HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 förstärkare + högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zardoz
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/08/19 :  23:36:24  Show Profile Send zardoz a Private Message
Hej,
Jag hade tänkt att förbättra min filmupplevelse lite genom att köpa en förstärkare och ett par högtalare. Jag hade tänkt mig ca 4000kr
Inte så viktigt att kunna spela högt hellre bra isf. Jag ska som sagt mest ha dom till att se film men även lyssna musik med såklart... jag lyssnar gärna på metal så dom får gärna vara inriktade mot den typen av musik. Men även lite skön house spelas så det ska väll vara ganska mkt all around kan man säga
Har ni något bra tips på högtalar förstärkar kombination? Jag kan mycket väl tänka mig att bygga högtalarna själv om det skulle inebära några fördelar, tacksam för svar

Mvh Zardoz

n00b

Parasite
Member

734 Posts

Posted - 2003/08/20 :  19:30:02  Show Profile Send Parasite a Private Message
Jeezus , 4000 spänn , ha ha hmmm blir svårt att hitta en förstärkare under 3000 pix som är värd pengarna och fixar sorround och som även är kompetent för vanlig musiklyssning. Köp begagnat är väl mitt råd . Visserligen kan man självklart bygga själv , men det blir mycket mycket svårt att fixa hyffsade grejjer för den prislappen, köp begagnat är mitt råd istället blocket.se har en hel del grejjer =)

Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P
http://w1.381.telia.com/~u38109144/
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/08/20 :  21:53:48  Show Profile Send €riC a Private Message
Tja, du kan ju satsa på cambridge A300 (tvåkanal), och ett par högtalare från Gale, finns på hifiklubben. Begagnat är ju heller inte fel.
Go to Top of Page

Elusive
Member

78 Posts

Posted - 2003/08/21 :  00:18:13  Show Profile Send Elusive a Private Message
Om du köper begagnat för 5000:- kommer du med lätthet över komponenter som kostar 10-12000kr. Hemmabio är på modet och andrahandsvärdet är nästan obefintligt.

Centrum Titan 500 2490:-
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=49968

Proson Conquest 66 (lätt transportskadade) 1595:-
http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=4823

Rätt okej.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/21 :  03:31:31  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Yamaha RX-V440RDS petar ut respektabla 6*90W (kubmätt) i 8ohm och duger mkt bra till förstärkare när man spelar i 2 kanaler.

Värt att titta in med andra ord.

www.hifikit.se har schyssta byggsatser för lite pengar om du orkar skruva lite själv...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/08/21 03:32:21
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000