Author |
Topic |
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:09:13
|
Jag tycker det är kul med nytt! Ljus bakgrund och man ser hur bra som helst. Oftast finns där mer ändringar än bara utseende - mer avancerat under ytan så att säga.....dock så går faktiskt detta lite långsammare än innan.
|
Artphotography |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:11:01
|
Jag kan inte se vad som skulle vara sämre med detta, helt plötsligt så känns det mesta frächare.. verkar överskådligt och snyggt .. [Wow!] Bra jobbat grabbar
Om ni inte gillar skuggan under texten så välj det beige/brun/oranga färgen där är den borta..
MVH Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:13:03
|
Kul att man kan välja bakgrundsfärg själv |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
|
Tank
Member
520 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:18:14
|
Jag tycker att prioriteringslistan behöver ses över - den viktigaste och mest använda informationen på rätt plats. Behövde leta efter "Svara på ämne"-länken... |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:19:05
|
Nu loggar jag ut innan allt försvinner i ett tidshål Lycka till Mikael. Försök att minska informationen på sidan, det är som många säger, lite väl plottrigt.
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:19:29
|
Hoppar inte inläggen hej vilt?
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
j.persson
Me, Myself & I !!
549 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:21:31
|
Men hallå!
Innan ni klagar på färgen så kan ni kanske observera att det går att ändra färg! (Se "Välj design" uppe till höger!)
Lite radbrytningsproblem och annat får man ju stå ut med när det uppgraderas.
En sak som är skum är att webbläsaren hänger sig kortvarigt när jag surfar på forumet - vad kan det bero på?
mvh Jonas P. |
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:22:17
|
Det var hemskt vad alla är negativa... nåja... de flesta iaf.
Jag tycker det blev ok om man fixar lite inställningar. Kul med "lite" nyt |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
zvenzzon
Member
386 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:25:02
|
Dåligt: Alldeles för många nya funktioner. Liknar nästan lunarstorm med Gästbok, Min Kompislista osv...
Dåligt: Upplever nästan alla sidor som för breda. Får lov att scrolla i sidled hela tiden trots att jag kör ca 800-900 pixlar bred browser...
Dåligt: "Popup-menyerna"... Endast 2/3 delar av texten syns. (Jag kör opera 7.11/winXP).
Så mitt förslag blir: *Smalare sidor (i bredd) *Stäng av lite onödiga funktioner samt skaffa bättre prestanda (ja, det går segare nu)
Annars kanske det kan fungera... |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:27:24
|
mums, jag ogillade den gamla beiga looken så nu är åtminstone jag nöjd. mer rörglöd över detta! enda abret är att sidorna ändrar färg ibland utan att jag bett om det. |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
|
|
zvenzzon
Member
386 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:29:14
|
Något är fel med inställningarna för TIDSZON också. Mina inlägg hamnar "en timme för tidigt" när jag postar... t.ex. så skriver jag detta 11:24
edit: nu funkade det visst
edit igen: nej nu blev redigeringstiden en timme fel =/ |
Edited by - zvenzzon on 2003/09/09 11:20:10 |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:30:03
|
Hmm, jag som precis hade lärt mig det gamla, nu är jag helt lost igen |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:32:17
|
Vad skönt att det gick att få bort den hitler-bruna färgen Verkar kunna funka. |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
CH
Member
1474 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:32:41
|
Får nog ansluta mig till bakåtsträvarna..detta var ingen höjdare..
|
|
|
n/a
deleted
1846 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:37:18
|
Kanon, det här var efterlängtat. Jag var ganska less på den tidigare layouten, men det beror kanske på att man sitter här liiiiiite för mycket . Gillar den grå så här långt, den är vilsam för ögat . Råkade iofs ut för en oväntad sidoskrollning men det löser sig säkert. |
”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”
- Olof Palme |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:41:58
|
Efter att jag bytt bakgrundsfärg ser det rätt okej ut ändå - de två sakerna jag stör mig på nu är hur ful ikonen för "hot topic" är och att det inte finns någon reply-ruta direkt i fönstret som man läser tråden i...
...fast det kan kanske vara bra ibland att behöva gå ett steg till innan man skickar sitt meddelande, så hinner man stanna upp och tänka över det lite... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Saim
Member
464 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:42:20
|
Jag tycker att det ser shysst ut nu när man kan ändra färgerna osv...Dock tycker jag att alla animationer borde förbjudas!!!.... finns inget så irriterande som gifanimationer...Visserligen är nations-flaggans rörelse inte så jätteirriterande, men då den är ca 10ggr på varje sida så blir den det! |
|
|
wolfman
Member
220 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:44:58
|
Jag har också lite svårt för att det blivit så plottrigt, dessutom så verkar den nya designen ha lite svårt med radbrytningen. Man får ju scrolla i sidled nästa överallt trots att jag kör 1024x768, vilket dessutom är max på jobbdatorn.
Edit: Ja, någonting är konstig med tidsformatet!! Ändrade inställningen för tidzonen i inställningarna, och nu har mitt inlägg hamnat helt fel i tråden!
|
Edited by - wolfman on 2003/09/09 12:32:49 |
|
|
MacDaxy
Member
250 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:46:06
|
Och jag tycker att det visas för mycket information om oss medlemmar, om man är online eller ej, olika listor, hur många inlägg, datum för registrering etc. En del av dessa uppgifter fick man fram tidigare genom att aktivt trycka på en knapp och det var ok men att det nu ska presenteras i varje inlägg hmm...
För min del så är inte innehållet allt utan innehållet tillsammans med hur det presenteras är viktigt och här har hififorum varit en oas i öknen befriad från det flashiga och trendiga.
Varför ändra på ett vinnande koncept? |
Allt som skrivs på internet är sant. |
|
|
Anton
Klubbmästare eoJeud
1219 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:49:06
|
Hmm, letade efter denna tråden, men hittade den inte så jag startade en ny, under "nyheter"...
Jaja, iaf. För att vara lite kritisk: Ack så plottrigt och föga stilrent och avskalat numer . Dock är det inte sagt att detta inte, med lite justeringar, kan bli bra. Var har Quick-reply funktionen tagit vägen föresten?, -saknar den! Känns också som lite BigBrother varning när man kan se vem som läser vad! -Är det en nödvändig funktion?
Återkommer med lite mer (positiv/konstruktiv)kritik senare!
/A |
|
|
Empress
Sodom & Gomora, the equality place
276 Posts |
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 12:11:43
|
Finns det fortfarande inte någon funktion för att få nya svar till sin mail???? Om ni nu är i bytartagen, varför inte dra in phpbb2 istället. Snyggt, lätt, gratis och har alla tänkbara funktioner.
Färgschemorna som man kan välja på var nog bland det vidrigaste jag sett... Inte en färg som passar ihop med en annan någonstans. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
Edited by - Martin.M on 2003/09/09 11:13:03 |
|
|
tober
Component.se
1318 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 12:11:50
|
Mikael > Vet inte helt hur Snitz har sina forum uppbyggda men det finns vissa småsaker som skulle förändra utseendet rätt så rejält och till det bättre. Det borde finna olika CSS:er eftersom du kan välja olika utseende väldigt enkelt. I dessa så kan du ju också ändra just ett "skin" som du sen sätter default. Det först till att ändra är att ta bort den texteffekt som ligger på allt nu och som ger dropshadow på alla texter vilket gör forumet enormt plottrigt.
Sen kan man nog väldigt enkelt skala ner mycket av det som finns där också vilket skulle ge ett mycket behagligare forum. Bla att tex försöka spärra forumet till en bredd under 1024 som gör det enklare att läsa forumet och även så har man säkrat för olika besökare att dom slipper scroll då också.
Tyvärr så måste man sitta på din sida av admin delen för att fixa till allt enklast men är det nåt så kan jag säkert hjälpa till lite.
|
Driver sajten component.se. |
|
|
SpLiX
Member
523 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 12:22:44
|
Nu ser det faktiskt riktigt bra ut. Har inte några som helst problem med något. Sitter visserligen på PC. [Yeah!]
EDIT:
Fel av mig, kan inte bifoga bilder under profil till egen bildkatalog. Servern svarar att filformatet är ogiltligt, har provat JPG, GIF och BMP.
Tillägg till alla nya läsare. Det har ändrats en hel del på detta forum under dagen sedan jag startade denna tråd. Detta gör att det klagas hej vilt på färger, ikoner och annat i de inlägg som finns ovan. När ni nu läser detta har det förmodligen ändrats ännu mer och de flesta är med på att det blev kanon till slut
Vi väntar med spänning på att alla skall få allt att fungera. Man har ju nu ett eget bildbibliotek att skicka bilder till, man behöver alltså inte lägga in länkar till hemsidor om man vill publicera en enkel bild Detta kan jag ej ännu få att fungera, men ger det mer tid så löser sig nog allt till slut
Ett stor applåd för moderatorerna och forumets tekniska aktörer som sköter forumet, så alla vi Hifitosiga har någonstans att samlas dagarna i ända
|
Låter det?? BRA! |
Edited by - SpLiX on 2003/09/09 12:53:25 |
|
|
Topic |
|