HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vägghylla?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/08/24 :  22:28:01  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Har lite planer på att väggmontera min CD-spelare för att få den vibrationsfri. Vad finns det för vettiga hyllor i prisklassen 500-2000kr. Har tittat lite på VM Acustics S1 hylla som verkar ok, någon som har erfarenhet av den? Hur drar man kablarna snyggt på den och andra vägghyllor?

Riktiga förstärkare går på 3 faser!

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/24 :  22:37:11  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Vet att text Quadraspire också har en i mitt tycke finare hylla för detta också.

Här hittar du en liten bild på den och listpriser etc: http://www.audioactive.se/prislistor/Prislista_QUS0302B.pdf


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/08/24 :  23:09:45  Show Profile Send divander a Private Message
Jag har för mig att det går att få Regas skivspelarhylla med ett vanligt hyllplan. Då borde den även fungera utmärkt med en cd-spelare. Den kostar ungefär en tusing (om jag inte kommer ihåg helt fel) och är ganska enkel och stabil.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/24 :  23:22:55  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Du tänker alltså på denna: http://www.rega.co.uk/html/stands.htm


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/08/24 :  23:25:33  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Hmm, för en massa år sedan var det poppis att ställa gramofoner på IKEAs lack-bord. Även mycket dyra spelare stod på sådana. Nu finns lack som vägghylla, i samma fiffiga material. Varför inte prova? Kostar bara någon hundring. Har du tur får du typ 1900 att köpa rock-skivor för!
Go to Top of Page

Frodo
Member

51 Posts

Posted - 2003/08/24 :  23:50:55  Show Profile Send Frodo a Private Message
Hej

Jag har 2st VM Acustics S1. Kablarna har jag dragit i sådana där vita självhäftande "kabelrännor".

En nackdel som jag upplever är att om man har djupa apparater så blir det väldans trångt på baksidan och att man måste vara säker på att väggen klarar lasten om man har tunga grejjer. Hyllan i sig lär visst klara 40 kg så den är det nog ingen fara med. Fast de skruv som följer med kan man glömma om man inte har tur och kan skruva i en träregel.

Mvh/Nils

Njut av livet medan du kan - det gör jag
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/08/25 :  00:14:30  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Just nu kör jag med ett IKEA Lack-bord som jag i och för sig är ganska nöjd med, men det hade ju varit schysst med en vägghylla. Tack för alla tips!

Jocke

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/08/25 :  16:26:57  Show Profile Send Per a Private Message
köp sparring skenor + konsoler. fixa något som hyllplan, tex mdfskivor eller varför inte lackbordsskivor.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/08/25 :  21:45:44  Show Profile Send divander a Private Message
tober: Jo det är den jag menar.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Nemo
Member

157 Posts

Posted - 2003/08/26 :  18:32:34  Show Profile Send Nemo a Private Message
mmx_2: Sätt den på en uppsättning dämpkuddar (Sonic Design: 125 kr för en sats, beställes från deras hemsida; testade av LTS med mycket gott resultat: fråga Knoppen !) och placera alltihop på en valfri stabil (så att grejorna inte ramlar ner) vägghylla, så blir spelaren sannolikt närapå immun mot golv- och väggburna vibrationer. För att dämpa luftburna vibrationer behöver man nog dämpa spelarens chassi med något lämpligt.

Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/08/26 :  21:00:21  Show Profile Send x2000 a Private Message
hej



konsoler + hyllor i limmad björk från bahaus
funkar bra obs förstärkaren väger ca 36 kg
så jag har special beställt konsolerna
av en firma på birgerjarlsgatan i sthlm
snyggt mja, men lätt å dammsuga under

Mvh
Thomas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000