HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sämre med bulletplugs?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/08/12 :  22:37:35  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Fråga till alla som bytt sina kontakter till bulletplugs signal eller digitalkabel, är det någon som inte upplevt någon förbättring eller till och med fått en försämring.
Skriv och berätta.
Mvh Räven
p.s har bara bytt till bulletplugs på en digitakabel och det blev bättre.

ombud för Intelligent Sound

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/12 :  23:17:57  Show Profile Send Bravo a Private Message
Mitt intryck: Bullet plugs gav ett bättre resultat med den suprakabel jag kunde jämföra med.

Bravo
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/08/13 :  01:40:43  Show Profile Send crion a Private Message
Jag borjade med mina snik kablar och fortsatte sedan och bytte till slut ALLT! Silver Bullet Plugs är grymma. Kopparpluggarna ar ocksa otroligt prisvarda.. De slar varenda RCA jag haft. Ju storre original RCA kontakter desto större förbättring när man byter till Bullet Plugs..

Det ar sa fånigt bra att du kommer att fnysa när du ser original (skräp) RCA's på dyra kablar. Tänk själv, du har en finfin kabel.. kanske till och med silver i den.. Sen sätter vi på lite mässingsklumpar i ändarna.. låter detta bra? Nä just det!
Go to Top of Page

Avatar
Member

83 Posts

Posted - 2003/08/13 :  02:02:20  Show Profile Send Avatar a Private Message
Det var kanske lite mycket generaliserande och snabba slutsatser men jag är ändå lite nyfiken på Bullet Plugs, kanske det blir skillnad ändå?

Man vågar ju inte ens andas blindtest ju

There are only 10 kinds of people, those who understand binary and those
who don't
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/08/13 :  10:04:01  Show Profile Send SW a Private Message
Var köper man dessa underverk? Har idag bara några klumpar som står WBT på.

S
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/13 :  10:16:12  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Ljudmakarn har dessa och det mesta från Eichmann också. Orkar man inte fixa till och löda om dom själv så ordnar dom även detta mot en betalning. Dom jag har sett är riktigt bra gjorde också. Dom exemplen var Nordostkablar också vilket jag antar är tom svårare att fixa till.

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=138&menu=1

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=318&menu=1


Driver sajten component.se.

Edited by - tober on 2003/08/13 10:18:29
Go to Top of Page

stegg
Member

109 Posts

Posted - 2003/08/13 :  11:57:09  Show Profile Send stegg a Private Message
Bytte till Bulletplugs till mina Van den hul D 102 i går.
Det är en häpnadsväckande skillnad. ( jag satt bara och skrattade när jag spelade första skivan efter bytet)
Basen är mycket fastare och tydligare.
Diskant och mellanregister är som om jag tvättat hela utrustningen med via color. Inte bara rent, utan ultrarent
Nä, allvarligt. Detta var en mycket prisvärd uppgradering proffsigt utförd av Ljudmakaren.
Mvh.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/08/15 :  12:41:37  Show Profile Send poppen a Private Message
Bulletb plugs ger bättre ljud.
Köp dem på Ljudmakaren i Stockholm. På Drottninggatan.
Lycka Till.
Poppen
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/08/15 :  19:46:39  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det finns alltså INGA som har några negativa erfarenheter? Så fort det pratas kablar brukar det alltid komma någon skeptiker som inte hör någon skillnad alls, men inte här...är de verkligen så bra alltså?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/15 :  19:55:24  Show Profile Send brumel a Private Message
Är det någon som försökt löda på en själv. Är det straight forward?

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/15 :  20:09:10  Show Profile Send Sentinel a Private Message
quote:
REVOLUTIONERANDE RCA-plugg! Denna helt nya, grundligt framforskade RCA-kontakt lyfter dina kablar till HELT oanade höjder.


Nä fy fan man kan inte annat än bli irriterad på dylik marknadsföring. Kvalificerat skitsnack enligt mig.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/08/15 :  20:45:03  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Det finns dom skrivit kritisk om bullet plugs till mig.
själv har jag kablar med bullet plugs och tycker de är riktigt bra och mkt prisvärda.
Det var faktiskt Jenving (supra tillverkaren) som jag mailade och frågade om de kunde lödda på bullet plugs på min dåvarande EFF-ISL signalkabel, dom skrev tillbaka att de testat bullet plugs och inte upplevde någon skillnad jämfört med deras egen rcakontakt, och sen påstod dom att de hade mätt och fått fram att det trängde in sig störningar eftersom bullet pluggen inte var skärmad som de flesta andra rca-kontakter (av bra kvalité) är. Någon mer utförlig förklaring gav de dock inte och jag var rätt besviken på deras kortfattade svar och vände mig till Ljudmakarn istället.

Själv tror jag snarare att det var störningar i öronen på supra folket!
OBS! Jag har dock inget emot deras sortiment, tycker de är bra och prisvärda men att dom inte kunde uppleva någon förbättring med bullet plugs tycker jag är anmärkningsvärt!
Jag tycker i varje fall att bullet plugs ger en klar förbättring på din rca-kabel!

mvh,
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/15 :  21:24:58  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag kan inte annat än hålla med "hifirocker", jag provade mot en Supra rca med orginalkontakter och samma kabel med Bullet plugs och den senare var klart bättre, t.o.m. så bra att det blev jämt skägg gentemot en dubbelt så dyr kabel. De lät i och för sig olika men om man summerade respektive dygder och svagheter så fick de samma betyg kan man säga.
I första läget med originalkontakterna vann den dyrare kabeln.

Bravo
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2003/08/15 :  23:11:09  Show Profile Send långhåret a Private Message
någon som testat cloucable red jaspis med bulletplugs?

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/08/16 :  11:42:19  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag tror att det är svårt för folk som är märkes och prisgalna (typ dyrast är bäst-mentaliteten, WBT är tillverkade i mässing,)att erkänna att billigare och plastigare saker är bättre.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/08/16 :  16:20:23  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
kan man inte dra en skärmstrumpa över kontakten så slipperr man de problem supra påstod fanns?
blir säkert ganska snyggt också eftersom kontakterna i sig inte är nån jättehit rent uteendemässigt.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/08/16 :  17:57:09  Show Profile Send Roq a Private Message
stegg: Vad tar Ljudmakarn för själva jobbet? Lämnar man in sina kablar och väntar eller fixar dom det snabbt?
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/08/16 :  21:31:41  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
jag tror att det kostar 50:- per kontakt och att man får hämta dom senare.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.84 sekunder. Snitz Forums 2000