HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 krell+canton rcl
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/10 :  22:13:53  Show Profile Send sirväs a Private Message
Provade idag en krell kav-300i till mina canton rc-l. Vad man har läst här på forumet så verkar båda dessa produkter ha fått ett relativt dåligt omdömme.... Men ihop lät det fantastiskt bra. Precis den kontrollen i basen som jag är ute efter, så det får nog bli en kav-300i. Har dock inte provat ngt annat, men eftersom det lät bra så måste väl det räcka Krellen var också modifierad av harmony design, så det var mest det som jag tänkte fråga er om. Skall man köpa en sådan förstärkare, dvs som är modifierad. Eller är det bara ett plus kanske. Bra lät det i alla fall. 1 ägare också... Vad skall man betala. SKulle jag få ännu bättre ljud med en nad s300 eller en vincent sv-233 kanske? (tror knappast det men man kan ju alltid fråga...)

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/10 :  22:16:41  Show Profile Send sirväs a Private Message
förresten ngn som vet om man kan köpa en snyggare fjärrkontroll än den som följer med till krellen. Den var inte snygg. Så mer ut som en
fjärrkontroll att öppna garageporten med. Finns det olika varianter? Var kan man köpa dem? vad kostar de?
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/08/10 :  22:27:37  Show Profile Send krorre a Private Message
I vilken butik hittade du krellen, och hur mycket kostar just den modellen?
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/10 :  22:55:21  Show Profile Send sirväs a Private Message
privat säljare. köpt 97. Finns det flera olika fjärrkontroller till den modellen eller? de man ser på nätet ser annorlunda ut.
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/11 :  09:06:03  Show Profile Send sirväs a Private Message
Ingen som vet var man kan få tag på en fjärr i metall och vad den kan kosta till en 300i.

Tycker ni 300i är övervärderad eller står den sig bra mot konkurrenterna? Måste väl ändå vara ett bättre alternativ än vincent
sv-233????
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/11 :  09:47:24  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Skall man köpa en sådan förstärkare, dvs som är modifierad

Om den är moddad av Stridbeck så tycker jag absolut att man skall slå till (kvitto!), det är ju en bra förstärkare redan från början: Helt i klass med Amplifix & Co...
Go to Top of Page

sirväs
Member

82 Posts

Posted - 2003/08/11 :  15:14:29  Show Profile Send sirväs a Private Message
så ni tycket jag skall slå till på en kav-300i istället för en vincent sv-233, eller??? Även om den är 6 år gammal??
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/11 :  15:26:44  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
så ni tycket jag skall slå till på en kav-300i istället för en vincent sv-233, eller??? Även om den är 6 år gammal??

Jag är inte så imponerad av Vincent, så det tycker jag...eller någon annan eftersom jag inte tycker Krell`s kav serie är så mycket att hänga i granen heller..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/08/11 :  16:15:49  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Har själv en Krell 300i. Den är cirka 1½-2 år och kostade mig 15k. Det finns just nu en för 9500 på hifimagasinet, vet dock inte vilken årmodell. Såg en som ville ha 20 pix för sin 1 åriga. 300iL som är något större kostar enligt bud och önskemål fortfarande cirka 30k. En 300i står sig väl både ljudmässigt och kraftmässigt mot en 300iL med dessa priser.

Modifieringen har jag ingen kommentar till. Är så nöjd med min "rena" så det räcker och blir över..

EDIT:
När jag kontaktade Krell återförsäljare i sverige angående fjär i metall fick jag veta att de tar cirka 2000 för en sådan ( om jag inte minns fel ). Den fungerar utmärkt med de äldre modellerna av stärkare och Cd. (Själv sitter jag med 2 äldre) Ngn som vill byta 2 äldre mot EN ny??

Låter det?? BRA!

Edited by - SpLiX on 2003/08/11 16:18:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000