HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Försteg+CD eller CD med försteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:14:45  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Hejsan!

Sitter och funderar på om man ska göra sig av med sitt försteg och sin CD och köpa en CD med inbyggt försteg (alltså jag är endast intresserad av att kunna driva ett slutsteg). Vad blir bäst? Tips på bra CD med inbyggda försteg, Advantage S1 finns ju men vad annars?

Nuvarande kombination är en Denon DCD1450 och ett Advantage P1. Totalt hade jag väl tänkt lägga upp runt 30000 efter att mina nuvarande prylar blivit sålda.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:19:27  Show Profile Send MartinH a Private Message
I de flesta fall så blir ett separat försteg bättre, men visst så finns det kombinationer som kan fungera.

Wadia har haft väldigt bra spelare som har klarat att driva slutsteg med bravur. Men ett försteg har andra fördelar oxå, fler ingångar är en och en är att dom oftast har bättre kretsar m.m för att driva slutsteget.

Så jag skulle nog sattsa på ett försteg även om jag vet att många skulle klara sig med den andra lösningen.

/Martin
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:24:54  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Jo, det där med ingångar är ju en sak, men jag har ju bara en CD-spelare, känns dumt att ha möjlighet till en massa annat då. I och för sig har farsan varit på mig om att jag borde skaffa en LP-svarv så att han kan komma ned med 700LP+-samlingen och lyssna, men då måste jag ju ha en svarv och ett RIAA också.

Impedansanpassning är ju dock en annan fördel men min fråga var närmast om det fanns någon riktigt bra CD-spelare som redan hade allt det där.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:50:50  Show Profile Send MartinH a Private Message
Wadias är hur bra som helst...Men ligger iof då oxå ganska högt i pris, men jag har inte så många andra som jag vet är bra att rekommendera tyvärr. Men den billigaste Wadian borde man kunna få lätt begagnad eller som demo ex för under 30 000:-

/M
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/08/22 :  16:04:43  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag passar mig noga för att köpa allt i ett. Om något skulle gå sönder då måste man ju skicka bort allt och då har man ju ingenting
kvar att spela med.
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/08/22 :  16:17:23  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Kan alla wadiaspelare användas som försteg eller är det bara vissa modeller? Hur är det med deras DAC:ar?

Edit: särskrivning, usch, även den bäste kan fela

Riktiga förstärkare går på 3 faser!

Edited by - mmx_2 on 2003/08/22 18:20:36
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/22 :  16:39:49  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Theta Miles är en fin CD med inbyggd volym.



Använder denna själv tillsammans med Advantage S250 monoblock.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/08/22 :  18:19:36  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Någon som vet vilka butiker som säljer Wadia, nya och begagnade?

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/08/22 :  18:51:40  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Muse electronics modeller(cd/dvd-a/v spelare): Model ten, Thalia/nine och Erato kan samtliga utrustas med ett analogt förstegskort.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000