Author |
Topic |
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:17:41
|
He he he..... Det här är ju lika intressant som när man skall genomföra en omorganisation på ett företag...
Det finns alltid ett gäng konservativa "Det var bättre förr" "Förändring måste vara försämring" "Varför kan vi inte göra som vi alltid har gjort" och så finns det det andra gänget "Va kul med något nytt" "Förändring måste vara förbättring" etc.
Jag föreslår att ni kikar ordentligt på alla inställningsfunktioner vad det gäller färg och innehåll på ERAN Hififorum.nu sida innan ni fäller några avgörande kommentarer...
|
|
|
J-son
Ej medlem längre
473 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:19:35
|
Det här med vit text och blå bakgrund är kass....tillbaka med det gamla!!! |
|
|
dali
Member
322 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:19:36
|
Phew ... jag som blev orolig en stund, trodde att min feber hade stigit till 41 grader. :-)
Det verkar vara stora experimentdagen idag ... |
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:25:59
|
För mycket information för mej iaf. |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
geten
Member
320 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:27:54
|
Nej usch!!
Dessutom går det långsamt, kanske beror på något annat? jag vet inte... |
// Johan |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:32:10
|
Jag tyckte det var sämre med ljus text på blå bakgrund, men om man går in och ändrar på Välj design och väljer ljusgrön design så blir det klart bättre. Oftast blir det bäst med mörk text på ljus botten som det är på alla tidningar, tidskrifter och böcker över hela världen.
|
|
|
s.m.f
Member
1003 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:32:39
|
Känns mycket ovant till en början, skall inte vara för snabb med att dömma, men just nu känns det lite ovant... |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
Edited by - s.m.f on 2003/09/09 13:18:15 |
|
|
KC
t f ökenräv
447 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:33:10
|
Ojojoj vad mycket pissimism det var
Men Mikael & Co., jag vet inte om jag missförstår ditt inlägg, men ni ger väl inte upp på direkten? Om du kollar på dissidenterna (), så är det mest samma personer som klagar om och om igen.
Jag hoppas ni ger det en tid, sätt sedan upp en omröstning som går ett par veckor och se vad vi tycker då.
Själv är jag possitivt överaskad och tycker fördelarna överväger nackdelarna. Jag tror lite tweakande kan ta bort det mesta av det negativa (jag måste hålla med om att de skuggade texterna "plottrar till det" lite väl).
Från en som tycker om förändringar! (inte f-n skulle jag sitta här nere annars ) |
|
|
Staffan
Member
714 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:35:17
|
Hjälp ! Det känns som om man blir överfallen ! Varför ? |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:35:28
|
Tur att man kan ändra inställningarna, det man möttes av först var ju hemskt. En del funktioner verkar bra, men designen är ju fruktansvärd, ni får ursäkta. Inget färgschema är snyggt och menyerna överst ändrar inte färg ändå och allt är såå plottrigt att själva texterna försvinner. Inte värre än en massa andra forum iofs, men jag gillar det inte för det. Kanske blir bättre när man hittat alla inställningar? Och ögonen vant sig.
Påminner lite om Word, där man först måste stänga av 700 olika automatiska inställningar och redigera ner verktygsfälten för att till slut få ett ganska vettigt program att jobba i. Men första intrycket kan avskräcka vem som helst. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
Edited by - Hatoil on 2003/09/09 10:50:26 |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:46:14
|
Ibland är det skönt med förändringar! Att det inte går smärfritt alla gånger äär väl sådant man får acceptera.
Dock så kunde man tänka sig att default-färgtemat var lite snällare (som den blå-gröna som jag själv har valt) för ögonen.
Att scrollningen i sidled är lite jobbig är väl ingen som har missat.
Rullgardinsmenyerna funkar som sagt inte i en av de vanligaste webläsarna (opera7.11) (dessutom så följer de inte färgtemat).
Sedan så finns det lite mer info på sidan än vad man behöver alltid känns det som. Det blir lite oöverskådligt.
Sedan så gillar jag nog inte själva att det syns att man spanar in vissa sidor men det fixar man lätt genom att ha en webbläsare till där man inte är inloggad! |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:49:17
|
Ibland är det skönt med förändringar! Att det inte går smärfritt alla gånger äär väl sådant man får acceptera.
Dock så kunde man tänka sig att default-färgtemat var lite snällare (som den blå-gröna som jag själv har valt) för ögonen.
Att scrollningen i sidled är lite jobbig är väl ingen som har missat.
Rullgardinsmenyerna funkar som sagt inte i en av de vanligaste webläsarna (opera7.11) (dessutom så följer de inte färgtemat).
Sedan så finns det lite mer info på sidan än vad man behöver alltid känns det som. Det blir lite oöverskådligt.
Sedan så gillar jag nog inte själva att det syns att man spanar in vissa sidor men det fixar man lätt genom att ha en webbläsare till där man inte är inloggad! |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:50:11
|
Vad ni är negativa!
Ge det en chans! |
|
|
AKA
Trancelover
616 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:53:27
|
Gästbok och kompislista!? Är detta nya Lunarstorm?
Sen tycker jag att det går lite långsammare än med den gamla layouten. |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
|
Empress
Sodom & Gomora, the equality place
276 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 10:59:17
|
De nya ikonerna är helt okey. Och att man kunde ändra till Highkontrast (mörk bakrund vit text) var bara underbart, passar mig aldeles utmärkt med mitt synfel. Men resten av layouten var inte så jätte snygg. Saknar föresten de gammla stjärnorna vid namnent.
Min åsikt bara
Cherios. /Empress. |
Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!) Writing is work of passion, not a work of grammar! |
|
|
Mikael2
Member
1431 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:00:03
|
Tanken var att testa denna formen av forum separat utanför ordinarie forumet. Nu blev det så här [Oops!] och innan jag kan rensa upp i alla förändringar så tar det en tid innan vi kan gå tillbaka till det gamla igen.
Jag lyckas inte ens ställa klockan rätt
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:02:05
|
He, he... Påminner om Eu-valet. En del vill ha förändringar utan att veta om det blir bättre. En del vill stanna kvar vid det gamla, trygga. Men oavsett åsikter lär förändringarna genomföras av de med makten på gott och ont. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:03:41
|
En del nya funktioner är det inget fel på, men grötigheten, oöverskådligheten och otydligheten är inte bra. Fördelen med den förra layouten var att den var enkel, överskådlig och lättläst. Nya funktioner kunde ha fogats in i denna. |
Bravo |
|
|
Empress
Sodom & Gomora, the equality place
276 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:03:55
|
Den nya ikonerna är HELT okey. Att kunna välja Highkontrast var underbart (mörk bakkrund vit text), passar migoch mitt synfel aldeles utmärkt. Men layouten var inet så snygg. Saknar de gamla stjärnorna vid användarnamnet bara.
Min åsikt bara. Slit den med hälsan.
Cheerios /Empress |
Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!) Writing is work of passion, not a work of grammar! |
|
|
dole
en Harley day!
1656 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:04:04
|
Jag får också scrolla i sidled 1024x728 |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
|
Anders47
Member
1060 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:04:48
|
Den nya designen - tyvärr har Hifi-forum också blivit ett offer för trenden med flashighet. Har inte tittat så mycket på utformningen som helhet än. Ser plottrig ut men man kanske vänjer sig. Kanske det t.o.m. finns någon fördel att upptäcka.
MEN EN SAK ÄR ANMÄRKNINGSVÄRD OCH SYNNERLIGEN STÖRANDE. VIT TEXT MOT BLÅ BAKGRUND. Sådan text har dålig läsbarhet. Forumledningen kanske tycker att det ser coolt och fräckt ut och att vanlig svart text mot vit bakgrund är gammalmodig och tråkig. Den är dock lättast att läsa. Med nuvarande blåvita variant läser man saktare och blir fort trött i hjärnan. Denna nymodighet kan dock passa bra med den stil med korta, chatartade inlägg som är rätt populär. De som gör litet längre och mer underbyggda inlägg missgynnas. Men det går ju bra med något utrop och dessa bör bli mer effektfulla:
Det finns olika skäl att tröttna på forumet - t.ex. tjafs och emellanåt alltför låg kvalitet. Med den blåvita texten tillkommer ett skäl. Om ni inte ändrar till vanlig text tror jag att mitt deltagande kommer att bli mycket lågt.
|
Edited by - Anders47 on 2003/09/09 11:07:07 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:06:58
|
OOOooooopssss.... Mitt inlägg hoppade tillbaks i tiden. Skumt |
Veckans skiva, här ! |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 11:08:27
|
Det är toppen att ni är ambiösa och utvecklar.Men jag är tyvärr en bakåtsträvare. Det "gamla " var ett bättre och enklare konsept. Detta är för plottrigt för en stofil som mig. Värst är färgen vill ha tillbaka den Buddist oranga den var vilsam för ögonen, denne färg plus allt blipblop gör mig utmattad. Försök och hålla det enkelt! |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Topic |
|