HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kopia av B&W 604?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2003/09/03 :  14:14:17  Show Profile Send Ludde a Private Message
Hej!

Var på Hifi-klubben häromdan och fick en riktig.. aa vad heter det? Jag älskade ljudet iallafall, en upplevelse utöver det vanliga enligt mej iaf. Okej, nu råkade det vara så att högtalarna kostade en slant, runt 13000kr.. Så min fråga till er är hur närma det ljudet kan man komma om man bygger själv.. eller ska man satsa på beg? (5000-6000kr)

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/09/03 :  15:46:28  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Tjenare Ludde!
Personligen så är jag inte speciallt förtjust i 604orna, testade du att lyssna på dom i jmf med t.ex nautilus stativarna som
B&W också säljer? Prisskillnaden är runt 5000kr, men för de 5000 så får man en högtalare som kommer in i en helt ny division.

Titta in på den stående länken HFLS-1 t.ex, den högtalaren piskar nog vettet ut 604orna e jag rädd för.

Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2003/09/03 :  17:56:35  Show Profile Send Ludde a Private Message
Vad är kostanden för ett par sånna då?
Go to Top of Page

hifiman
Member

142 Posts

Posted - 2003/09/03 :  18:10:27  Show Profile Send hifiman a Private Message
det beror mycket på vilket ljud du tycker om. B&W över huvud taget är väldigt ljusa i sig, medans till exempel Dali är lite mörkare.

var också inne på hifiklubben nu igår och lyssnade på Nautilus 802 ihop med elektronik från NAD silverline. fan vad besviken jag blev. diskanten var alldeles för påträngande, och basen var allt för bullrig. jag tänkte om dom använt Classé's nya serie "Omega" så hade dom kanske fått fart på 802:orna

själv är bäste dräng!!
Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2003/09/03 :  18:19:42  Show Profile Send Ludde a Private Message
Finns det mer info om HFLS?
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/09/03 :  18:28:07  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Jag tycker att 802orna låter jäkligt bra.
Ludde, jag misstänker att någon av de som byggt HFLS lådorna säger något här snart :)
Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2003/09/03 :  19:56:26  Show Profile Send Ludde a Private Message
Jag tycker det värkar som om det gått oroväckande länge innan nån har sagt nått om dom... vad får man ge för ett par beg 804or då?

MVh Joakim
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000