HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Yamaha AX-396 & CDX-396
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bossekaka
Member

137 Posts

Posted - 2003/08/25 :  15:34:27  Show Profile  Visit Bossekaka's Homepage Send Bossekaka a Private Message
Jag har tittat runt på forumet ett tag, och har förstått att det är hit man ska gå om man frågor o.s.v.

Jag har för tillfället en Marantz PM-450, tyvärr börjar gamla godingen ha gjort sitt.

Här kommer min fråga:

Jag har möjlighet att köpa en Yamaha AX-396 & CDX-396.
Är detta ett vettigt köp? Jag vet att det är de minsta modellerna men arbetslöshetskassan tillåter inga utsvävningar.

Mvh//Micke


Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/08/25 :  17:47:15  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Yamaha's grejer är väl inte forumets mest rosade om man säger så. Ljudkvaliten är inte den allra bästa. En japansk masstillverkare har dock en del andra förtjänster tex. en bra och pålitlig mekanik, bra fjärrkontroll, lätt att köpa hem från Siba och prova en månad;), och prisvärdhet.

Har det senaste året satt ihop två budgetpaket med Yamahas elektronik och tillsammans med högtalare för typ 3' så låter det helt Ok! Det ena paketet med Audo-pro's högtalare det andra med Dali 2002 och de som idag har dessa system är helt nöjda.

Men allt i deras sortiment kanske man inte ska fundera på och den förstärkare och cd-spelare som du är intresserad av hade jag hemma i vintras och tyvärr så var det en liten besvikelse. Förstärkaren lät inte korrekt både bas och diskant var överdrivna och cd-spelaren lät platt,tråkig och livlös. CDX-596 ska vara betydligt bättre men då är priset runt 3' och då blir alternativen från andra tillverkare fler.

Förstärkaren med sin relativt höga effekt orkar nog med att driva även lite svåra högtalare med som sagt ljudet var inte naturligt. Tycker att deras receivers som är effektsvagare låter mer äkta.

Du är inte intresserad av en cd-växlare? I så fall finns Yamaha CDC-685 som är riktigt bra!

http://www.yamaha-hifi.com/

Allt som skrivs på internet är sant.

Edited by - MacDaxy on 2003/08/25 17:49:52
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000