HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 O-ringar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

birbjo
Member

50 Posts

Posted - 2003/09/07 :  02:19:31  Show Profile Send birbjo a Private Message
Hej!
Jag skall bygga en uppsättning "Feet of finance"-dämpfötter, men har
svårt att hitta många likandana O-ringar....det finns bara en massa "sortimentslådor"...med 100 olika storlekar!
Skall man leta sig till en VVS-firma kanske?

Det är min blygsamhet som gör min storhet så sympatisk!

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2003/09/07 :  09:59:14  Show Profile Send cofra a Private Message
Oftast samma firmor som handlar med hydraulik, du vet slangar, kopplingar mm. Jag vet inte om det är olika kvalitet på såna grejor men jag skulle tippa på att de du köper på ett sådant ställe håller bättre kvalitet än nån biltemasats. Kolla i telefonkatalogen. Jag har en skilfingbänk och var och köpte för upphängning av hyllplanen... det var inte särskilt dyrt och dom hade ett sortiment som var stort.

MVH. Christian
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/09/07 :  10:54:58  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Momentum heter väl dom som är absolut bäst i Sverige (kanske Europa) på O-ring. Dom finns på ett flertal ställen i Sverige. Det dom inte har, det tillverkar dom själva, om så din o-ring är 900 mm² stor.

Kolla här: http://www.momentum-industrial.com/meny.htm under "kommunikation", så kan du lätt ta reda på vart du finner filialer och liknande runt om i Svedala (eftersom du inte talar om vart du bor). Bor du i GBB, tala med Birgitta, hon är helt underbar & otroligt kunnig!

Momentum Huvudkontor:
Besöksadress: von Utfallsgatan 16 B, 415 05 Göteborg
Tel: 031-340 99 00
E-mail: mail@momentum-industrial.com
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/09/07 :  13:43:37  Show Profile Send divander a Private Message
OK/Q8 brukar väl ha någon låda med o-ringar med styckpris? Eller kommer jag ihåg helt fel?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/09/07 :  16:40:43  Show Profile Send celef a Private Message
hmm, varför vill man alltid klona andras grejjer istället för att hitta på eget? mkt konstigt det där!

sound pollution
Go to Top of Page

birbjo
Member

50 Posts

Posted - 2003/09/08 :  01:09:34  Show Profile Send birbjo a Private Message
Det är väl inget fel i att klona? Det är väl ett sätt att visa uppskattning, att upphovsmannen/kvinnan(?) har gjort ett bra jobb!

Det är ju inte fråga om att stjäla...bara att man tycker att iden är god! Varför publicerar många sina ideer/lösningar på nätet...jo för att andra skall kunna testa också.

Tycker jag, alltså....

Det är min blygsamhet som gör min storhet så sympatisk!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/09/08 :  10:32:23  Show Profile Send divander a Private Message
Jag tror att klona något är ett bra sätt att komma igång med egna idéer. Det kan vara bra att starta med en färdig lösning för att sedan färbättra den eller ändra den efter egna behov. Att klona kan vara ett bra sätt att lära sig hur saker och ting fungerar. Och framförallt ett sätt att lära sig hantverket. När man lär sig att spela piano kanske man börgar med att spela efter noter för att sedan skriva egen musik.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000