HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 B&W DM603? Nån som har lyssnat på denna?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zvampen
Member

75 Posts

Posted - 2003/08/31 :  10:33:26  Show Profile Send Zvampen a Private Message
Är det nån som har några erfarenheter av B&W DM603 golvhögtalare? Har tidigare läst mycket blandade reaktioner på denna högtalare. Jag har ett par 602:or (stativare) nu, men jag saknar basbottnen som jag tror finns i 603:orna. Dessutom har jag en B&W center LCR60.

603:orna kostar 8996 spänn på hifiklubben. Borde man istället sikta på några andra högtalare för dessa pengar? Hade tänkt flytta 602:orna bakom soffan och köra dessa som bakhögtalare

- It's getting hot in here...

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/08/31 :  10:50:04  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Jag kan inte säga så mycket om 603:orna, men de bör ju matcha dina 602:or förträffligt! Med en centerhögtalare i samma serie får du ett hembiosystem som heter duga! =) För pengarna hade jag inte köpt några andra högtalare om jag redan hade haft ett par 602:or att använda som bakhögtalare.
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:33:47  Show Profile Send widen76 a Private Message
Jag håller med HanssoN, 603:orna skulle passa bra i kombinationen.
quote:
Jag har ett par 602:or (stativare) nu, men jag saknar basbottnen

603:orna har mycket riktigt den där basbottnen som 602:orna saknar, basen är ren och inte bumlig när högtalaren drivs av strömstark förstärkare, tänk Rotel, NAD osv. Högtalaren kan dock vara känslig för placering, så lite tålamod med att få det rätt är väl spenderad tid. 603:an är överlag en väldigt homogen högtalare med bra balans i allt från bas till diskant, en del säger att diskanten är vass men det tycker jag absolut inte den är. Detta är bara min personliga åsikt. Åter igen handlar det om vilken utrustning man har och i vilken typ av rum högtalaren står placerad i.
På Audioreview.com finns ett antal recensioner skrivna av ägare eller blivande sådana, de hittar du här: http://www.audioreview.com/Main,Speaker/B&W,DM603,S3/PRD_130195_1594crx.aspx

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Zvampen
Member

75 Posts

Posted - 2003/08/31 :  12:41:38  Show Profile Send Zvampen a Private Message
Jag har en Yamaha rxv-620 som förstärkare. Har inte jämfört denna med andra förstärkare direkt men jag tror inte att den är direkt dålig iallafall (inte i den här prisklassen iallafall).

Sen har de ju två bashål, en bak och en fram som man kan trycka i lite skumgummi eller strumpor i för att få bort bumlet...

- It's getting hot in here...
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/08/31 :  13:02:19  Show Profile Send KennethS a Private Message
Skulle hellre satsa på B&W 603S2. Alltså modellen innan. Varmare i klangen med ett trevligare basfundament. Under den tid jag jobbade lite på Hifiklubben så tyckte jag att 603S3 var lite kyliga i klangen jämnfört med den gamla modellen som min kompis har. 603S2 kan du köpa med självförtroende!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000