HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Trådar som spårar ur
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/08/21 :  11:13:35  Show Profile Send kungpingvin a Private Message

Hej där moderatorer och övriga forumdeltagare.

Det är onekligen lite tjatigt med alla trådar som spårar ur hit och dit och i tråden om LTS vara eller icke vara på Arken dök frågan upp hur det skulle modereras.

Mitt förslag för att göra forumet lite mer lättläst är att när ett ämne spårar ur så lyfts den nya tråden ut och hamnar som en ny tråd men tex namnet "Proson OT" om originalet var "Proson".

För moderatorerna innebär det mer jobb men det tycker de säkert bara är roligt , för oss andra blir det helt enkelt en behagligare resa i hifi-världen.

/Jonas

- hifi och musik är en subjektiv upplevelse

dali
Member

322 Posts

Posted - 2002/08/21 :  12:25:41  Show Profile Send dali a Private Message
Att hantera trådar som spårar ur är inte så lätt, det är en svår uppgift som jag inte avundar moderatorerna. Jag har varit inne på en massa forum och har hittills inte sett att någon lyckats!

Det finns nog inte många trådar - på något forum - med fler än fem inlägg som inte halkat in på ett (eller flera) sidospår. Nu är det dock inte säkert att forumen alltid har målsättningen att inget får vara OT heller. Poängen med forum är väl att diskutera saker?

Att lyfta över OT-spår till nya trådar är en god idé, om än knepig att genomföra. Vet inte hur man ska behandla postningar som är halvt on topic och halvt off topic?

Delning av trådar är i alla fall bättre än nuläget, då trådar låses och får ligga kvar. Skulle nog föredra att de inlägg som orsakat låsningarna i så fall tas bort helt så att det inte finns "lösa trådar" som bara skapar mer osämja och eventuellt misstankar om orättvis behandling.

Men det är bara min åsikt ...

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/21 :  12:35:19  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

aha, du menar "hifikrig" ?

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

anders
Member

168 Posts

Posted - 2002/08/21 :  12:39:41  Show Profile Send anders a Private Message
jag har varit med rätt länge på olika forum och tycker som ovan att en tråd ska splittas när den börjar handla om nya saker.
när inläggen spårar ur och börjar innehålla alltför elakt språk, personliga påhopp mm skulle jag gärna se att de flyttas till ett eget underforum, 'flames and rages' alternativt tas bort helt.
om man har varit för het på gröten när man skrev och får sitt inlägg borttaget/flyttat lär man sig förhoppningsvis att skriva bättre inlägg i fortsättningen.

ovanstående ska ses som högst lösa förslag, moderatorerna HAR alltid rätt att göra som dom vill. tyvärr kan knappast ett forum drivas som en demokrati.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000