HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dahlquist DQ-8???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/08/19 :  02:44:10  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
okej... nu e ja på "G" igen..=P..lite seriösare denna gång... har letat på blocket ock hittat ett par Dahlquist DQ-8.. nån som vill beskriva hur de låter... och gärna nån som vet ungefär va de är värda....

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/19 :  08:34:27  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Det är en rolig högtalare som man inte vet om man ska ha på golvet eller på stativ..

Om du får den "billigt" är det ett givet köp.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/08/19 :  11:05:27  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
okej... han ville ha typ 2000 för demm... e de rimligt... va kosta dom nya...???
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/19 :  12:33:33  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
okej... han ville ha typ 2000 för demm... e de rimligt... va kosta dom nya...???

Dom kostade mer nya..., nej jag vet inte vad de betingade nya, men 2000 är ju ingen förmögenhet..(om man inte befinner sig strax före löning, för då brukar 2k vara en förmögenhet..).

Några andra som vet vad de kostade nya? jag har för mig att de låg strax under 10k, men kan ha fel..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2003/08/19 :  16:44:24  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej,

Dahlquist DQ 8 kostade ca 8 000:- när den var ny i början av 90-talet. det var , (då), en trevlig högtalare med stor ljudbild och och anständig basåtergivning. Hur den står sig idag, vet jag inte, det var nog 10 år sedan jag hörde den senast. Men om högtalaren är hel, är den absolut värd 2 000:-.

mvh

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/08/19 :  23:39:21  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
va de inte fler som tänkte svara????
Go to Top of Page

Acoustix
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/08/20 :  17:48:14  Show Profile Send Acoustix a Private Message
Dahlquist DQ 8 för 2000:- tycker jag är ett mycket bra köp . När de släpptes kostade dom ca:10000:- , och ett par år senare sjönk dom till 7500:- (ca.-94) . Det är ett par golvhögtalare (ca.1m höga) och passar inte på stativ . Högtalarna står sig bra än idag och är ett gjutet köp för 2000:- .
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000