HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 VARNING. XXXXXXX
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:08:59  Show Profile Send sirväs a Private Message
XXXXXX

Hur rätt du än må ha, så är det dessvärre som så att vi har sagt att liknande inlägg inte skall vara på forumet. Detta är för att vara säker på att slippa dom rötägg som lägger in för att smutskasta andra. För tydlighetens skulle påpekar jag att jag inte tror det om dig, Sirväs. Det är samma sak som att visa leg vid kortköp - kassörskan tror eg inte att du är en fuling...

Hoppas på förståelse...

// epkpeng

Ps. Ett tips till alla är att verkligen känna sig för vid begagnatköp. Det FINNS dumma människor där ute! Ds.


Edited by - epkpeng on 2003/08/12 20:26:02

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:29:49  Show Profile Send sirväs a Private Message



Nu tappar jag faktiskt förtroendet lite för er...

Det du säger kan vara riktigt men vi kan inte tillåta att medborgare anklagar varandra för att vara skojare eller bluffmakare på forumet. Mikael2
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:31:47  Show Profile Send Larsho a Private Message
Håller med dig sirväs !!!!

Det är ett måste för att skydda sig från skojare,
eller ni vill försvara dem ???

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:32:28  Show Profile Send sirväs a Private Message
tycker det är dåligt att man inte får varna andra för att köpa en "skum" eller felaktig produkt. Förtroendet för er sjunker faktiskt nu...
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:35:09  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Det var många som hann se det, Sirväs. Jag kan förstå att det är trist att inte få göra den goda gärningen att hjälpa andra, och varna dom för en "fuling". Absolut.

Fast skulle vi släppa detta fritt dröjjer det nog, dessvärre, inte länge förrän vi får reda på att vi låtit en hederlig person bli utmålad som "fuling" och då skulle jag iaf må riktigt dåligt.

Som sagt, hoppas på viss förståelse!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:35:14  Show Profile Send Aton a Private Message
Även om du inte kan hänga ut en privatperson på forumet kan du väl berätta på ett mer allmänt sätt vad du har råkat ut för? Jag fattar ingenting.
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:41:02  Show Profile Send sirväs a Private Message
Jag förstår er naturligtvis. Jag skulle gjort samma sak om jag administrerat sidan så klart, men det är bara det att man blir så börbannad när man stöter på något sådan. Har aldrig tidigare gjort det. Tänk om alla varit som larsho som här på forumet. Grejerna jag köpte av honom var kanon, precis som han utlovade. Även bra pris. Leverans 2 dagar senare. Sådant gillar jag. Om man själ är för godtrogen så blir man ofta blåst ngngång. Det har jag lärt mig nu.
Usch....Men larsho verkar ju ha en annan riktig krell. Hoppas det kan bli ngt
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:43:10  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Nu är vi nog många som undrar:
Har du köpt en Krell eller ej?
Vad har säljaren att säga?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:44:31  Show Profile Send Larsho a Private Message
Tack för de orden sirväs !!! Jag tycker det är viktigt
att man håller det man lovar och visar ömsesidig respekt
för varandra, skulle aldrig få för mig att lura ngn för några
ynka tusenlappar, utan är rädd om mitt rykte, det har man alltid
igen vid framtida affärer, engångsaffärer kan alla göra men ibland
vill man komma tillbaka med äran i behåll och stå rakryggad

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:47:15  Show Profile Send sirväs a Private Message
Nej som tur är måste jag nog säga...

En halvtimma innan pengarna skulle räckas över och jag pratade med säljaren så totalvägrade han att öppna skalet på den. 4 skruv eller....max 3 minuter. Gick absolut inte under några som helst omständigheter. Han hade lödat i den själv också för att förbättra den. Moddad av hd, men kvittot hade kommit bort.hmmm. Kvittot på förstärkaren fanns dock kvar. Han bara slängde på luren när jag frågade om denna högst naturliga lilla tjänst som alla andra av er säkert hade gjort också. Ngt är fel på den antagligen...Jag kommar i alla fall inte att köpa den. Det är en sak som är klar.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:50:03  Show Profile Send brumel a Private Message
Nu gäller ju personuppgiftslagen. Fast den gäller bara den som är ansvarig dvs admin. Man får inte nämna personer vid namn utan tillåtelse om det är fråga om det?????

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:53:43  Show Profile Send Aton a Private Message
Av det lilla du just skrev förstår jag inte vad som gjort dig så förbannad. Har du hittat något fel eller vad? Antar du bara att den är helt kass för att du inte får öppna den innan du har köpt den???
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:58:56  Show Profile Send primere a Private Message
mmmm allt sådant är trist när det händer jag skickade precis en stärkare och ringde upp personen jag skickat till och det visade sig att musiken försvan en mikrosekund då, han ska kolla stärkaren med en annan cd och liknande för att se var problemet ligger men trots detta så anklagar han inte mig för detta inte det minsta. Men jag lovade honom en fin fin stärkare och det är den eller var det bussgodset kanske som knäckte den hur som man känner sig lite som en skurk trots att man vet att man inte gjort fel. Jag har aldrig råkat ut för en skojare och hoppas att det aldrig kommer att hända mig för då blir jag
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:01:06  Show Profile Send brumel a Private Message
Frågan är ju om ljudet blev påverkat av moddningen eller om det främst var funktionen. Skulle den vara dåligt modifierad skulle det höras. Men jag tycker ändå det var rätt att backa med tanke på högtalare, elsäkerhet osv.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:06:37  Show Profile Send sirväs a Private Message
Nu skall jag sluta och hacka. Vill absolut inte hålla på med sådant här, men man kan inte undvika att bli förbannad i sådana här situationer ju. Nu ser jag frammåt igen, och sörjer INTE krellen på ngt sätttack för alla som håller med i alla fall!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:14:53  Show Profile Send Aton a Private Message
Chansen finns ju att säljaren slängde på luren för att han blev sur över att du började vela när du redan förhandlat fram ett mycket bra pris . För om jag förstår saken rätt är 9000:- inte direkt dyrt i det här fallet... Som jag ser det bör man ställa alla eventuella krav och frågor innan man börjar den slutliga prisdiskussionen. "Bestäm dig först, pruta sedan." Annars ger man lite oserösa signaler. Han kanske tyckte att han gjorde dig en stor tjänst som "gav" bort en väl fungerande Krell? Men vad vet jag, det här är ju bara fria fantasier. Tro för allt i världen inte att jag är säljaren Jag har aldrig ägt en Krell.
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:18:43  Show Profile Send DHT a Private Message
sirväs, du har ju inga som helst belägg för att något var skumt med förstärkaren, bara misstankar. Att gå ut och utmåla säljaren som en bluffmakare är inte rimligt anser jag. Han kanske bara tog din önskan att få öppna förstärkaren som en misstroendeförklaring mot honom personligen och därför blev förbannad.

Däremot tycker jag det var vettigt att dra sig ur affären, det hade jag gjort med.
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:20:26  Show Profile Send DHT a Private Message
påpekar att jag heller inte har något att göra med denna krell eller försäljare, jag skulle heller aldrig skaffa en Krell
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:22:20  Show Profile Send Larsho a Private Message
DHT

Jag har fått reda på från ganska säkert håll att denna
personen är skum, inte första gången det händer tydligen, så
i detta fallet var det rätt, annars bör man vara försiktig, bara
priset på 9.500 kr borde göra en lite misstänksam

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:31:54  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vad vet jag egentligen? Han kanske är helt ok person?


EDIT: Vill inte vara ansvarig till nån uthängning.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/08/12 21:49:31
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:31:55  Show Profile Send DHT a Private Message
Jo priset är ju lågt, fast den var ju modifierad (även av säljaren själv om jag förstår sirväs rätt) och sådant brukar sänka andrahandsvärdet på en märkesprodukt rejält. Jag vet ingenting om just denna säljare, anser bara att man måste vara helt säker på sin sak om man skall gå ut offentligt och svartmåla någon.
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:35:53  Show Profile Send sirväs a Private Message
Håller inte med dig heller DHT. Är säker på att det är som Larsho säger. En rejäl bluffmakare skulle jag tro.....
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:44:39  Show Profile Send Aton a Private Message
Är det inte nog med förtal nu? Säljaren har ju dessutom hängts ut på nytt genom hänvisningen till en annan av Hifi-forums sidor.
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:48:31  Show Profile Send sirväs a Private Message
Jo jag håller med, nu slutar vi. Det spårat lätt ur, var inte riktigt meningen. Ville bara varna att han betedde sig mycket oseriöst. Enligt larsho verkar det ju inte vara första gången heller. Andra får själva bedömma om de vill köpa av honom eller ej. Jag är i alla fall innerligt glad att jag INTE gjorde det. Peace!!!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:49:16  Show Profile Send Aton a Private Message
Peace
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:53:02  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Peace

Det kan som sagt finnas miljoner anledningar till varför någon beter sig på ett visst sätt. Sorg, glädje, sparkad från jobbet, flickvän har gjort slut, stressad, irriterad, förbannad, sjukdom...

Döm inte en människa för hårt innan ni vet hela bakgrunden...

Peace

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000