Är det görbart verkligen? De exempel jag sett på webben övertygar inte...Klart intressant projekt, dock. Skulle hellre klona Cremona eller C. Auditor ;)
Cremona Auditor låter intressant! SS 5-tummare och Vifas ringradiator eller!? Sen kan man ju leka snickare och formspänna kabinett. Borde inte vara alltför svårt till en liten stativare... Är det någon med bra idéer kring en liknande klon?
Oops lite snabb submit-tryckning där tror jag ;-) Den ovanstående länken verkar inte uppdateras längre, men länken de hänvisar till http://www.exquisiteaudio.ca/ verkar inte funka...
Jag håller mer Belker och yudansha att jag nog hellre hade klonat någon Sonus Faber....Cremona eller Amati Homage eller liknande... Framför allt för Utopia är ett rejält åbäke helt enkelt..
Mja, själv då är jag lite skeptisk till Audiomelementen då de säger sig använda någon W-sandwich men i själva verket är det PP med en tryckt (påmålad) yta som ska se ut som ett exotiskt material. Det kallar jag för BLUFFMAKERI.
Sedan fick jag tag på ett exemplar där talspolen var sned, limmet hade runnit ner över talspoletråden och... ja...
JAG skulle då ALDRIG köpa ett focal audio -element.
inte om DET är den kvalité man kan förvänta sig som konsument
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.