HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi affärer i Malmö och Lund!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/08/17 :  17:22:28  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hejsan

Jag är extremt dålig att hitta i sökfunktionen! Jag vet att denna tråd har varit uppe tidigare. Skall liksom på tisdag ut på lyssningsrunda, min kompis skall lyssna på stativare i 5-10000:- och jag golvare till 20000:- och behöver adresser till affärer i Lund och Malmö!

Non som vill vara snäll!

Mvh/Marcus

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/17 :  17:25:53  Show Profile Send marbrink a Private Message
www.therock.se
www.hifiklubben.se
www.hificenter.se
www.hifiskane.se

Sen finns det en affär som heter Ljudprodukter i Malmö också. Men den har ingen hemsida.
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2003/08/17 :  18:56:43  Show Profile Send primere a Private Message
Ljudprodukter är lite speciell men bra ligger vid kronprinsen man kan ta 12an dit !
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/17 :  19:06:35  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Glöm inte bort "Lyssna" i Ystad. mycket trevlig butik som har en del stativare för lyssning i din prisklass, bland annat audiovector, monitor audio och Dynaudio.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/17 :  19:33:53  Show Profile Send marbrink a Private Message
Ljudprodukter har bra och fina produkter men lokalen är lite skabbig och väldigt rörig. Tycker inte gubben som jobbar där är vidare trevlig heller. Han var det inte senast i alla fall.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/17 :  21:57:47  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Jag håller med Marbrink. Sicken man alltså...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/17 :  22:11:24  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag håller också med marbrink. Själv kommer jag aldrig gå in på ljudprodukter igen..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/08/17 :  22:20:13  Show Profile Send JMlab a Private Message
Marbrink!
Håller med dig i första halvan av ditt inlägg!
Jag har handlat av samtliga du räknade upp och visst är Kalle lite speciell men han har varit med LÄNGE och har väldigt bra koll på highend hifi för att inte tala om vinylsvarvar där har han 100 koll.
Ni får kanske se förbi honom och i stället se/lyssna på de riktigt bra
saker han säljer ni skall ju inte köpa hem honom eller hur??!!

Edited by - JMlab on 2003/08/17 22:21:02
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2003/08/17 :  23:21:30  Show Profile Send primere a Private Message
Jag håller med JMLAB, Kalle är inte otrevlig men lite speciell men om man tar honom på rätt sätt så visar det sig att han är en jusst snubbe. Och han har varit med länge och kan en hel del.
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/08/17 :  23:25:52  Show Profile Send aaight a Private Message
quote:
Själv kommer jag aldrig gå in på ljudprodukter igen..

Jag handlar nästan alltid där och har alltid blivit bra bemött. Så konstigt det kan bli
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/17 :  23:35:03  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har varit där tre ggr. Visst är han speciell men senaste gången var han verkligen otrevlig. Han benämner allt som han själv inte säljer som skit också. Jag kommer inte gå dit igen..
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:15:42  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Calle på Ljudprodukter är en trevlig prick med en bestämd uppfattning. Visst är det så att personkemin inte alltid stämmer med alla, så är det väl för oss alla.

Men man kan tycka vad man vill om hans försäljningsteknik eller avsaknad av den, faktum är att han är ytterst kompetent och oerhört rak och ärlig. Jag för min del uppskattar hans ärlighet framför en sliskig säljare som säger vad du vill höra för att det skall bli affär, samt den dagen det uppstår problem inte vet vem du är. Calle står för affären även efter det att han har fått pengarna i handen, en styrka som gör att jag återkommer till hans affär.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:22:19  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>audionet

Ja, om man med rak och ärlig menar att smutkasta ALLA produkter man inte själv saluför. Det tycker jag är att ljuga för kunden, inte att vara rak och ärlig.. Men man kan ju ha olika uppfattningar om vad rak och ärlig är som sagt..

Att sedan när en kund inte tycker om en produkt förklara för kunden att det är fel på kundens smak och sedan förolämpa kunden är en mycket interessant säljteknik..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:38:04  Show Profile Send marbrink a Private Message
Håller med Akhenaton. Man måste ha respekt för kunden och dennas produkter. Allt som dom inte säljer är inte skit.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:44:33  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Calle saknar säljteknik, det kan nog de flesta hålla med om :-). Men han är ärlig och rak!

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:46:45  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag tycker inte det är speciellt ärligt och rakt att säga att allt man själv inte säljer är skit. Det är snarare oärligt!!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:51:52  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Audionet

Borde inte säljteknik vara något ganska väsentligt om man jobbar som säljare?

Sen förstår jag inte vad som är ärligt och rakt med att smutskasta alla produkter man inte själv säljer, och höja alla produkter man själv säljer till skyarna?????? Det är för mig det absolut värsta exemplet på en oärlig säljare, det vill säga raka motsatsen mot ärlig och rak.

Raka och ärliga säljare finns på "the rock" i Lund och på "Lyssna" i Ystad. Dom klarar även av att bemöta kunder med respekt, något som hjälper mycket om man ska sälja saker.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/18 :  10:58:38  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag har fått intrycket att man på ljudprodukter har en väldigt elitistisk filosofi, nämligen att man sitter på sina höga hästar och vet bättre än "den dumme massan" (läs kunderna) och man är inte sen att, vid kritik av någon av de produkter som saluförs i butiken, förklara för kunden vilken idiot kunden är.. Men det är som sagt bara min personliga upplevelse vid besök i butiken.

Annars håller jag med om att Calle har mycket erfarnhet och är duktig på att sätta ihop välljudande system. Han tar dessutom hänsyn till helheten i ett system och hur saker spelar ihop, istället för att fokusera på enskilda produkter. Synd att hans kompetens druknar i det negativa...

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

cabasse
Member

114 Posts

Posted - 2003/08/18 :  11:46:42  Show Profile Send cabasse a Private Message
Har bara varit inne på Ljudprodukter ett par gånger, men det är inget som ger mersmak så mycket kan man väl säga.
Det var en mycket märklig upplevelse.
Hifi Skåne tycker jag verkar vara en en bra affär med ett trevligt bemötande.
The Rock i Lund är mycket bra. Dock enbart hembio-prylar.

Vissa saker kan inte värderas i pengar.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2003/08/18 :  13:44:49  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Calle är ingen säljare, han håller på med sin passion, hifi. När du kritiserar någon av hans noga utvalda produkter så försvara han det han tror på precis som de flesta på detta forum försvara sina anläggningar.

Man skall naturligtvis ge utrymme åt andras tyckande för man upplever saker och ting på olika vis, det ser vi ju bland annat i denna tråd. Men jag vidhåller att han är rak och ärlig, men det är kanske inte alltid man delar hans åsikt:-).

Håller med om att The Rock är en trevlig butik med trevliga säljare, Lyssna har jag inte haft kontakt med.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/18 :  14:56:49  Show Profile Send marbrink a Private Message
Audionet: Jag har aldrig kritiserat hans prylar men om man råkar nämna nåt om sina egna prylar är det bara skit, en i mängden produkt eller nåt han inte känner till. Tror säkert han är duktig på hifi men han har helt klart sina brister och dom borde han jobba på!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/18 :  15:23:40  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Audionet

Problemet är väl att om man inte är nån säljare så kan det bli jobbigt när man står i en hifibutik med uppgift att sälja till folk, trots att man har hifi-kunnande?..

Det jag upplevt av ljudprodukter är att det är noll tolerans för att tycka om något som inte ljudprodukter själva säljer. Då får man ett bemötande som visar att dom inte längre vill ha en som kund. Jag har personligen väldigt svårt för intoleranta människor, i alla avseenden, och väljer att aldrig någonsin sätta min fot i butiken igen. Men folk är ju olika..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2003/08/18 :  15:50:46  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Absolut, Calle har lite att jobba med gällande sin säljteknik, men han kan vara en trevlig påg ändå:-)

Jag har förståelse för er kritik och att ni gärna söker er till en annan butik efter era erfarenheter. Jag själv har bara goda erfarenheter av Calle.

Mvh
Audionet


- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/08/18 :  16:00:30  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Audionet

Jag tror att om man gillar Jm Lab så är Ljudprodukter en helt suverän affär. Jag har aldrig hört Jm Lab låta bättre, oberoende vilken jm lab serie. Så länge man lyssnar på Jm Lab så är Calle dessutom mycket trevligt, iallfall var han det mot mig. Problemet uppstår snarare om man inte tycker om Jm lab. Det kanske inte behöver nämnas att jag inte föredrar jm lab...

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000