HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mozilla rules!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:48:14  Show Profile Send markku a Private Message
Så mycket som skrivs just nu om forumets utseende och läsbarhet etc, så undrar jag hur många av er använder Mozilla som browser/webläsare istället för Gate$'s Internet Explorer?

Mozilla har nämligen en alldeles utmärkt finess: man pekar på störande signaturebanners och med musens högre tast hittar man 'Block Images from this Server'. Därmed kan man befria sig från all gratisreklam för Krell, Audio Physics, och vilka märker alla entusiaster nu vill framhäva... och man koncentrera i saker - och icke i krams

http://mozilla.org/why/users.html


mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:02:16  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Äsch, vad ska man med Mozilla till när det finns Opera?
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/09/10 :  11:13:11  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag älskar Mozilla! Att öppna fönster i flikar är underbart. Och att blockera popups, nya fönster man inte vill ha osv.

Har aldrig provat Opera iofs, den lär väl också kunna allt det. Vad har den för fördelar annars?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/09/10 :  11:24:02  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag har testat Opera. Den är mycket snabb. Men som princip så föredrar jag Mozilla hemma. Principen kommer av att den ju ursprungligen är Netscape.

Dock så får jag inte använda Mozilla på jobbet eftersom Internet Explorer stökar till datorn och skriver en del strängar i registret.Iofs så kom strängarna när jag använde Netscape på datorn, men jag tycker det är dumt att chansa.

Förmodligen så uppstår problemet eftersom Internet Explorer under windows är satt att sköta alla filhantering också förutom nättrafiken.

Och när programmet träffar på något annat program som villhantera internet så hänger det filhanteringen också .

Det här är dock bara en misstanke,men den verkar trolig. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/09/10 :  11:25:42  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Men hemma så använder jag Mozilla för eposten. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/10 :  11:29:06  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Om herrarna ursäktar så försöker vi koncentrera oss på
hifi diskussionerna och inte på data dito.

Hoppas på er förståelse.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/09/10 :  11:35:25  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Intressant tanke detta

quote:
Därmed kan man befria sig från all gratisreklam


Säg att alla browser då blir extremt effektiva att ta bort reklam på internet dvs ni som eftersträvar detta uppnår erat mål. Man kan sätta in och konfigurera filter som effektivt sållar bort all reklam.

De som gör sidorna och annonsörerna märker ju detta efter en tid om dessa filter blir väldigt effektiva och måste naturligtvis ta betalt på annat sätt eller lägga ned.

Skall jag vara tvungen att betala licens typ till VIASAT för att komma åt deras globala nät med hemsidor eller Microsoft eller är det bättre om det är reklamfinansierat? Vad är ni villig att betala för att surfa på hemsidor? Vill ni begränsa ert surfande till sidor ni betalar för att titta på?

Detta gäller inte hififorum utan är bara en generell reflektion och fråga vad ni egentligen eftersträvar när ni vill slippa reklam på internet?

Fast vi tar den diskussionen på nåt annat forum
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000