tanke på priset (strax över 2'), men nya beteckningar på dvd-spelare dyker ju upp hela tiden så den säljs givetvis inte längre. Nads billigaste spelare (prick 2000 på hemsidan iallafall) kanske någon har hört, av någon anledning finns de ju inte här i Umeå längre, så går inte att provlyssna alldeles lätt . Någon som har något att säga om andra spelare som säljs nu för <2 000?

// Daniel

www.linnforum.se

Edited by - Sony on 2003/09/13 17:18:54

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2003/09/13 :  22:39:18  Show Profile Send yudansha a Private Message
Cambridge släpper en ny dvd snart som säkert är intressant!
Hifiklubben är det alltså som gäller.

/Henrik
Go to Top of Page

Joshua
Member

56 Posts

Posted - 2003/09/14 :  01:25:15  Show Profile Send Joshua a Private Message
Pioneer 464. Bra bild och ljud. Runt tvåtusen.

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=106780
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/14 :  01:32:16  Show Profile Send Bravo a Private Message
Philips har några stycken under 2000:-, bl.a 728.

Bravo
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/14 :  03:02:44  Show Profile Send MartinH a Private Message
Tror inte det spelar så jättestor roll vad man väljer i den prisklassen.. Köpp nått du känner att du får förtroende och som du gillar rent utseendemässigt...
Men om Cambridges maskin hammnar på dom pengarna ( vilket jag inte tror )så kan det vara ett bra val. Även NAD kan vara ett bra köp om du hittar nån för pengarna...
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/09/14 :  10:35:46  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Har också en känsla av att det inte är något man ska grubbla ihjäl sig på, det enda jag läst (förmodligen här någonstans) var att vissa riktigt billiga har en tendens att låta ganska mycket när de spelar skivor...

www.linnforum.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000