HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NEAR
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/08/26 :  19:38:09  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Någon som känner till något om detta märke (NEAR)? Har inte hittar så mycket förutom massa underliga högtalare kamoflerade till stenar etc...

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/08/26 :  20:48:58  Show Profile Send Lelle a Private Message
Såldes av Ljudbutiken (Norrlandsgatan) bla. i början av 90-talet, testades (en modell) av svenska highfidelity typ. -92-93 (mycket bra resultat).

Tror att modellen hette 50-nånting och kostade nya ca.24000:-

Jag lyssnade i butiken ovan på dem men jag gillade de inte alls där. Ljus, analytiskt ljud och man fick inte flytta pallet ens en cm för då blev det pannkaka av ljudbilden (tandläkarstol rekommenderas).
Ljudet var vad jag kallar imponeringskarraktär - man hajar till av det otroligt rena analytiska ljudet i början men sen efter ett tag - gick säkert bra att sälja dem för butiken.

Sök på hifimagasinet bla. har sett ett par till salu för ca.8000:- i flera månader, är man spekulant så 7-8papp borde de vara värda. Kanske att de låter bättre i annat rum osv.

Think different.

Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/08/27 :  11:42:48  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Jo jag såg annonsen på hifimagasinet jag med, var mest därför jag tänkte höra om någon hade någon åsikt. Tack för svaret.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000