HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 sockerbit
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

eleven
Member

60 Posts

Posted - 2003/08/10 :  15:11:00  Show Profile  Visit eleven's Homepage Send eleven a Private Message
det är inte så värst hifimässigt av mig att förlänga högtalarkabeln med en "sockerbit" va?

Think for yourself.
Question authority.

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/08/10 :  15:13:38  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
hej jag är verkligen ingen kabel fantast men jag skulle ändå rekomendera att inte göra det... men det är klart... om det är en riktigt tunn och dålig kabel hör du nog ingen skillnad iaf..
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/10 :  17:56:30  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag förlängde en kabel modell sämre för ett tag sedan, jag tvinnade samman kablarna och sedan lödde jag ihop dem. Med lite krympslang över såg det ok ut, kunde inte märkar någon kvalitetétsförämring med de (rätt värdelösa) högtalare de var kopplade till. Jag misstänker att det inte blev sämre än att ex. använda två spadar för att förlänga kablarna. Dessutom blev det rätt stabilt.

Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/08/10 :  22:44:39  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Tjenare!

Hifimässigt och hifimässigt. Det fanns en tid när jag gjorde som f95toli fast jag använde isoleringstejp mistället för krympslang.
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/08/10 :  22:53:32  Show Profile Send Cyber a Private Message
Jag har oxå kört med sammanlödda kablar och isoleringstejp.."på den gamla goda tiden"
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/08/10 :  22:53:40  Show Profile Send €riC a Private Message
Om du kan löda ihop dem istället så tycker jag att du ska göra så. Jag kan i varje fall inte komma på något bättre sätt att förlänga en kabel på. Om det är hifi mässigt eller inte beror väll på om du hör någon skillnad, gör du inte det så är det väll så att säga skit samma!

mvh ericsandin
Go to Top of Page

TLovskog
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/08/11 :  15:36:52  Show Profile Send TLovskog a Private Message
Annars kan du ju alltid använda kabelhylsor som krimpas ihop i båda ändarna. Smidigt, enkelt och snabbt. Tveksammt om du skulle märka att de är skarvade, speciellt om du använder samma kabel. Jag gör det definitivt inte hos mig.

Kjell & co har sådana av bra kvalité. Se dock till att du får ett riktigt krympverktyg. Skall det bli en ordentlig kontaktering krävs det bra verktyg och hylsor. Men som sagt kjell&co hylsor/kabelskor, samt deras kraftigaste krimptång har fungerat utmärkt för mig.

/Thomas Lövskog
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000