HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Necro
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/25 :  09:06:45  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Finns det nån på detta forum som har upptäckt necro?

Give me my medal because I bleed for it.

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/25 :  09:40:35  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Talar du om dåren som prisar droger & våld i sina patetiska raptexter? Är liksom inte mycket info att gå på om man säger så :)

-vecc
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/25 :  10:33:21  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag tycker Necro är ett geni!

Det förekommer mycket "gore" och porr i hans texter, men prisa droger gör han inte så vitt jag vet.. bara ibland...

Det jag gillar med Necro är att han tar hela gangsta rap grejern och drar den till sin spets, vilket visar hur otroligt löjlig gangsta rapp är. Det roliga är att folk tror att han är helt seriöst med sina texter och blir upprörda. Jag tror man ska se dom mer som skämt och underhållning, men helt säker kan man ju inte vara..

Många av hans rim går till klassiker som bland det roligaste jag hört. Oftast när man sätter på en Necro låt så sitter man och asgarvar. Att han ofta tar till "nödrim" och har svårt att rappa på beaten gör det bara ännu roligare!

Sen har han ju gjort det tyngsta covern på Doors "light my fire" som jag någonsin hört!

Jag har dock börjat fundera lite på om han kanske verkligen är seriös med sina texter efter att ha laddat hem musikvideon "white slavery" med honom och Ill Bill. Helt sinnesjuk video! Necro är t ex iklädd en svart latexmask som endast har hål för ögon och mun under hela videon.. Den går att ladda ner på hans hemsida.

Annars tycker jag att det finns en del riktigt talang i honom, speciellt när det gäller att göra riktigt riktigt bra beats. När han är på rätt humör så funkar hans rap riktigt bra också.

"I wish you a merry crucifiction, I wish you would get a new religion
I wish you a merry crucifiction, and a crappy new year" - Necro


Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/08/25 10:55:26
Go to Top of Page

Niclas_L
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/25 :  16:55:32  Show Profile Send Niclas_L a Private Message
Min åsikt om necro; som rappare är han hyffsad, långt ifrån dålig men inte så jävla bra som många tycker. MEN när det kommer till att producerar och skapa beats så är han jävligt grym. Vissa av hans beats som han dels gjort till sig själv och andra artister är riktiga klassiker. Så jag tycker han borde lägga ner rappandet och prodda på heltid.

Angående White Slavery så är videon en remake/tribute till filmen Bloodsucking Freaks. En riktigt skum film för övrigt, hela sista scenen i videon där han äter mat med bruden som bord är direkt tagen från filmen.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/08/25 :  18:34:02  Show Profile Send svejk a Private Message
Det jag gillar med Necro är att han tar hela gangsta rap grejern och drar den till sin spets, vilket visar hur otroligt löjlig gangsta rapp är.

Nu är jag elak, men hur kan man göra parodi på en parodi ?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/25 :  23:54:20  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Niclas L

Jo, jag vet att videon är en remake på bloodsucking freaks, men det är inte direkt en särskilt inspirerad och bra remake/tribute, om jag får säga det själv. Den känns lite halvt ihopslängd typ.. Men necro i mjukisdress med latexhuva är ju grymt att se!

Tycker absolut inte han ska sluta rappa, vissa av hans rim är ju fan riktigt klassiker! Däremot så visar Ill Bill att han är betydligt bättre som rappare i white slavery videon.

>svejk

De som gör gangsta rapp ser det tyvärr inte som en parodi, om det ändå vore såväl..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Niclas_L
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/26 :  08:58:33  Show Profile Send Niclas_L a Private Message
Akhenaton: haha jo det är sant =) Btw, har du sett I need drugs videon. Ännu en riktigt sjuk/skum video, men videon passar iof låten perfekt. Angående Ill Bill, där har du helt rätt. Han är nåra klasser bättre än necro.

Nu är det faktiskt inte den här typen av "underground" hiphop jag lyssnar mest på men ibland kan det vara rätt kul att gräva sig djupt ner i underjorden och hitta lite godbitar, inte för att Necro är så superunderground men han är ju ingen P Diddy direkt
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/26 :  11:19:55  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Niclas L

I need drugs videon, är det inte den där Necro filmar Uncle Howie medans uncle howie och hans pundar polare knarkar?

Trevligt med nån som har schysst musiksmak här på forumet förresten!

Sen tycker jag att när man som Vecc härovanför kallar Necros texter för patetiska så har man nog inte riktigt förstått/uppfattat den humor som ligger i dom!

Ta bara Necros verser i "light my fire" låten, när den icke ont anande lyssnar plötsligt får följande rim slängt i ansiktet:"a whole piece down your esophagus, what an accomplishment/ everyone should acknowledge it, you're a pig that can swallow shit". När lyssnar sedan sitter äcklad/shockad följer Necro upp med följande: "You'll eat the dootie from a swollen bowel/ a putrid long stinky piece that's brown like Colin Powell." Vadå chockvärde!

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/08/26 11:28:56
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/26 :  11:30:26  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Niclas L

Vad lyssnar du mest på förresten?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/26 :  11:45:00  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Tala gärna om rap å sån "skit", men musik är det ju knappast?
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/26 :  13:31:03  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>vecc

"Tala gärna om rap å sån "skit", men musik är det ju knappast?"

Lämna dina sorgliga försök att provocera/hävda dig utanför den här tråden, tack! Jag är inte interesserad av att höra vad du tycker/inte tycker är musik, och jag har inget behov av att argumentera med dig. Nu har du fått säga din kommentar, låt det stanna där.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Niclas_L
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/26 :  18:04:44  Show Profile Send Niclas_L a Private Message
Akhenaton: ja du, det blir rätt mycket olika grejjer som snurrar på spelaren(både vinyl och cd ). Men mest är det nog old school för att sammanfatta. Men även artister som typ The Roots, Talib Kweli, Common, Gangstarr mm mm mm, jag slutar namedroppa nu för det känns lite fjantigt.

Oj jag höll på att glömma, det blir även lite fransk hiphop typ Akhenaton.

Själv då? kanske blir lite OT nu men du kan ju PM:a om du vill snacka
Go to Top of Page

Niclas_L
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/26 :  18:05:57  Show Profile Send Niclas_L a Private Message
vecc: ärligt talat, varför ens öppna munnen när du tydligen inte vet ett skit om det du pratar om?
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/26 :  18:52:54  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Oj, jag har tydligen irriterat ett par rappare? Snäääälla rara, tala om för mig, istället för att skälla på mig hur rap är musik?
För mig är det ungefär lika illa som svenska dansband.90% av det jag hör låter som nånting jag hört förrut. Av dom procenten är jag dessutom säker på att en stor del är patetiska försök till covers. Hur stor blev inte t.ex nån rappares idiotiska cover av Van Halen's Ain't Talkin' 'Bout Love? GÖR ERA EGNA LÅTAR era pessimistiska obegåvade små as.

Eller är alla samplingar det som är rappens tyngd? (Sampling, oftast en ren klon/kopia på vad som redan gjorts).

Snällla, övertyga mig om hur fel jag har, men inte med personangrepp tack. Som ni ser så har jag ICKE attackerat nån av er, utan artisterna enbart, eller hur?

-Vecc

Edited by - vecc on 2003/08/26 18:57:40
Go to Top of Page

Niclas_L
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/26 :  19:18:27  Show Profile Send Niclas_L a Private Message
vecc: hur ska man kunna övertyga dig som redan har en bestämd uppfattning om hur dålig hiphop är. Det känns som om den diskussionen inte skulle leda någonstans. Då går jag hellre ut på gården och stångar huvvet mot en betongvägg eller något liknande. Inget illa menat om dig.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/26 :  19:38:31  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
inget illa menat om mig? Trots att du talar om för mig att stånga huvet i en betongvägg? Ok, no offence.

Var det allt du hade att säga om rapen/hiphopens fördelar? Låter som jag vinner denna diskussion utan att kämpa :)

Go to Top of Page

Niclas_L
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/26 :  20:00:28  Show Profile Send Niclas_L a Private Message
vecc: jag sade att istället för att jag skulle disskutera hiphop med dig så kan jag lika gärna stånga huvvet i en betongvägg. Du har ju som sagt din uppfattning redan klar. Inget jag kan/kommer säga kan ju ändra det, eller?

Du är vinnare här inne, så nu var det överstökat. =/
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/26 :  21:05:34  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Eller så talat du om för mig på vilket sätt hiphop/rap är en övertygelse/musiksmak. Tala gärna om vad dom idioterna gör som inte jag hört tidigare också så blir jag nöjd. HipHop/Rap är för mig dårarnas ....jag tänkte skriva musik, men det är det inte, det är en protest!! En protest jag icke är intresserad av. Självklart bryr jag mig om allt elände i Världen, men inte om några patetiska Njojorkare som bara vill ställa till trubbel.

Eller är det så enkelt att det är tufft att lyssna på hip/hop eller rap när man inte fyllt 15?

-Vecc
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/08/26 :  21:38:00  Show Profile Send zorro a Private Message
hmm, vecc.. om du inte tycker att hiphop är musik, då kanske du ändå kan tänka dig att andra tycker det.

om du inte tycker att hiphop är musik är det väl bättra att inte ens skriva i tråden, och låta dem som tycker om hiphop prata om just hiphop?

heja sverige!
Go to Top of Page

jokkon
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/08/26 :  21:40:09  Show Profile  Visit jokkon's Homepage Send jokkon a Private Message
LOL

DnB for dance, Zappa for life!
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:11:38  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Zorro för guds skull. Om du frågar mig varför jag gillar rock/jazz/fusion, så kommer du få en hel doktorsavhandling till svar. DET ENDA JAG FRÅGAR ER HIPHOPMIFFON är, vad gör hiphop/rap till musik? Och isf, alltså ifall vi kommer överens om att det är musik, VARFÖR gör dom till 99% endast covers på redan kända låtar?

Enligt mig (motbevisa mig för fåglarna) är folk som lyssnar på hiphop/rap endast lättlurade kunder till en ICKE existerande musikkultur....

FORTFAANDE INTE ARG PÅ ER, utan bara arg för att INGEN på nästan ett dygn sagt ETT enda ORD om eländets fördelar.. :(
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:21:08  Show Profile Send Kemppi a Private Message
Kan han vara helt Väck?

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:25:37  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Kemppi. Har vi nåt problem?? Du & jag alltså? Elller är du bara n00b som inte vet hur man uttrycker sig på nätet? Tänker på smilies osv...

Vad jag vet så har du & jag inte ens talat om den här saken. Så ifall du vill lägga dig i tråden, kom med konsekvent kritik :/

kemppi: säg inte du använder din fina utrustning till att lyssna på sån här skit?

-Vecc

Edited by - vecc on 2003/08/26 23:33:21
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:34:20  Show Profile Send Kemppi a Private Message
jag tycker att din kritik är ganska dålig. Jag tycker inte alls om hiphop men ditt sätt att framföra kritiken får mig förbannad. Gå och mogna till lite!!!

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:42:19  Show Profile Send hal a Private Message
Vecc; inse att alla inte kan gilla allt.
Du måste ha förståelse för att andra inte behöver tycka som du.
Det finns musikstilar som jag inte gillar för men jag respekterar att det finns människor som tycker om dom. Jag tror ingen är intresserad att diskutera hiphop med dig när du verkar vara helt i affekt.
Ägna dig åt det som du själv gillar istället för att respektlöst hacka ner på andra människors smak.
Med förhoppningen om en sansad och balanserad utvecklingen av denna tråden.
Vi har ju iallafall vårt musikintresse gemensamt.


Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2003/08/26 23:43:30
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/26 :  23:46:40  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Ännu en som inte klarar av att ge mig synpunkter på varför hiphop/rap är bra, good work mate.

Kemppi, jag är antagligen äldre än dig, både mentalt & fysiskt, så ta det lugnt.....

Det är märkligt vad alla tar det här personligt. Jag talar om en sk "musikstil", inte om personer på forumet.

eller?

-Vecc

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000