HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 liten fundering om isnpelningskvalité...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/21 :  12:12:33  Show Profile Send yalpa a Private Message
såhär på "morgonen" då mina skivor från Ginza har anlänt...

matar in "Lloyd Cole - the negatives" i cd-n...börjar lovande och fint, sen kommer hans röst, lite småvass...sen kommer resten av instrumenten....grrrrrrrrrrrrrr

det är ju för fan kasettband-mp3 ljudkvalité på hela skivan, en inspelning från 1998 låter gröigt utav bara helvete...speciellt jämfört med Zelmani som snurrade innan...

jag fattar inte vad man ska ha nya ljudformat till när många studios klarar inte ens av att behärska möjligheterna som cd-n ger...



Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/21 :  12:16:22  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
sp kan det vara, man tullar på kvalitén för att få billigare inspelningar, tjäna er pengar.. (kanske??)

eller så är de kass på detde hålr på med helt enkelt..

jag har en del skivor från typ 88-90 som har KANONkvalité, sen så köpar men en som gjorts i år.. bruuuuuus... kul grejj alltså..

"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/21 :  12:16:29  Show Profile Send norman a Private Message
quote:


jag fattar inte vad man ska ha nya ljudformat till när många studios klarar inte ens av att behärska möjligheterna som cd-n ger...



Z



Håller fullständigt med! konstigt att det görs skivor med så kass ljudkvalitet idag, det går ju typ att få bättre ljudkvalite med en billig hemstudio...

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/21 :  12:38:40  Show Profile Send yalpa a Private Message
om alla tekniker ansträngde sig till max för att få fram vettiga inspelningar på cd så skulle vanligt folk som inte har dyrare stereo än kanske 50lök aldrig behöva fundera på några nya format...sen kan resten hålla på leka med 2-kanals xrcd, sacd, dvd-a bäst de vill...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000