HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ushers golvare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/26 :  18:27:52  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tittade in på Hifi-stället idag efter jobbet för lite "okulär besiktning" av golvare i prisklassen 15-20 000 kr. Jag fick titta på två högtalare av det för mig okända märket Usher, det ena var vad jag misstänker är ett s.k. basmonster (STOR låda) men den andra såg mer "normal" ut och kostade runt 15 000. Letade runt lite på forumet och hittade en del positiva kommentarer om deras stativare, hur är det med golvarna? Bör Usher hamna på min "intressanta objekt för ev. framtida köp"-lista?

Ska tilläggas att jag just nu är jag i det läget att jag samlar intressanta "objekt", har alltså ännu inte börjar provlyssna (men listan på högtalare som ska testas växer).

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/08/26 :  20:25:52  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Har sett deras element för DIY, till utseende närmast Scan Speak kopior. Jag tror att ämnet avhandlades i DIY avdelningen för länge sedan. Elementen har fått bra kritik, skall inte vara sämre än SS.
Byggena verkar gedigna. Tror att dessa är ett fynd för den snikne (i positiv mening) hifi letaren, och förresten för vem som. Skulle bli kul att lyssna på dem. Kanske ngn gång tillsammans med dig, f95toli?
Dimitri
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/08/26 :  20:29:23  Show Profile Send Lelle a Private Message
http://www.usheraudio.com/

Men den länken har ni väl redan??

Think different.

Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/08/26 :  20:37:58  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Hmm, ser väldigt blandat ut på hemsidan. Till synses sunda konstruktion bland med "orgniella" lösningar.
Man har också stativ som är rena plagiat av sonus fabers trästativ. Skulle tro att usher kan ha både bra och dåliga modeller på programmet. Särskilt stativarna ser fina ut.

Edit: Stavfel.

Edited by - Mr.Älg on 2003/08/26 22:41:49
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/08/26 :  20:50:33  Show Profile Send Lelle a Private Message
Kolla personen som är inblandad i konstruktionerna

Think different.

Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/08/26 :  22:37:39  Show Profile Send JMlab a Private Message
Jag hörde på dem i Frankfurt vissa av modellerna spelade riktigt bra
mvh
JMlab
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:09:28  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag tror det var M700 modellen ur Usher serien och en annan golvare som jag inte är riktigt säker på, men det kan ha varit CP-727-P, som jag blev visad på hifi stället, kommer inte ihåg riktigt (till mitt försvar ska jag säga att jag blev väldigt distraherad av ett par Sonus Faber Grand Piano som råkade stå intill Usher högtalarna, så jag lyssnade inte så noga på vad han sa )

Jag tror bestämt jag får lägga Usher till min lista, när man ser vem som hjälpt till med X-series så får i alla fall jag känslan av att det finns en rimlig chans att Usher har en del bra högtalare och är värda en provlyssning.
Och om man köper en "okänd" högtalare ökar ju chansen att man betalar för produkten och inte för märket.
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:26:23  Show Profile Send Anton a Private Message
Kikade in på deras hemsida, x-serien var ju snudd på Sonus Faber plagiat rakt av, speciellt stativena.

Annars verkar de ha vettiga element och så...
Go to Top of Page

Nemo
Member

157 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:47:16  Show Profile Send Nemo a Private Message
f95toli: Hoppas bara du hinner provlyssna före "the Fall of the House of Usher" !




"'Son coer est un luth suspendu;
Sitôt qu'on le touche il résonne.'

- De Béranger" (Edgar Allan Poe)
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/27 :  00:01:23  Show Profile Send f95toli a Private Message

Vore ju passande om de kom med en helt svart högtalare: "The Raven"...




Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/27 :  06:11:30  Show Profile Send ekman a Private Message
ah poefanatiker på vårat forum =) trevligt...
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/08/27 :  07:18:41  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Men Usher verkar inte vara något lågprismärke.

Vissa av modellerna konkurrerar även prismässigt med Sonus Faber. Jag måste in till Anders på Hifistället i gbg och lyssna för nästa köp blir ett par bra stativare för 10-15 kkr.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000