HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Fixa trasig cd-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2003/08/19 :  19:06:08  Show Profile Send mangs a Private Message
Idag har min gamla trotjänare slutat fungera som den skall. Det är en gammal Technics-cdspelare som stått bland de andra överblivna grejorna men nu har jag användning för den. Den fungerade perfekt fram till idag, det som är problemet är att den nu vägrar att läsa skivor. Den har aldrig tidigare visat detta problem ens med brända skivor men nu fungerar ingen skiva alls. Vad kan det bero på. SLäden öppnas och går igen som vanligt men sedan läser spelaren inte in informationen om skivan. Jag har startat om den och dragit ut sladden men fortfarande samma problem. Några tips?

/Mangs
PS En intressant sak med spelaren är att den tidigare gjorde ett tyst litet ljud när man stängt igen släden utan skiva. Samma ljud låter nu oavsett om det finns en skiva i släden eller ej. Kan ni komma med tips så hämtar jag skruvmejslen under tiden.

Parasite
Member

734 Posts

Posted - 2003/08/19 :  19:27:31  Show Profile Send Parasite a Private Message
Kolla så det inte ligger skräp eller damm på linsen, vet ej rekomenderat sätt att rengöra den. Konstigt att den la av så där tvärt.

Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P
http://w1.381.telia.com/~u38109144/
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/08/21 :  19:43:19  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
http://www.repairfaq.org/sam/cdfaq.htm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000