HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny CD-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:21:30  Show Profile Send Snutten a Private Message
Testar just nu en Marantz CD-17mkII KI Signature. Hittat en begagnad till hyffsat pris. Någon som har erfarenheter av denna spelare? Det enda jag vet säkert just nu då jag precis börjat lyssna är att min gamla CD (pioneer 10 år gammal) inte har en chans mot denna .

Edited by - Snutten on 2003/08/28 20:22:15

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/28 :  22:37:18  Show Profile Send pak a Private Message
hej.
köpte en likadan i sommras-kanonnöjd.hade en sony 940 innan,den var ljusår ifrån marantzen.var inne på att köpa en vincent cd,minns inte vad modellen hette,kostade 10" och så stod marantzen bredvid så jag lyssnade på den också för rolighetens skull.det var det!ingen återvändo.allt blev så "bra och rätt" enligt min ljudfilosofi så jag kunde inte släppa den,blev dubbelt så dyrt som jag tänkt mig men det är det absolut värt,att jag sen fick den för ett kanonpris gjorde inte saken bättre.jag blir gladare varje gång jag spelar,för att jag köpte den.min övriga utrustning är lite analytisk,så denna spelare balanserade upp det precis som jag ville.En underskattad maskin som förmodligen folk fått upp ögonen lite för nu.HELNÖJD!!!!!!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/08/28 :  23:01:23  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kul att du svarade! Jo den är kanske inte den mest kända spelaren i prisklassen men nu har jag lyssnat några timmar ikväll och det låter ganska lovande faktiskt. Ok den ska ju krossa min gamla CD så visst är det inte förvånande. Det är också den första moderna CD-spelare jag testar så visst finns det säkert bra alternativ. Anledningen till att jag tog hem den på prov är att butiken vill ha 10000 för den (19500 ny) vilket jag tyckte var ett intressant pris. Tyvärr är den i champangefärg vilket inte passar så bra med min stärkare men det går att leva med. Såg att de testar den i nyaste H&M och jag ögade igenom testet idag innan jag tog hem min och de var övervägande positiva till den. Undrar hur den står sig mot CD-spelare med uppsampling som ju är populärt. Vad använder du för grejer med spelaren?
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/08/28 :  23:13:52  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
att jag sen fick den för ett kanonpris gjorde inte saken bättre


gjorde inte saken sämre skall det väl vara!

Mvh,
Ordmärkar'n
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/28 :  23:49:33  Show Profile Send pak a Private Message
ja just det.sämre menade jag visst-dysklesi...
använder dynamic precision för-slutsteg,audio physic högtalare.
detta är rätt så neutrala och analytiska av sig så det behövdes nåt lite varmt inslag i det hela.jag är helnöjd med den,passar som hand i handske.mina största krav var:fjärrkontrolerad volym,lite varm+spelglad karaktär,100 gånger bättre än min gamla för att jag vill inte behöva byta mer på en stund.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000