HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hammerfall
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/04 :  19:56:40  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Tjena!

Någon som hört alla eller några av deras skivor? Vilken skiva rekomenderar ni i så fall? Har bara hört låten "Hearts on fire" och gillar den skarpt...

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/09/04 :  20:13:43  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag vet inte om jag hört alla men jag har hört några stycken och skulle kunna rekomendera alla jag hört nu vet jag inte namnen på dem. men jag har inga själv.

www.selleri.de
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/09/04 :  21:11:00  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Black Ingvars var bättre.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/09/04 :  21:22:11  Show Profile Send stargazer a Private Message
jag är ingen riktig hammerfall-fan, men alla 4 skivor håller tämligen god kvalitet. min favorit är nog "legacy of kings" (andra plattan). "renegade" är också bra musikaliskt men jag gillar inte produktionen där. Har inte hört den nya "crimson thunder" så mycket, men singeln är ok (dock är refrängen lite väl mycket "fotbolls-hejaklack" för min smak).

/
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/09/04 :  21:31:54  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Köp Crimsom Thunder på DVD-Audio.
Låter ganska bra, samma producent som Helloween tror jag.

Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!

Edited by - VR-8 on 2003/09/05 22:15:22
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/05 :  03:50:35  Show Profile Send ekman a Private Message
Pjotre nu får du väl ändå inte vara allvarlig? =) du kan ju inte gilla operarock hehe
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/09/07 :  20:10:37  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Gillar du hearts on fire så är nog de två sista släppen Crimson Thunder och renegade mest för dig. Debuten hammerfall är lite mindre polerad och enformig, bättre enligt vissa, men även tunnare i produktionen. legacy of kings kommer väl där mitt emellan.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/09/09 :  00:46:03  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Legacy of Kings är den som i mitt tycke är bäst: Det låter inte smutsigt, utan rent, avvägt, genomarbetat och i varje fall nästan säkert Efter den hamnar Glory to The Brave, på ungefär samma basis.

Renegade och Crimson Thunder gillar jag dock inte - kanske för att de släppt lite på fantasytemat i texten, och de låter... annorlunda.

Edited by - Tank on 2003/09/09 00:46:37
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  22:05:36  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Nää fy fan för 2hands sorteringar. Hammerfall är inte bra... Du kan om du vill lyssna till Metall prova Tobias Sammets verk istället. Alt Manowars gamla plattor.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/09 :  23:07:48  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Kanske pröva Nosferatu med Helstar. Den köpte jag för 29:- på Ginza och det var den lätt värd. Massor av falsettsång och enbart texter om Dracula...
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/09/10 :  19:07:29  Show Profile Send widen76 a Private Message
Crimson Thunder är mycket bra, den ger ett mer moget intryck än de tidigare skivorna. Sångaren Joacim Cans har också lärt sig att använda rösten bättre med lite mer nyanser. Dock är det lite mer traditionell hårdrock på Legacy Of Kings skivan. Renegade påminner starkt om U.D.O eller Accept och produktionen är glättig, dock en bra skiva. Glory To The Brave är originalet och är som tidigare nämnts lite råare och mindre polerad, med mycket dubbelkaggar och sånt, går väldigt bra att spela på hög volym!

Det bästa är att köpa alla skivorna och sedan lyssna från början till slutet, endast då får man helhetsbilden som gör Hammerfall så bra! Dessutom finns det "valuepacks", dvs två skivor för priset av en, kolla på www.cdon.se.

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000