HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tysklands affär med grymt bra service!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Demon
Starting Member

44 Posts

Posted - 2003/08/14 :  11:45:41  Show Profile  Visit Demon's Homepage Send Demon a Private Message
Tjena.

Jag har handlat mkt från Tyskland tidigare av förklarliga själ ...

Men denna gången blev jag grymt positivt överraskad..
Företaget finns på nätet och heter www.dynamik-akustik.de och sysslar mest med HiEnd prylar..
Jag var lite osäker när jag beställde mitt vincent AV för och slutsteg SAC-C1 och SAV-P200 eftersom jag inte hört något om denna affär.
Men en timme efter jag sagt ok till deras erbjudande kom det e fax med confirmation of order där det stod till och med serie nr på de prylar jag beställt.
Så jag åkte till banken och satte in pengarna och faxade dem kopian på inbetalningen.

Redan nästa dag ringde han upp mig och sa att allt var ok och han skickar ut mina saker med en gång trots att han inte fått in pengarna på kontot än!!
Samt han berättade lite om hans företag ... de e bland annat Tysklands största Vincent handlare..
Idag ringde han igen om berättade att mina saker var på väg och att han ska skicka inlämningskvittot till mig i kväll..

Jag är väldigt förvånad över denna service som de har gett och rekomenderar er alla att gå in på deras hemsida och titta lite eller ringa och prata med Andreas Prufer.. han e väldigt trevlig och saklig..

www.dynamik-akustik.de

Prova att hälsa från mig om ni ska handla något så hör vad de kan ge er för pris..

Daniel





http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=demon

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/14 :  12:20:06  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Undrar om våra svenska handlare har något att lära från denna tyska gentleman? ;)

/vecc


Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/08/14 :  12:40:20  Show Profile Send crion a Private Message
Det där var inte dåligt. Jag är rätt van annars att det är roddigt i HiFi butiker (och inte bara HiFi butiker när jag tänker efter) och dem glömmer saker titt som tätt..
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/14 :  12:56:30  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Haha, dessa var fina. 1500 EUR för ett par...


Edited by - Hotspur on 2003/08/14 12:59:56
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2003/08/14 :  15:02:02  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
De är trevliga IRL också. Jag brukar alltid titta in när jag har vägarna förbi Hamburg. Har bara köpt småsaker där, men det är en väldigt trevlig butik. Ett plan HiFi, ett plan bänkar, rack m.m. och en våning foto, kikare m.m. har jag för mig. (man skyndar sig gärna högst upp till HiFi avdelningen).

mvh
Sanny_X
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/14 :  17:14:33  Show Profile Send Aton a Private Message
Pratar han engelska?
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/14 :  18:24:31  Show Profile Send Merkurius a Private Message
fridefors: De där högtalarna... Vet du vad de heter samt vilka element som används? Ser ut att vara focal element för övrigt
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/14 :  18:41:00  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Ganska lika i konceptet.


Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Demon
Starting Member

44 Posts

Posted - 2003/08/14 :  20:47:53  Show Profile  Visit Demon's Homepage Send Demon a Private Message
Ja visst pratar han engelska...

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=demon
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/14 :  22:11:55  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Info om Wilson-kopiorna kallade Audiophil X:

Nachbau in einem aufwendig gestaltetem Gehäuse,
Hochtöner Focal
Mitteltöner Seas
Tieftöner Focal Audiom


Fast, vem vet, de kanske låter riktigt bra i sin prisklass?
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/15 :  01:13:06  Show Profile Send ekman a Private Message
wisenhafen är det ju som gäller om man är i hamburg =)
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/15 :  02:16:59  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Vafasiken? Är inte Hamburg precis en båtfärd över för mig när jag bor i Trelleborg?


www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/15 :  02:30:17  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Dom var ganska dyra där med Vincents monoblock SP-991; 27300,-/paret! Har sett neråt 21500,- innan.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Demon
Starting Member

44 Posts

Posted - 2003/08/15 :  06:57:31  Show Profile  Visit Demon's Homepage Send Demon a Private Message
När det gäller Vincents prylar kommer det att ske en höjning av ALLA tyska priser då andra länder tydligen klagat högljudt på deras priser..

Vilket man kan förstå...


http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=demon
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/15 :  07:36:56  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Ja, då kanske det inte är så dyrt plötsligt?

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Demon
Starting Member

44 Posts

Posted - 2003/08/15 :  09:52:00  Show Profile  Visit Demon's Homepage Send Demon a Private Message
Jag skulle tro att det är ganska förhandlingbart pris de sätter ut...
Jag fick ner det jag handlade med 500Euro...

http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=demon
Go to Top of Page

Demon
Starting Member

44 Posts

Posted - 2003/08/20 :  10:51:01  Show Profile  Visit Demon's Homepage Send Demon a Private Message
Såja..
Prylarna i min hand... woww faktor mkt hög... vilken finish och snacka om massiva..

Men men för att avsluta denna historian om www.dynamik-akustik.de så kan jag bara säga enormt bra..

Han till och med ringde mig igår och informerade mig om att min prylar finns på DFDS i Helsingborg och gav mig ett telnr till en kontaktperson där om jag inte orkade vänta en dag på att de skulle köra ut dem till mig så jag skulle kunna åka dit och hämta dem!... vilken fråga! ha ha

Helt klart en jätte rekomendation får denna firma... Jag är så fruktansvärt förvånad av servicen därav att jag bara var tvungen att skriva om den här..

Om det är något som ni är intresserade av där så ring eller maila honom och be att få hans bästa pris!.. han är inte alls omöjlig....



http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=demon
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000