HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vilken demo musik vill NI höra?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/09/05 :  22:32:05  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Nu är det snart dags för Bossanova mässan och då måste man ju ladda upp med någon rolig demo musik.
Sladd frågade efter hårdrock men nu vill jag höra lite andra förslag? =)
/Adam

Edited by - hsivp on 2003/09/05 23:14:48

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/09/05 :  23:57:11  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

När jag kommer in till dig vill jag höra Ola Magnells "hos kuratorn", fixar du den?

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/09/06 :  00:21:16  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Hallå pojken! :-)
Ett seriöst förslag: Miles Davis. "Sketches of Spain" med Gil Evans orkester. Där finns allt. Glesa och komplexa partier. Ett myller av diskantgenererande bjällror, cymbaler. Trumpet/horn med extrema nyanser. För att inte tala om musiken!!! CBS.
Dimitri
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/09/06 :  16:37:35  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Sladd> No problem. ;)

Zed51> Du har tur =) den skivan har jag faktiskt =).

Några mer förslag??? Vad vill NI höra? Jag menar..det brukar klagas lite på mässmusiken efteråt, nu får ni chansen att göra något åt saken innan =).
/Adam
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/09/06 :  17:26:48  Show Profile Send f95toli a Private Message
Nu ska jag visserligen inte på mässan (bor i fel del av Sverige). Men jag tänkter ändå ge ett förslag:

David Lanois "Shine", första spåret. Riktigt bra inspelning med djuup bas i början, ställer också krav på detaljupplösning (Emmy-lou Harris körande i bakgrunden hörs knappt annars).

Bra låt dessutom


Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/09/06 :  18:15:07  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Sophie Zelmani är ju alltid kul. Nu kanske vi får en channs att slutligen reda ut detta fenomen men missljud i spår 4 på albumet Sing & Dance .

Say's who!?
Go to Top of Page

Ljudmakarn
Member

52 Posts

Posted - 2003/09/07 :  21:34:54  Show Profile  Visit Ljudmakarn's Homepage Send Ljudmakarn a Private Message
Sepultura - Nation

Spår 3. Ca 2:40 börjar det roliga... (Ifall inte nåt brinner upp)...

/Jonas
http://www.ljudmakarn.se

Ljudmakarn AB
Drottninggatan 90B
111 36 Stockholm

08-24 66 00 http://www.ljudmakarn.se mail@ljudmakarn.se

Följ oss på facebook!
http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/09/08 :  15:45:08  Show Profile Send pontus a Private Message
Dylans "Love and theft"
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/08 :  19:15:16  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"David Lanois "Shine", första spåret."

Daniels okände bror, eller?
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/09/08 :  20:05:00  Show Profile Send stargazer a Private Message
1. Eva Cassidy / "Live at blues alley":
Spår 2: Stormy Monday

Låter alltid otroligt bra, men start/stopp i musiken och fraseringen upplever man inte på mindre bra prylar. Man får kallsvett längs ryggraden och ryggar tillbaka inför Evas sätt att leverera blå toner och förstår verkligen vad hon menar med rätt förstärkar/högtalarkombo.
(en del av mig dog när jag hörde denna på BAT försteg / Krell FPB slutsteg / Revel Ultima Studio på bossanova en gång, glömmer det aldrig).

2. Mighty Sam McClain / "Sledgehammer Soul and Down Home Blues":
Spår 8: Dancing to the music of love

Sydstatsblues parat med svängig soul och en sjudj*kla blåssektion som framkallar solklar ståpäls på rätt anläggning och minsann... så dansar man till Kärlekens Musik efter ett tag om det är tillräckligt bra grejor....

3. Prokofiev / Mercury Living Presence / "Suite for three oranges":
Spår 12

Otroligt läcker inspelning från 1957 med Anteal Dorati som dirigent, fantastisk melodislinga och cellon skall framkalla rysningar. Lite väl långt stycke (12 min) men man kan bryta efter hälften... men är det riktigt högklassig anläggning så skriker man efter mer när de 12 minuterna flygit iväg...

4. Rage Against The Machine / debutplattan med samma namn:
spår 3 "Take The Power Back".

Aaaaaaaaargh vilken funkig metallbas!!! Ihoplimmad med trummorna, Morellos elaka taggtrådsgitarr och Zack De La Rochas salivsprutande elakheter så skall den automatiskt framkalla "serious f**king headbanging" som Ozzy brukar säga...


Om inte ni utställare har med er de här plattorna så kommer jag att ha det och there is no escape from Stargazer BWAHAHAHAHAHAHAHA
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/09/08 :  21:05:56  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Heheh.. alla är välkomna att ta med egen musik.... finns det tid för det så lovar jag att spela så mkt som jag kan.
Glöm inte att presentera er =)
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/09/08 :  22:10:44  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Marcus Miller brukar låta väldigt bra. Men musiken är lite trist.

Låten E.F.L. med the Art of Noise skulle ju vara trevlig att höra. Mycket bra ljud och bra musik.

Det får ju inte vara för bra musik, då kommer bara en massa lodisar att hänga i montern bara för att höra på musiken och ge fan i att lyssna på grejjorna. Halvbra musik med riktigt bra inspelning är nog modellen.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/09/08 :  22:24:03  Show Profile Send f95toli a Private Message
Magnuz: Var nog lite trött....Daniel ska det naturligtvis vara.
Men att skivan ÄR bra och har ett grymt ljud, så mycket var rätt som väl är
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/08 :  23:20:12  Show Profile Send Aton a Private Message
quote:
Det får ju inte vara för bra musik, då kommer bara en massa lodisar att hänga i montern bara för att höra på musiken och ge fan i att lyssna på grejjorna. Halvbra musik med riktigt bra inspelning är nog modellen.
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/09/09 :  09:18:54  Show Profile Send stargazer a Private Message
Pinsamt, jag skrev såklart fel i min tidigare post. Var inte med i matchen och blev lite "ivägburen". Skall vara

3. Prokofiev / Mercury Living Presence / "Suite from 'The love for three oranges' symphony no.5":
Spår 12

Rätt skall vara rätt.

Dessutom är spår nr 12 inte alls 12 minuter utan 'bara' 7.53. Men strålande bra är det iallafall. Och gallrar ut HiEnd-agnarna från Midfi-vetet gör den också...

Sorry 'bout the confusion / Los Stargazros
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:25:58  Show Profile Send ésm a Private Message
Jag och Sentinel var nere hos Esoterisk i helgen, Urban bjöd in oss till lilla demorummet inne där vi fick spela Ian Moore (Blues) det funkade riktigt bra. Kan inte annat än att rekommendera lite blues med driv i. Just denna platta håller en relativt bra ljudkvalité och ett sjuj#¤la driv. Vet inte om Sonus Faber Cremona, Gamut M250 samt Krell CDn hade något med det att göra
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:25:23  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Ja blues kan nog vara trevligt att spela. =) Vi får se vad vi tar med oss.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000