Har precis gjort klart mitt delningsfilter, men har problem!
Vill därför ha råd av er för att kunna lösa detta..
Snabbgenomgång: 24dB filter till en bas. Har gjort eget nätagg matat med 230V som ger ut +16V och -15V. Testar från LFE'n från vår yamaha till lågnivåingången på en aktiv yamaha subb.
Felsymptom: Det brummar! Går inte att höja eller sänka nivån på brummet via trimpotten som ingår i schemat. Jordfel?
Bifogar ritning på kalaset:
Dock så skiljer sig ingångsbufferten på 1 punkt, det kommer bara in en monosignal, samt att motstånden 33k2 är borta, så signalen kommer direkt till kondingen.
Rättade till nätaggsdelen, hade gjort ett litet fel... så nu ger den ut +14,91V och -14,96V...
Funderar på om jag gjort fel med jorden på nätagget. (kanske missförstod dig nagref.)
Jag skulle gu göra något som hette halvvågslikrikting iom. att jag bara har 2x15VAC.
Så de båda 15VAC punkterna på schemat går till ena pinnen på trafon, och den andra pinnen på trafon går till 0VAC. Är det rätt så? Om det är rätt kan man utesluta nätagget iaf.
lödningen från gjorden hade inte lycjats ser jag nu... och när jag testa efter det så brummade det fortfarande... men volymen gick att ändra.... men brummet försvinner nätan helt beroende på vilken vinkel jag har på plattan... så det verkar va någon störning...