HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur bra är en digitalkabel till analog överföring?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/12 :  20:02:55  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Tyvärr är mina Supra EFF-ISL signalkablar för korta efter ommöblering. Jag har tillgång till 2 st. Supra Trico 1m, men hur bra kan dom vara till analog överföring? Min gissning är att det blir minst lika bra, men vad tror Ni? Skulle vilja ha synpunkter innan jag kopplar ihop anläggningen eftersom det är väldigt tight bakom hifi-racket.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:38:58  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det kommer garanterat fungera. Hur bra det blir beror på hur mycket man tror att kablar påverkar ljudet i anläggningen överhuvudtaget, är man kabelskeptiker så tror man nog inte att det blir någon försämring överhuvud taget.
I princip är ju det enda som skiljer en digital kabel från en analog att impedansen alltid är 75 ohm (ju bättre kabel desto mer precis impedans), på analog kabel kan det variera rätt rejält.

Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/13 :  09:51:23  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Att det kommer att fungera är ju självklart. Frågan var mer om kabelkonstruktionen på Supra Trico gör den bra eller dålig till analog överföring. Och att kablar låter olika har jag redan märkt.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000