HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Officiell tråd - Forum med nytt utseende
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:09:13  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag tycker det är kul med nytt! Ljus bakgrund och man ser hur bra som helst.
Oftast finns där mer ändringar än bara utseende - mer avancerat under ytan så att säga.....dock så går faktiskt detta lite långsammare än innan.

Artphotography
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:11:01  Show Profile Send drkim a Private Message
Jag kan inte se vad som skulle vara sämre med detta, helt plötsligt så känns det mesta frächare.. verkar överskådligt och snyggt .. [Wow!]
Bra jobbat grabbar

Om ni inte gillar skuggan under texten så välj det beige/brun/oranga färgen där är den borta..

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:13:03  Show Profile Send dole a Private Message
Kul att man kan välja bakgrundsfärg själv

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:18:14  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Jag tycker att prioriteringslistan behöver ses över - den viktigaste och mest använda informationen på rätt plats. Behövde leta efter "Svara på ämne"-länken...
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:19:05  Show Profile Send hal a Private Message
Nu loggar jag ut innan allt försvinner i ett tidshål
Lycka till Mikael.
Försök att minska informationen på sidan, det är som många säger, lite väl plottrigt.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:19:14  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Kopia av meddelande:
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">quote:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"> Jag ger upp nu ändrar den sig igen, nu har jag en blå bakgrund och vit text.

Detta är ett alllvarligt misstag, det är betydligt jobbigare att läsa, dessutom ser alllt mindre ut.
Det senare kan ju vara en synvilla, dock känns allt jobbigare för ögonen då vit mot blått inte är någon höjdare.
Alla smilies syns inte heller, återigen viilket format och webbläsare är detta tänkt för?

Allt har dessutom blivit mycket mindre och grötigare, homesidan och HiFitopicsidan är oerhört oöverskådlig, förenkla, förenkla och ta bort tack.
Man ser inte skogen för bara träd så att säga.

Originally posted by Bravo



Ursprungligen postad av Bravo - 2003/09/09 :  04:25:14

[/quote]jag tyckte att det blev bra! Så det så!!!!!
mvh dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:19:29  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Hoppar inte inläggen hej vilt?

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:21:31  Show Profile Send j.persson a Private Message
Men hallå!

Innan ni klagar på färgen så kan ni kanske observera att det går att ändra färg! (Se "Välj design" uppe till höger!)

Lite radbrytningsproblem och annat får man ju stå ut med när det uppgraderas.

En sak som är skum är att webbläsaren hänger sig kortvarigt när jag surfar på forumet - vad kan det bero på?

mvh
Jonas P.
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:22:17  Show Profile Send Lepra a Private Message
Det var hemskt vad alla är negativa... nåja... de flesta iaf.

Jag tycker det blev ok om man fixar lite inställningar. Kul med "lite" nyt

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:25:02  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Dåligt: Alldeles för många nya funktioner. Liknar nästan lunarstorm med Gästbok, Min Kompislista osv...

Dåligt: Upplever nästan alla sidor som för breda. Får lov att scrolla i sidled hela tiden trots att jag kör ca 800-900 pixlar bred browser...

Dåligt: "Popup-menyerna"... Endast 2/3 delar av texten syns. (Jag kör opera 7.11/winXP).

Så mitt förslag blir:
*Smalare sidor (i bredd)
*Stäng av lite onödiga funktioner samt skaffa bättre prestanda (ja, det går segare nu)

Annars kanske det kan fungera...
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:27:24  Show Profile Send Per a Private Message
mums, jag ogillade den gamla beiga looken så nu är åtminstone jag nöjd. mer rörglöd över detta! enda abret är att sidorna ändrar färg ibland utan att jag bett om det.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:29:14  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Något är fel med inställningarna för TIDSZON också. Mina inlägg hamnar "en timme för tidigt" när jag postar... t.ex. så skriver jag detta 11:24

edit: nu funkade det visst

edit igen: nej nu blev redigeringstiden en timme fel =/

Edited by - zvenzzon on 2003/09/09 11:20:10
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:30:03  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Hmm, jag som precis hade lärt mig det gamla, nu är jag helt lost igen

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:32:17  Show Profile Send Piggen a Private Message
Vad skönt att det gick att få bort den hitler-bruna färgen
Verkar kunna funka.

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:32:41  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Får nog ansluta mig till bakåtsträvarna..detta var ingen höjdare..
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:37:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Kanon, det här var efterlängtat. Jag var ganska less på den tidigare layouten, men det beror kanske på att man sitter här liiiiiite för mycket . Gillar den grå så här långt, den är vilsam för ögat . Råkade iofs ut för en oväntad sidoskrollning men det löser sig säkert.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:41:58  Show Profile Send Ayn a Private Message
Efter att jag bytt bakgrundsfärg ser det rätt okej ut ändå - de två sakerna jag stör mig på nu är hur ful ikonen för "hot topic" är och att det inte finns någon reply-ruta direkt i fönstret som man läser tråden i...

...fast det kan kanske vara bra ibland att behöva gå ett steg till innan man skickar sitt meddelande, så hinner man stanna upp och tänka över det lite...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:42:20  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Jag tycker att det ser shysst ut nu när man kan ändra färgerna osv...Dock tycker jag att alla animationer borde förbjudas!!!.... finns inget så irriterande som gifanimationer...Visserligen är nations-flaggans rörelse inte så jätteirriterande, men då den är ca 10ggr på varje sida så blir den det!
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:44:58  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Jag har också lite svårt för att det blivit så plottrigt, dessutom
så verkar den nya designen ha lite svårt med radbrytningen. Man får ju scrolla i sidled nästa överallt trots att jag kör 1024x768, vilket dessutom är max på jobbdatorn.


Edit: Ja, någonting är konstig med tidsformatet!! Ändrade inställningen för tidzonen i inställningarna, och nu har mitt inlägg hamnat helt fel i tråden!

Edited by - wolfman on 2003/09/09 12:32:49
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:46:06  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Och jag tycker att det visas för mycket information om oss medlemmar, om man är online eller ej, olika listor, hur många inlägg, datum för registrering etc. En del av dessa uppgifter fick man fram tidigare genom att aktivt trycka på en knapp och det var ok men att det nu ska presenteras i varje inlägg hmm...

För min del så är inte innehållet allt utan innehållet tillsammans med hur det presenteras är viktigt och här har hififorum varit en oas i öknen befriad från det flashiga och trendiga.

Varför ändra på ett vinnande koncept?

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:49:06  Show Profile Send Anton a Private Message
Hmm, letade efter denna tråden, men hittade den inte så jag startade en ny, under "nyheter"...

Jaja, iaf. För att vara lite kritisk: Ack så plottrigt och föga stilrent och avskalat numer .
Dock är det inte sagt att detta inte, med lite justeringar, kan bli bra.
Var har Quick-reply funktionen tagit vägen föresten?, -saknar den!
Känns också som lite BigBrother varning när man kan se vem som läser vad!
-Är det en nödvändig funktion?

Återkommer med lite mer (positiv/konstruktiv)kritik senare!

/A
Go to Top of Page

Empress
Sodom & Gomora, the equality place

276 Posts

Posted - 2003/09/09 :  12:00:38  Show Profile Send Empress a Private Message
Till Anders47!




<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopia av meddelande:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
MEN EN SAK ÄR ANMÄRKNINGSVÄRD OCH SYNNERLIGEN STÖRANDE. VIT TEXT MOT BLÅ BAKGRUND.
Sådan text har dålig läsbarhet. Forumledningen kanske tycker att det ser coolt och fräckt ut och att vanlig svart text mot vit bakgrund är gammalmodig och tråkig. Den är dock lättast att läsa. Med nuvarande blåvita variant läser man saktare och blir fort trött i hjärnan.
Denna nymodighet kan dock passa bra med den stil med korta, chatartade inlägg som är rätt populär. De som gör litet längre och mer underbyggda inlägg missgynnas. Men det går ju bra med något utrop och dessa bör bli mer effektfulla:

Det finns olika skäl att tröttna på forumet - t.ex. tjafs och emellanåt alltför låg kvalitet. Med den blåvita texten tillkommer ett skäl. Om ni inte ändrar till vanlig text tror jag att mitt deltagande kommer att bli mycket lågt.


Ursprungligen postad av Anders47 - 2003/09/09 :  11:04:48
[/quote]



Svar Nej! Det har det inte.

Innan du öser ur dig galla om denna "nymodihghet" så kankse du skall ta och STUDERA lite. Det finns gott om människor som blir behjälpta och kan läsa fortare med vit text på mörka bakrund.

Mikrosoft har använt denna variant LÄNGE på sina Office paket för synhandikappade (man behöver inte var glasögonbärare för den saken skull). Min SVÄGERSKA som är synskadad och är nästan helt döv har sin TEXTTELEFON på svart bakrund med vit text på. Sen så har vi DYSLEKTIKER även hjälp av denna färg sättningar. Highkontrast som det kallas för. Denna förskräkliga "nymodighet".

Bara för att du hart lättare för det andra ( ljus bakgrund och mörk text) så kan du inte säga att andra inte har det och att det är en "nymodighet" Lite kunskaper skadar inte att man har innan man öser galla över något.



Skall synskadade och även vi dyslektiker bli utestängda från internett bara för att konservatister som dig inte tål "nymodigheter" och du inte tycker det är något att ha? När vi blir HJÄLPTA av den? Kanks du skall ta och studera lite inann du klagar på denna "nymodighet". Det är ett tips.


/Empress





Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!)
Writing is work of passion, not a work of grammar!

Edited by - Empress on 2003/09/09 12:32:09
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2003/09/09 :  12:11:43  Show Profile
Finns det fortfarande inte någon funktion för att få nya svar till sin mail????
Om ni nu är i bytartagen, varför inte dra in phpbb2 istället.
Snyggt, lätt, gratis och har alla tänkbara funktioner.

Färgschemorna som man kan välja på var nog bland det vidrigaste jag sett... Inte en färg som passar ihop med en annan någonstans.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2003/09/09 11:13:03
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/09/09 :  12:11:50  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Mikael > Vet inte helt hur Snitz har sina forum uppbyggda men det finns vissa småsaker som skulle förändra utseendet rätt så rejält och till det bättre. Det borde finna olika CSS:er eftersom du kan välja olika utseende väldigt enkelt. I dessa så kan du ju också ändra just ett "skin" som du sen sätter default. Det först till att ändra är att ta bort den texteffekt som ligger på allt nu och som ger dropshadow på alla texter vilket gör forumet enormt plottrigt.

Sen kan man nog väldigt enkelt skala ner mycket av det som finns där också vilket skulle ge ett mycket behagligare forum. Bla att tex försöka spärra forumet till en bredd under 1024 som gör det enklare att läsa forumet och även så har man säkrat för olika besökare att dom slipper scroll då också.

Tyvärr så måste man sitta på din sida av admin delen för att fixa till allt enklast men är det nåt så kan jag säkert hjälpa till lite.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/09/09 :  12:22:44  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Nu ser det faktiskt riktigt bra ut. Har inte några som helst problem med något. Sitter visserligen på PC. [Yeah!]

EDIT:

Fel av mig, kan inte bifoga bilder under profil till egen bildkatalog. Servern svarar att filformatet är ogiltligt, har provat JPG, GIF och BMP.

Tillägg till alla nya läsare. Det har ändrats en hel del på detta forum under dagen sedan jag startade denna tråd. Detta gör att det klagas hej vilt på färger, ikoner och annat i de inlägg som finns ovan. När ni nu läser detta har det förmodligen ändrats ännu mer och de flesta är med på att det blev kanon till slut

Vi väntar med spänning på att alla skall få allt att fungera. Man har ju nu ett eget bildbibliotek att skicka bilder till, man behöver alltså inte lägga in länkar till hemsidor om man vill publicera en enkel bild
Detta kan jag ej ännu få att fungera, men ger det mer tid så löser sig nog allt till slut

Ett stor applåd för moderatorerna och forumets tekniska aktörer som sköter forumet, så alla vi Hifitosiga har någonstans att samlas dagarna i ända

Låter det?? BRA!

Edited by - SpLiX on 2003/09/09 12:53:25
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000