HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inbyggda högtalarkontakter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2003/08/21 :  14:37:06  Show Profile Send Calle G a Private Message
Jag har lagt lite rör under golvet i min nya lägenhet för att slippa dra högtalarkabel runt halva lägenheten till mina bakre högtalare.

Känner någon till några snygga högtalarkontakter som man kan sätta i väggen? Typ dom som sitter i högtalarna.. men för väggmontage i apparatdosa?

Tanken är ju att dra korta kablar från förstärkare till vägg, och från vägg till högtalare. Eller är det för många banankontakter / 'brott' på kabeln?

Rekommendation på bra högtalarkabel vore också trevligt, det är ju hemmabio så det behöver inte vara highend precis.. men flexibel, inte så tjock, och gärna billig.. :) Längden är drygt 4m.

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/08/21 :  14:56:55  Show Profile Send Wintermute a Private Message



Tillverkade av WBT. Troligen skitdyra. Men snygga.

What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/21 :  15:57:47  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Wintermute: Vart hittar man dom?

/Vecc
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/21 :  15:59:33  Show Profile Send MartinH a Private Message
Du kan nog hitta en del vettiga sådana lösningar på nätet... Vettig kabel..ja det kan vara svårt att säga innan man vet vad för grejer du har.

Men du har bra kabel från QED som inte kostar skjortan, dom har en hel del olika modeller och där får man bra valuta för pengarna...
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2003/08/21 :  16:09:57  Show Profile Send Calle G a Private Message
Jag har en Pioneer VSX-2011 och planerar att införskaffa B&W-högtalare bak för att matcha mina B&W CM2 fram. Nu har jag iofs ingen vidare kabel fram heller, men det är ju alltid bra att ha en uppgraderingsväg att följa så kabeltips är alltid välkomna som sagt. :)
Jag kommer nog att använda förstärkarens möjlighet att biampa frontarna... så mycket att testa, så lite tid. :)
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/21 :  18:38:52  Show Profile Send marbrink a Private Message
Nån supra eller Kimber på lösmeter borde ju funka bra.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/08/21 :  23:23:52  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jag skulle nog vilja rekommendera supra ply 2.0 till bakhögtalarna.
Dessa använder jag själv och jag tycker dom funkar bra även i lite längre längder.
Kostar 50kr/m.

mvh,


Edited by - hifirocker on 2003/08/21 23:25:01
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/22 :  00:06:53  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Den lilla plattan kostar 400,- och den stora för biwiring kostar 530,- UTAN kontakter...

www.svalander.se

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2003/08/22 :  07:02:55  Show Profile Send Calle G a Private Message
Blä så dyrt. Undrar om bakhögtalarna verkligen är värda det.... finns det ingen liknande lösning, fast billigare? Jag lägger hellre dom pengarna på sladd till frontarna...
/Snåljåp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000